Andet multimedie
bentjuul 3670
AVI-film skal laves mindre
Fra : Lars Thomsen Nielsen

Dato : 18-07-02 14:35

Jeg har en AVI film i 600x400. Kan jeg med et eller andet program lave den
om så den kun fylder 300x200? Jeg ønsker ikke bare at trække i hjørnet på
den, men vil have filstørrelsen mindre.

mvh

Lars Thomsen Nielsen

NB: Beklager at mine indlæg en time foran - serveren har skylden og jeg
*kan* ikke rette det.

Fra : Lars Jørgensen

Dato : 18-07-02 13:59

Lars Thomsen Nielsen skrev bl.a.:

> Jeg har en AVI film i 600x400. Kan jeg med et eller andet program
> lave den om så den kun fylder 300x200? Jeg ønsker ikke bare at
> trække i hjørnet på den, men vil have filstørrelsen mindre.

Ja, med VirtualDub og dens filtre kan du godt justrere størrelsen.
http://virtualdub.org/ Der er mange gode hjælpesider til VirtualDub på
nettet. En af dem kunne være denne
http://nickyguides.digital-digest.com/vdub-filters.htm

Forresten så hører vidio spørgsmål vist ikke til i denne gruppe. Jeg vil tro
at det ville passe bedre under dk.edb men er faktisk ikke helt sikker.
http://www.usenet.dk/grupper.pl?list=dk.edb

--
Lars

Fra : Lars Thomsen Nielsen

Dato : 18-07-02 16:46

"Lars Jørgensen" <lagojo@hotmail.DOT.com> wrote in message
> Ja, med VirtualDub og dens filtre kan du godt justrere størrelsen.
> [...]

Tjuhhhej, det er et rigtigt godt program du har givet et link til her. Man
kan både komprimere størrelsen, croppe og udtage en ønsket kliplængde fx.
midt i videoen.

Jeg har dog lige et tillægsspørgsmål når du nu har givet mig henvisningen.
Ved du om man på en eller anden måde kan indlæse RealPlayer filer i
VitualDub? Jeg har nogle stykker som jeg gerne ville redigere i?

> Forresten så hører vidio spørgsmål vist ikke til i denne gruppe. Jeg vil
tro
> at det ville passe bedre under dk.edb men er faktisk ikke helt sikker.

Jeg synes da at videospørgsmål passer bedre i denne NG end i dk.edb.

Lars

Fra : Mogens

Dato : 18-07-02 16:47

>Jeg har dog lige et tillægsspørgsmål når du nu har givet mig henvisningen.
>Ved du om man på en eller anden måde kan indlæse RealPlayer filer i
>VitualDub? Jeg har nogle stykker som jeg gerne ville redigere i?

Vdub kan ikke, men kik her :
http://www.vcdhelp.com/convert.htm
Der står hvilke programmer der kan konvertere
de forskellige video formater.
EO Video er vist den eneste der kan æde Realvideo

mvh Mogens

Fra : Madsen

Dato : 18-07-02 16:56

Lars Thomsen Nielsen skrev:

> Jeg synes da at videospørgsmål passer bedre i denne NG end i dk.edb.

Faktisk passer det ingen steder hen pt.
Der er for nylig, i dk.admin, blevet stillet forslag om at oprette en
gruppe som skal have noget med konvertering af videoformater at gøre.
Hvad resultatet af den afstemning bliver, aner jeg ikke.
Styregruppen overvejer det vel forhåbentlig.

Debatperioden er udløbet.

Madsen.

Fra : B. Sørensen

Dato : 18-07-02 17:31

"Madsen" <nospam@madsen.tdcadsl.dk> wrote

> [...]
> Hvad resultatet af den afstemning bliver, aner jeg ikke.
> Styregruppen overvejer det vel forhåbentlig.

Pfff, som om vi ikke kan tage hånd om de 1-2 video spørgsmål
der stilles hvert halve år.
At lave en gruppe til dette er overkill og latterligt.

--
/B. Sørensen
»Qued Erat Demonstrandum«

Fra : Madsen

Dato : 18-07-02 17:40

B. Sørensen skrev:

> Pfff, som om vi ikke kan tage hånd om de 1-2 video spørgsmål
> der stilles hvert halve år.

Har jeg på noget tidspunkt udtalt at der er for mange indlæg om
emnet i denne gruppe? Nej, vel?

> At lave en gruppe til dette er overkill og latterligt.

Du følger ikke med i ret mange grupper kan jeg regne ud.

Madsen.

Fra : B. Sørensen

Dato : 18-07-02 18:08

"Madsen" <nospam@madsen.tdcadsl.dk> wrote

> Har jeg på noget tidspunkt udtalt at der er for mange indlæg om
> emnet i denne gruppe? Nej, vel?

Temper temper.
Min indlæg var ikke rettet mod dig som sådan.

> Du følger ikke med i ret mange grupper kan jeg regne ud.

Næej.

--
/B. Sørensen
»Qued Erat Demonstrandum«

Fra : Madsen

Dato : 18-07-02 18:26

B. Sørensen skrev:

> Temper temper.

Det var bare den der 'Pfff' der irriterede mig lidt.
Jeg fik indtrykket af at du beskyldte mig for at hakke ned på Lars
fordi han havde stillet et spørgsmål om emnet her i gruppen, men
sådan var det slet ikke ment.

> Min indlæg var ikke rettet mod dig som sådan.

Ok.

> Næej.

Nu er debatperioden for forslaget til den nye gruppe som sagt
udløbet, men i den OTD der blev fremsat, var der bla. nævnt, at
der jævnligt forekommer spørgsmål om emnet i følgende grupper:

dk.marked.privat.tv+video.dvd
dk.edb
dk.edb.grafik
dk.edb.internet.software

Derudover ser man ofte spørgsmål om det i:
dk.edb.hardware, dk.edb.hardware.drev.dvd og dk.edb.hardware.drev.
cd-rom

Nu har jeg ikke tal på hvor mange indlæg der sammenlagt handler om
emnet, men det er sådan noget styregruppen tager stilling til, vil
jeg tro. Umiddelbart ser det dog ud til at der kommer flere og flere
spørgsmål om emnet, og der bliver sikkert ikke færre når folk
begynder at købe dvd-brændere til den store guldmedalje. Derfor
støtter jeg forslagt, hvilket jeg også gjorde sidste gang det blev
stillet. Her blev det dog ikke godtaget af styregruppen da de ikke
mente at der ville være trafik nok til en sådan gruppe. Det gør de
sikkert heller ikke denne gang, men det vil tiden jo vise.

Madsen.

Fra : itgrafen

Dato : 07-08-02 08:19

"Lars Thomsen Nielsen" skrev d. 18-07-02 14:35 dette indlæg :
> [...]

> mvh
>
> Lars Thomsen Nielsen
>
> NB: Beklager at mine indlæg en time foran - serveren har skylden og

Hej Lars

du kan også lave om på format og filstørrelse med programmet flix fra
wildform.
www.wildform.com

venlig hilsen
dorthe