værdi fra et disabled felt
Fra : Jeppe Vesterbæk

Dato : 19-07-02 17:56

Jeg har en form, hvor der også er et disabled felt. Er det ikke muligt, at
få værdien herfra?

Da register globals er slået til, skriver jeg normalt bare echo $variabel
hvor at få udskrivet et felts værdi efter submit. Er dette ikke muligt, når
feltet er disabled?

På forhånd tak
/Jeppe

Fra : Brian Poulsen

Dato : 19-07-02 23:41

Jeppe Vesterbæk wrote:
> [...]
> hvor at få udskrivet et felts værdi efter submit. Er dette ikke muligt, når

uhm .. disabled ? det du kan gøre er at bruge
<input type="hidden" name="variabelnavn" value="somevalue">

Er det det du mener ?

Brian Poulsen
-------------
http://fuz.dk

Fra : Jeppe Vesterbæk

Dato : 19-07-02 23:54

> uhm .. disabled ? det du kan gøre er at bruge
> <input type="hidden" name="variabelnavn" value="somevalue">
>
> Er det det du mener ?

nej, ikke helt
sådan:
<input type="text" name="variabelnavn" value="somevalue" disabled>

så kan man se "somevalue" men kan ikke ændre på det. php synes dog ikke at
være i stand til at fange indholdet af et disabled felt?

/Jeppe

Fra : -Martin-

Dato : 20-07-02 01:29

prøv med
print $_REQUEST["variabelnavn"];

Fra : Jeppe Vesterbæk

Dato : 20-07-02 11:01

> prøv med
> print $_REQUEST["variabelnavn"];

Hjælper ikke ... har også prøvet med $_POST (og endda også$_GET)

/Jeppe

Fra : Christian Doeleman

Dato : 20-07-02 11:37

"Jeppe Vesterbæk" <jhv38731[REMOVE-XXXXXXXXXX]@but.auc.dk> skrev:
> <input type="text" name="variabelnavn" value="somevalue" disabled>
>
> så kan man se "somevalue" men kan ikke ændre på det. php synes dog ikke at
> være i stand til at fange indholdet af et disabled felt?

Dette er faktisk intet at gøre med PHP, men med HTML. DISABLED felter bliver
slet ikke sendt. Brug istedet READONLY.

Se f.eks. nedstående:
<citat>
The boolean READONLY attribute, new in HTML 4.0 and poorly supported by
current browsers, prevents the user from editing the content of the text or
password input types. Read-only elements are still submitted with the form.
The DISABLED attribute, which applies to all input types but is also poorly
supported, disables the control. Disabled elements are read-only elements
with the added restrictions that the values are not submitted with the form,
the elements cannot receive focus, and the elements are skipped when
navigating the document by tabbing.
</citat>
http://www.htmlhelp.com/reference/html40/forms/input.html

Christian Doeleman

Fra : Jeppe Vesterbæk

Dato : 20-07-02 12:07

> [...]
form,
> the elements cannot receive focus, and the elements are skipped when

ahh, det er sådan, det hænger sammen.

Tak for hjælpen
/Jeppe

Fra : Ole Junker

Dato : 20-07-02 15:34

On Sat, 20 Jul 2002 13:06:51 +0200, "Jeppe Vesterbæk"
<jhv38731[REMOVE-XXXXXXXXXX]@but.auc.dk> wrote:

>ahh, det er sådan, det hænger sammen.
>
>Tak for hjælpen
>/Jeppe

Prøv følgende:

<input type="text" readonly value=<? print ($varnavn); ?>
name="varnavn" size="30" maxlength="30">

Ovennævnte virker kun korrekt, hvis $varnavn har en værdi (altså
feltet ikke blankt - null)

Ellers kan man skrive:

<input type="text" readonly value=<? if ($varnavn){ print ($varnavn);}
else { print ("\"\"");} ?> name="varnavn" size="30" maxlength="30">

-------------------
Ole Junker
ojunker[hos]e-box.dk

Fra : Niels Andersen

Dato : 21-07-02 14:02

Ole Junker wrote in <aosijucs7eipc757hq6re7jm0gvtu50kf8@4ax.com>:
> <input type="text" readonly value=<? if ($varnavn){ print ($varnavn);}
> else { print ("\"\"");} ?> name="varnavn" size="30" maxlength="30">

Jeg ville bruge "if (isset($varnavn)", ellers er man jo lige vidt...

--
Mvh.

Niels Andersen
(la nels. anersyn.)