Den ultimative salgs-kontrakt
Fra : marianne hellemose

Dato : 18-07-02 07:07

Jeg tror/håber at den er en "joke"

http://www.purecattalk.com/showthread.php?s=&threadid=39

Marianne

Hellemose Somali
hellemose.som@paradis.tdcadsl.dk

Fra : V.Lerche & S.Anderse~

Dato : 18-07-02 09:13

Jeg læser den som om det er en sammensætning af mange salgskontrakter som
faktisk findes !
Hvad mon de vil sige til den kontrakt i Jara-gruppen?
Faldt i øvrigt over "experienced earsetter", hvad mon det er?
Hilsen Vibeke

Fra : V.Lerche & S.Anderse~

Dato : 18-07-02 09:14

-- Mente selvfølgelig: Jura-gruppen
Vibeke

Fra : marianne hellemose

Dato : 18-07-02 09:37

Hej Vibeke
Jeg tror at den paragraf sigter til hunde, jeg ved at nogle
hunderacer (i USA) får bundet noget på ørerne for at
give dem det "rigtige" look.

Fra : V.Lerche & S.Anderse~

Dato : 18-07-02 12:11

Ja, vi må da håbe at det er for hunde, selvom det lyder skørt.
Godt at vores misser ikke skal have "ørene sat".
Hilsen Vibeke (der er glad for at have to hængeørede hunde)

Fra : Nina El Falaki

Dato : 18-07-02 16:57

Mon ikke amerikanerne også kunne finde på at sætte ørerne rigtigt på
scottish fold og american curl??

Har før hørt om kontrakter, hvor opdrætteren kunne hente katten hvis den
ikke blev passet ordentligt.

Denne "ultimative" kontrakt er jo en af dem hvor køber ALDRIG bliver ejer af
katten.

--
Nina El Falaki
Feca Somali & Bengal Cats

"marianne hellemose" <hellemose.som@paradis.tdcadsl.dk> skrev i en
meddelelse news:3d36874c$0$16800$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 18-07-02 17:49

> Denne "ultimative" kontrakt er jo en af dem hvor køber ALDRIG bliver ejer
af
> katten.

Hvilket er årsagen til at vi - og sikkert mange andre - ikke gider en
racekat. Der er alt for mange regler, som ikke dur når man bare gerne vil
have en kat at hygge sig med.

Mvh Maria

Fra : Lisbeth Hviid Jakobs~

Dato : 18-07-02 18:23

> af
>
> Hvilket er årsagen til at vi - og sikkert mange andre - ikke gider en
> racekat. Der er alt for mange regler, som ikke dur når man bare gerne vil
> have en kat at hygge sig med.

Nej nu må du altså undskylde mig, det var dog en pudsig begrundelse.

Det er da langtfra alle opdrættere der overhovedet HAR en kontrakt, eller
sagt på en anden måde, der er kun EN af viores katte der har fulgt en
kontrakt med på, og den indeholdt følgende 5 punkter:

1. Køber holder opdrætter orienteret om hvordan katten har det (tjoeh, i
starten skrev vi meget sammen, nu er det efterhånden længe siden sidst)

2. [stort set] 14 dages "fortrydelsesret mod depositum 1000 kr" samt at
opdrætteren har forkøbsret på katten hvis man senere ikke kan have den mere
(ok med mig, jeg synes det vidner om interesse og omsorg for sine solgte
killinger)

3. Hvis opdrætteren ikke kan modtage katten igen skal hun godkende den nye
ejer (hmmm den er så lidt tricky, men igen, det er ud fra kattens bedste.
Jeg tror ikke den ville holde i retten)

4. Køberen skal sørge for at katten er vaccineret og holde katten sund og
rask (burde være en selvfølge)

5. Opdrætteren erklærer at katten på salgstidspunktet var sund og vaccineret
mv.

Jeg synes ikke det er urimelige krav, bortset fra måske pkt 3, men at lade
det være afgørende for om man skal have en racekat eller ej synes jeg er
helt hen i vejret.

Der er ikke kontrakt der hvor vi har købt Jack og hvor vi I MORGEN *JUBLE*
skal hente lille Basil. Men hvis der var ville det ikke være noget der ville
ændre situationen for os.

Hilsen
Lisbeth
--
http://cutiecats.dk ~ Verdens sødeste katte
http://trekkiegrrrl.tripod.com ~ 3D grafik & WWP

Fra : Nina El Falaki

Dato : 18-07-02 19:37

Jeg synes også en kastrationsklausul er vigtig. Hvis altså killingen ikke er
kastreret inden salg.

--
Nina El Falaki
Feca Somali & Bengal Cats

Fra : Lisbeth Hviid Jakobs~

Dato : 18-07-02 18:10

> [...]
>
> Hellemose Somali
> hellemose.som@paradis.tdcadsl.dk
>
> Some people have lives, others have cats

Det er skam ikke kun i USA at hunde kan få noget sat i/på ørerne. En af
vores naboer har en Shetland Sheepdog, og den havde skam tyggegummi i ørerne
(og jo det _var_ tyggegummi) mens den var lille, for at ørerne kunne få den
rigtige hænge-facon. Naboen fortalte at man kan få "rigtig" voks til
formålet, men deres hund bedre ville finde sig i tyggegummi.

Hilsen
Lisbeth

Fra : Ann K

Dato : 18-07-02 22:06

Hej Lisbeth.
Som du kan se på min profil, så er jeg den lykkelige ejer af et styk
shetland sheepdog
Og jo, man bruger at sætte tyggegummi i ørespidsen for at øret kan holde
det rette kip... kipører er noget af det sværeste at "lave" og holde i
en race - og der er da en tendens til at ørerne rejser sig til nogle
fiiine stritører *sss* En KÆMPEfejl, hvis du ønsker at udstille din
vaps! Og udstilling _er_ en nødvendighed, hvis man ønsker at opdrætte...
Vovsen skal opnå mindst en andenpræmie indenfor sin gruppe for at kunne
avlsgodkendes...
Kippet har en tendens til at "rejse" sig i ca 4 - 6 måneders alderen...
og ørebrusken stivner i denne periode... kan man holde kippet nede, så
er man sikret at ørene også har den rette facon resten af hundens
levetid....
Men sig dog til dine bekendte at det det klistervoks man bruger til at
hænge plakater på vægge med er meget bedre.... det ødelægger fx ikke
hundens pels

Mvh Ann - og et lille vuf fra Dise, der har ét stritøre *ggg*
(Hun så altså _for_ tosset ud med gummi i ørene! og skal alligevel ikke
bruges i avl...)

Fra : Lisbeth Hviid Jakobs~

Dato : 18-07-02 09:49

"marianne hellemose" <hellemose.som@paradis.tdcadsl.dk> skrev i en
meddelelse news:3d365af8$0$16800$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> [...]
>
> Hellemose Somali
> hellemose.som@paradis.tdcadsl.dk
>
> Some people have lives, others have cats

Hvis man læser resultaterne af scoren er man vist ikke i tvivl om at det
oprindeligt er ment som en joke. Men det er nu alligevel tankevækkende, for
der er garanteret mange af punkterne - også de mere "far out" af dem som kan
ses i en rigtig kontrakt.

Hilsen
Lisbeth
(jubii 1 døgn til Basils indtog)

Fra : Kate

Dato : 18-07-02 19:06

"marianne hellemose" <hellemose.som@paradis.tdcadsl.dk> wrote in

> Jeg tror/håber at den er en "joke"
>
> http://www.purecattalk.com/showthread.php?s=&threadid=39

Jeg nåede ikke igennem alle punkter...100 punkter, puha. Men hårene
rejste sig godt nok på hovedet af mig over nogle af punkterne. Nogle
fordi de var fuldstændig i skoven. Et punkt hed "Du må under ingen
omstændigheder ændre det navn opdrætter har giver dyret" Altså med
nogle af de "fantasifulde" navne jeg hører her så ville jeg aldrig
kunne acceptere sådan et punkt. Tænk hvis jeg ikke måtte kalde Lante
for Lante når nu jeg synes at Atlantis er for langt...ryster på
hovedet...En anden som jeg så undrer mig over skulle være nødvendig var
et punkt "Dyret må ikke opvares i garage"...Hmmm, håber da bestemt ikke
nogen kunne finde på det, altså når man nu bevist går ud og køber et
dyr. Ved godt at der er folk som finder på det, men de betaler vel ikke
en hel bunke penge for dyret!

Kate

Fra : Ann K

Dato : 18-07-02 22:09

Hej Kate.
> [...]
nogen kunne finde på det, altså når man nu bevist går ud og køber et
dyr. Ved godt at der er folk som finder på det, men de betaler vel ikke

<>Er nu utroligt ked af at måtte ødelægge din tro på mennesket... Jo,
nogle hunde opdrættes på denne måde! Og det er nogle hamrende dyre
hvalpepriser der skal betales!
Værst er det vel at mange hvalpekøbere bagefter står med en lille hvalp,
der vokser sig til en stor problemhund, fordi den i sin barndom ikke har
været "udsat" for et almindeligt liv i en famile
Mvh Ann

Mvh Ann

Fra : Kate

Dato : 19-07-02 16:13

"Ann K" <tsars@os.dk> wrote in news:ah7aq2$7iu$1@sunsite.dk:

> Er nu utroligt ked af at måtte ødelægge din tro på mennesket...
> Jo, nogle hunde opdrættes på denne måde! Og det er nogle
> hamrende dyre hvalpepriser der skal betales!

Ja, det må jeg jo indrømme ryster mig temmeligt meget. Jeg mener havd
skal man dog med dyr hvis man ikke vil ha' med dem at gøre....forstå
det slet ikke, og så er det flintrende ligegyldig om dyret har kostet 5
kr. eller 100.000.000 kr.

Kate