Død bunkort eller CPU ???
Fra : Lind

Dato : 18-07-02 16:21

Jeg har købt et DFI bundkort, og en AMD Athlon XP 1800.
Da jeg fik det hele installeret, ville computeren ikke vise noget billed på
skærmen.
Efter en del forsøg, fik jeg den startet op, og kunne komme ind i bios og
det hele.
Men så genstartet jeg, uden at lave nogen ændringer, eller taget stik ud/på,
ville den ikke starte op.
Så prøvede jeg en del genstarts, og fik den startet op igen, og så prøvet
jeg at genstarte, og så ville den stadig ikke komme frem på skærmen.

Er det bundkortet eller CPU'en den er galt med ???

Jeg har prøvet at sætte en anden skærm, grafikkort og ram-klods i, men det
var ikke det.

Hvad kan der være galt ???

Med venlig hilsen,
Hagman.

Fra : Deaster

Dato : 18-07-02 16:31

"Lind" <lindahspetersen@hotmail.com> wrote in message
> [...]

> Er det bundkortet eller CPU'en den er galt med ???
>
> Jeg har prøvet at sætte en anden skærm, grafikkort og ram-klods i, men det

Prøv lige at pille cpu køleren af og se om der er røget et stykke af coren
eller om den er brændt af.

--
Mvh Jesper (Deaster)
På usenet repræsenterer jeg mig

Fra : wuffer

Dato : 18-07-02 16:32

har prøvet det samme med et soltek 75kav bundkort og en duron 950mhz
sendte derfor bundkortet retur og fik en ombytning og så kørte det
bare så mit gæt er at det er bundkortet...

mvh klaus

Fra : Lasse Kjærsgaard

Dato : 19-07-02 09:27

Hejsa

Jeg tror nærmere det er din PSU der ikke er kraftig nok. Hvor mange ampere
kan den levere?

MVH
Lasse Kjærsgaard

---

Fra : Lind

Dato : 19-07-02 11:27

> Jeg tror nærmere det er din PSU der ikke er kraftig nok. Hvor mange ampere
> kan den levere?
>
> MVH
> Lasse Kjærsgaard

Det ved jeg ikke, men det er en 350 W. strømforsyning, så jeg tror ikke det
er det !

Hagman.

Fra : [Odense] Jens C. Han~

Dato : 19-07-02 12:35

Lind wrote:

> Det ved jeg ikke, men det er en 350 W. strømforsyning, så jeg tror ikke det
> er det

Den kunne jo være defekt.
Prøv den i en anden pc.