Andet multimedie
Capture skærmbillede som videosekvens
Fra : Lars Thomsen Nielsen

Dato : 19-07-02 15:11

Jeg vil gerne optage fx. 1 minut af mit skærmbillede, evt. det aktive
vindue, hvor jeg roder med et teknisk beregningsprogram. Man skal kunne se
hvordan jeg bevæger musen og hvad der sker når jeg trykker forskellige
steder i programmet.

Hvordan kan jeg gøre det? Kræver det et specialprogram?

Jeg har prøvet at undersøge om VirtualDub kan klare det, men jeg er usikker
på om "video capture" ikke kun kan bruges til at gemme fra TV-udsendelser
eller DVD-film.

mvh

Lars Thomsen Nielsen

NB: Beklager at mine indlæg en time foran - serveren har skylden og jeg
*kan* ikke rette det.

Fra : Lars Jørgensen

Dato : 19-07-02 14:31

Lars Thomsen Nielsen skrev bl.a.:

> [...]
> Man skal kunne se hvordan jeg bevæger musen og hvad der sker når
> jeg trykker forskellige steder i programmet.

Må det være freeware?
http://www.atomixbuttons.com/vsc/index1.html

--
Lars

Fra : Lars Thomsen Nielsen

Dato : 19-07-02 21:07

"Lars Jørgensen" <lagojo@hotmail.DOT.com> skrev i en meddelelse
> Må det være freeware?
> http://www.atomixbuttons.com/vsc/index1.html

Jamen så skidt da

Tak for det fede link. Det virker bare kanon og så er det rart med et program som stort set ikke fylder noget på harddisken
(Microsoft kunne lære en masse). Smart smart og helt gratis

Kan varmt anbefales

Lars

Fra : Edmund

Dato : 24-07-02 11:07

Lars Thomsen Nielsen skrev:

> Tak for det fede link. Det virker bare kanon og så er det rart med et
> program som stort set ikke fylder noget på harddisken (Microsoft
> kunne lære en masse). Smart smart og helt gratis

Microsoft gør det skam også gratis med Windows Media Encoder 7.1
Det fylder godt nok 5 -7 mb, men det kan også andet end screencapture.

Mvh Edmund

Fra : Niels Andersen

Dato : 27-07-02 12:31

Edmund wrote in <ahluaj$2hq$1@sunsite.dk>:

> Microsoft gør det skam også gratis med Windows Media Encoder 7.1
> Det fylder godt nok 5 -7 mb, men det kan også andet end screencapture.

Den har jeg leget med.

- stort set ikke fylder noget på harddisken
5-7 mb? Det er vel kun download-størrelsen?

- helt gratis
WME kræver så vidt jeg ved en Windows-licens, og er dermed ikke gratis.

- virker bare kanon
- smart smart
WME er et stort og klodset program. Det er ret besværligt at bruge, hvis
man ikke lige bruger det til præcist det, som den gætter du at du skal.

Jeg synes altså også Microsoft kunne lære en masse.

--
Mvh.

Niels Andersen
(la nels. anersyn.)

Fra : Edmund

Dato : 27-07-02 13:44

Niels Andersen skrev:
stort set ikke fylder noget på harddisken
> 5-7 mb? Det er vel kun download-størrelsen?

Nej det er instaleret

> - helt gratis
> WME kræver så vidt jeg ved en Windows-licens, og er dermed ikke
gratis.

Han bruger OE så det går nok.

> [...]
> du skal.
>
> Jeg synes altså også Microsoft kunne lære en masse.

Screen capture delen kan jeg ikke rose, men komprimerings delen er da
fin.

Edmund

Fra : Niels Andersen

Dato : 27-07-02 16:45

Edmund wrote in <ahu4mf$g1q$1@sunsite.dk>:
> Nej det er instaleret

OK, så var det ikke så slemt, som jeg huskede. :)

> Han bruger OE så det går nok.

Det gør den ikke gratis. Det betyder bare, at han (nok) har betalt.

> Screen capture delen kan jeg ikke rose, men komprimerings delen er da
> fin.

Jeg tror vist det eneste jeg kunne bruge det til var, at komprimere live
MPEG. Jeg plejer at bruge tmpgenc til MPEG, men den kan desværre ikke klare
live input. Den kan heller ikke klare live output, ud over at man kan
afspille den delvist skrevne MPEG.

Men det var helt enormt besværligt, og krævede alligevel Windows Media
Player for at man kunne se det. Så jeg droppede det igen.

--
Mvh.

Niels Andersen
(la nels. anersyn.)

Fra : Tine Müller

Dato : 22-07-02 15:48

> Lars Thomsen Nielsen skrev bl.a.:
>
> Må det være freeware?
> http://www.atomixbuttons.com/vsc/index1.html

Jeg synes, at dette program ser meget spændende ud, og kunne godt tænke mig
at se nogle eksempler lavet med dette program og helst også med audio. Jeg
har selv tænkt mig at bruge dette i den nærmeste fremtid til at forklare og
hjælpe andre med at lave nogle små vejledninger.

Jeg ved godt, at der er en lille sample video på hjemmesiden, men kunne
altså godt tænke mig at se nogle flere?

KH

Tine Müller

e-mail: tinem@email.dk

homepage: http://tine_muller.homepage.dk/

Fra : B. Sørensen

Dato : 19-07-02 14:37

"Lars Thomsen Nielsen" <LTN@CarlBro.dk> wrote

> [...]
> steder i programmet.
>
> Hvordan kan jeg gøre det? Kræver det et specialprogram?

Ja det gør det nok. Jeg kan ikke huske om Real Player kan gøre det...
Jeg bruger selv Hypercam fra http://www.hyperionics.com som er
fortræffeligt og brugervenligt.
Du kan prøve at søge lidt på tucows.cybercity.dk efter 'screen capture' etc.
Mon
ikke du kan finde noget demo- shareware.

Jo, det vil jeg også tro.

--
/B. Sørensen
»Qued Erat Demonstrandum«