Scroll-mus?
Fra : Jensen

Dato : 17-07-02 18:45

Jeg har d.d. i Aldi købt en såkaldt scroll mus. Men hvad benyttes
scroll til, spørger en uvidende? Der følger ingen driver med. Kan
den gamle driver bruges? Venlig hilsen Jørgen Jensen.

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 17-07-02 19:05

"Jensen" <ppanter@city.dk> wrote in message
> Jeg har d.d. i Aldi købt en såkaldt scroll mus. Men hvad benyttes
> scroll til, spørger en uvidende? Der følger ingen driver med. Kan
> den gamle driver bruges? Venlig hilsen Jørgen Jensen.

Til at scrolle ned af en website fx...

Prøv at gå ind på http://koala.ilog.fr/colas/mouse-wheel-scroll/

Så kan du fx se, hvad den kan bruge til (prøv at scrolle)

Fra : Kimmiboy

Dato : 17-07-02 19:08

"Jensen" <ppanter@city.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg har d.d. i Aldi købt en såkaldt scroll mus. Men hvad benyttes
> scroll til, spørger en uvidende?

Scroll til betyder vel bare at scroll knappen er aktiv, altså du kan rulle
hele vinduet op og ned ved brug af scroll knappen..

Der følger ingen driver med. Kan
> den gamle driver bruges?

sæt musen i og se om Windows finder den, gør den ik kan du bare downloade en
driver på producentens hjemmeside

Hvad mærke er musen ? og hvilken Windows køre du med ?

Hilsen Kimmiboy

Fra : Cubus

Dato : 17-07-02 19:09

> Jeg har d.d. i Aldi købt en såkaldt scroll mus. Men hvad benyttes
> scroll til, spørger en uvidende? Der følger ingen driver med. Kan
> den gamle driver bruges? Venlig hilsen Jørgen Jensen.

Scroll-hjulet bruges bla. til på en dejlig nem måde at rulle op og
ned i en side. Nogle programmer har specielle indbyggede
funktioner til scrool-hjulet, fx bruges det i nogen billed-programmer
til at forstørre og formindske billedet trinløst.

Prøv at se om mon ikke musen virker incl. scroll efter en genstart
af computeren med musen siddende i.

--
Cubus

Fra : Rado

Dato : 18-07-02 08:10

On Wed, 17 Jul 2002 19:44:31 +0200, Jensen <ppanter@city.dk> wrote:

>Jeg har d.d. i Aldi købt en såkaldt scroll mus. Men hvad benyttes
>scroll til, spørger en uvidende? Der følger ingen driver med. Kan
>den gamle driver bruges? Venlig hilsen Jørgen Jensen.

Jeg har også købt en, til at have liggende som reserve. Men da jeg
testede den, erfarede jeg at scrollhjulet kun reagerer på hver andet
"klik", i modsætning til alle andre scroll-mus jeg har prøvet, hvor
hvert klik medfører en bevægelse af siden. Ret besynderligt, synes jeg
- måske det er en fejl, og derfor de sælger dem så billigt? Jeg synes
i alt fald ikke det er hensigsmæssigt.

Det kan selvfølgelig også være det bare er min den er gal med. Opfører
din sig på samme måde?

--
Rado

Demokrati: To ulve og et får der stemmer om
hvad de skal have til middag...

Fra : Jensen

Dato : 19-07-02 18:35

Rado skrev:

> [...]
>i alt fald ikke det er hensigsmæssigt.
>
>Det kan selvfølgelig også være det bare er min den er gal med. Opfører
Kære Rado. Har nu afprøvet den lille gnaver og her opfører den
sig helt i top, så godt, at vi har købt endnu en. Håber at din
forbedrer sig med øvelsen. Venligst Jørgen Jensen.

Fra : dion

Dato : 19-07-02 19:26

Jeg har også købt Aldi-mus . 2 stk. til 40kr/stk. Udmærket kvalitet til
prisen. De scroller begge som du bemærker: på hvert andet tak. Men det er
til at leve med synes jeg. I XP kan man i kontrolpanel bestemme hvor mange
linier ad gangen den skal scrolle. Sæt tallet lidt op hvis du synes den
scroller for langsomt.

Fra : Rado

Dato : 22-07-02 17:26

On Fri, 19 Jul 2002 20:26:05 +0200, "dion" <wrong@spam.moj> wrote:

> [...]
>linier ad gangen den skal scrolle. Sæt tallet lidt op hvis du synes den

OK. Bruger nu W2k og ikke XP, og kan ikke rigtig finde nævnte option
her. Men som du siger, det er vel til at leve med.

--
Rado

and why. Then do it. - Robert Heinlein

Fra : Rado

Dato : 18-07-02 08:15

> [...]

>scroll til, spørger en uvidende? Der følger ingen driver med. Kan
>den gamle driver bruges? Venlig hilsen Jørgen Jensen.

Nåja, jeg glemte helt dit spørgsmål. Der står faktisk bag på æsken at
Windows selv installerer den rigtige driver.