Stort batteriforbrug på Cordless MouseMan ~
Fra : Steffen

Dato : 17-07-02 18:32

Jeg har haft musen i 2 måneder, og nu er det 3. gang jeg skifter (nye)
batterier på den. Når jeg har slukket computeren, lyser der stadig en rød
pære inden i musen, og om natten blinker den med små hurtige blink. Jeg har
prøvet, om jeg kan slukke pæren, men der står ikke noget om det i manualen.
Steffen

Fra : HMLN

Dato : 17-07-02 18:45

Hej Steffen,

Jeg har hørt at batteriets levetid skulle blive forlænget, hvis du parkerer
musen på et stykke hvidt papir om natten.... Det kan godt være, at det er en
skrøne.

Ellers må du jo tage batteriet ud om natten!

/H

Fra : Jonny Jensen

Dato : 17-07-02 18:52

Min comp er næsten altid tændt, og mine batterier holder ca 2 mdr. Burger
det berømte hvide skriveunderlag til min. Burger genopladelige, det er meget
billigere...

Jonny.

Fra : Flemming Joensson

Dato : 17-07-02 20:51

"HMLN" <hmln@post6.tele.dk> wrote in

> [...]
> være, at det er en skrøne.
>
> Ellers må du jo tage batteriet ud om natten!

Jeg har samme mus og havde samme problem, men spurgte en Logitech
supporter om det og han svarede at sætte musen på en lys - helst hvid
overflade ville sikre at musen opdagede at den ikke længere var i brug
- og dermed gik i powersave.
Og det virkede, min mus står altid på et ganske almindeligt hvidt A4
ark og batterierne holder 3-4 måneder nu, og min PC er tændt +8 timer i
døgnet.
Han sagde ikke decideret papir, men det var hvad jeg valgte at bruge og
det virker fint.

Mvh
Flemming

Fra : Mogens

Dato : 17-07-02 20:56

On Wed, 17 Jul 2002 19:45:24 +0200, "HMLN" <hmln@post6.tele.dk> wrote:

> [...]
>musen på et stykke hvidt papir om natten.... Det kan godt være, at det er en

Næ, det virker skam.

Prøv at placere musen på forskellige underlag og
læg mærke til hvordan det røde lys varierer.
Når du sætter den på noget hvidt går der et lille
øjeblik og så bliver det røde lys til en svag gløden
og den holder op med at blinke.

Hvis du enten bruger et hvidt underlag eller bare
parkerer musen på noget hvidt når du ikke bruger
den, så kan det mere end fordoble batteriernes
levetid

mvh Mogens

Fra : Steffen

Dato : 17-07-02 20:58

Det vil jeg så prøve. Jeg kender nogle, der har købt en billig trådløs mus
for 2-3 år siden, og som først lige har skiftet batterier - siger de!
Steffen

Fra : Madsen

Dato : 17-07-02 23:00

Steffen skrev:

> Jeg kender nogle, der har købt en billig trådløs mus for 2-3 år
> siden, og som først lige har skiftet batterier - siger de!

Det lyder meget usandsynligt, medmindre de endnu ikke ved hvad musen
skal bruges til, og derfor ikke har rørt den.

Madsen.