TV-capture (ikke agp el. pci)??
Fra : Stig Nørgaard Jepsen

Dato : 18-07-02 08:14

Hvis nu man har en computer (Celeron566), der hverken har AGP eller PCI
slots, hvilke muligheder er der så for at kunne lave noget TV/video-capture
i en nogenlunde god kvalitet (mpeg2)?
Der er heller ikke nogen video-indgange på computeren.
Men ellers er der 4 alm. USB indgange og parallel-porte. Jeg har fundet en
USB løsning, men den kostede godtnok noget over 2000kr, så det er nok lidt
for dyrt.
Spørgsmålet er bare om det kan gøres billigere?

Mvh Stig

Fra : Anders Majland \(Rep~

Dato : 18-07-02 09:07

> i en nogenlunde god kvalitet (mpeg2)?
> Jeg har fundet en
> USB løsning, men den kostede godtnok noget over 2000kr

Sikkert et Hauppage WinTV PVR USB. Det er den den løsning der giver dig den
bedste kvalitet over en USB port da den har indbygget hw mpeg2 komprimering.

Kan mindre gøre det kan du bruge de "billige" usb tv-tunere. Eller et
produkt som "Pinnacle Linx Video Input Cable".
http://www.pinnaclesys.com/ProductPage.asp?Product_ID=521&Langue_ID=2

Men uden hw komprinering giver det "kun" hvad der svarer til vcd kvalitet.

Nogen der kender til tv-tunere til usb2.0 eller firewire ?

--
Anders Majland
S: Pinnacle Systems Studio PCTV USB, se http://www.majland.org/kobsalg

Fra : Michael Lund Sørense~

Dato : 18-07-02 11:12

Anders Majland (Replace DOT with . in address for reply by email)

Har Happengutterne ikke det ?
http://www.hauppauge.com/html/products.htm#usb

men billig?, tjaeee..

--
Hilsen
Michael Lund Sørensen

Fra : Anders Majland \(Rep~

Dato : 18-07-02 12:00

> Har Happengutterne ikke det ?
> http://www.hauppauge.com/html/products.htm#usb

Nej (endnu ikke) - men de har som nævnt et usb 1.1 med hw comp.til 2kkr.

/A

Fra : Jesper Brogaard

Dato : 18-07-02 10:07

"Stig Nørgaard Jepsen" <stigen@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> for dyrt.
> Spørgsmålet er bare om det kan gøres billigere?

Har du Firewire-port? http://www.dazzle.com/products/hw_bridge.html

Om det er godt og/eller billigt, ved jeg ikke, men det ser da meget
interessant ud.

--
Jesper Brogaard, Denmark, Europe
(Please do not reply by mail)

Fra : Anders Majland \(Rep~

Dato : 18-07-02 10:27

> Har du Firewire-port? http://www.dazzle.com/products/hw_bridge.html
>
> Om det er godt og/eller billigt, ved jeg ikke, men det ser da meget
> interessant ud.

Bestemt men til 300$ heller ikke billigt...

De har også usb versioner med indbygget hardware comprimering, men nogen der
kender danske (eu) priser ?

/A

Fra : Michael Lund Sørense~

Dato : 18-07-02 11:28

Jesper Brogaard <me@privacy.net> skrev:

> [...]
>
> Har du Firewire-port? http://www.dazzle.com/products/hw_bridge.html
>
> Om det er godt og/eller billigt, ved jeg ikke, men det ser da meget

Der er også en mulighed her:

http://www.canopus.com/ppt_advc50.htm

til 200 US$ (siden er langsom)

og en til 300 US$, den har jeg dog set til 3000 Dkr (excl moms)
http://www.canopus.com/ppt_advc100.htm

- og det er den jeg drømmer om !

--
Hilsen