HJÆLP ! Har lige haft et bad bios flash 8(
Fra : Uffe S. Callesen

Dato : 18-07-02 13:52

Har lige flashet et ældre ABIT BE6 slot 1 bundkort med en mod'ed bios -
desværre var den ikke alt for glad for den bios - flashede ellers perfekt
men låste da den nåede 100%.

Jeg kan boot'e op på en diskette og køre AWDFLASH - men den nægter at
overskrive de data der ligger i de første 25% af biosen.

Har clearet CMOS - ingen forskel..

Nogen gode ideér ??

Fra : Mercenary

Dato : 18-07-02 22:03

"Uffe S. Callesen" <usc@lite.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Jeg kan boot'e op på en diskette og køre AWDFLASH - men den nægter at
> overskrive de data der ligger i de første 25% af biosen.

Køb en ny EEPROM og flash den istedet. Lyder som om den gamle er delvist
stået af, eftersom den ikke kan slette og overskeive de første 25%.

Fra : Uffe S. Callesen

Dato : 18-07-02 22:49

Har overvejet muligheden - men det er vel næsten lige så billigt at købe et
nyt motherboard.. Gamle slot 1 kort går for et par hundrede kroner nu til
dags..

Fra : Thomas Skyt

Dato : 19-07-02 02:07

On Thu, 18 Jul 2002 23:49:29 +0200, Uffe S. Callesen wrote:

> Har overvejet muligheden - men det er vel næsten lige så billigt at købe
> et nyt motherboard.. Gamle slot 1 kort går for et par hundrede kroner nu
> til dags..

Hvis du bestiller en flash-chip i eks. Tyskland, koster den omkring DKK
50,- + fragt

/Thomas Skyt

Fra : Mercenary

Dato : 20-07-02 00:58

> [...]
et
> nyt motherboard.. Gamle slot 1 kort går for et par hundrede kroner nu til

Det ved jeg snart ikke....
Har selv købt og brændt mine egne flashprommer, bla. en 2Mb EEPROM til et
Microstar MB.
Den kostede mig ikke mere end 30-40 kr i den lokale elektronik biks

--
/Merc

There are 10 types of people.
Those who understand binary, and those who don't...

Fra : Erik G. Christensen

Dato : 19-07-02 13:53

"Uffe S. Callesen" wrote:

> [...]
>
> Jeg kan boot'e op på en diskette og køre AWDFLASH - men den nægter at
> overskrive de data der ligger i de første 25% af biosen.

Det er præcis de første 25%, ikke bootblock ?

Og awdflash findes i flere udgaver, har du prøvet andre ?

Og så har du prøvet at skrive den bios ind igen ?

--
Med venlig hilsen Erik G. Christensen
Rådgiver for flere danske svinebønder.

Fra : Uffe S. Callesen

Dato : 19-07-02 14:53

> Det er præcis de første 25%, ikke bootblock ?

Sådan ca. de første 25% af det flash "område" som awdflash angiver at den
overskriver. Der ligge tilsyneladende noget i bootblack delen - for jeg kan
stadig boot'e på en floppy - dog UDEN POST o.lign.

> Og awdflash findes i flere udgaver, har du prøvet andre ?

Har prøvet med 2 versioner af UniFlash - den genkender ikke engang chippen.

> Og så har du prøvet at skrive den bios ind igen ?

En milliard gange

Fra : Erik G. Christensen

Dato : 19-07-02 15:54

"Uffe S. Callesen" wrote:

> [...]
> stadig boot'e på en floppy - dog UDEN POST o.lign.

> Har prøvet med 2 versioner af UniFlash - den genkender ikke engang chippen.

Ok, forkert udgave af flash program, ikke at jeg kan give dig
den rigtige, men der er kontakt, men ikke med de rigtige parametre.

Og overskriv af bootblock kræver rigtig, rigtig, program.