eDonkey + gammel computer
Fra : Peter

Dato : 17-07-02 16:22

Hej

Baggrundsinformation:

Jeg har sat en gammel p166 MMX med 192 MB SD-RAM op som eDonkey-maskine på
en WinXP.

Problemet er, at eDonkey kun henter max to filer ad gangen selvom der er 10
på downloadlisten.
Resten står til status "Unasked" selvom Max Line Down er sat til 200 K og
Number of Connections er sat til alt mellem 1000 og 5000.

Supportsiderne siger, at Unasked betyder, at eDonkey mener, at al kapacitet
er maxet ud.

Spørgsmålet:

Kan det være computerens hardware, som sætter en begrænsning på antal åbne
forbindelser og at en nyere computere kunne løse problemet?

Hilsen Peter

Fra : Peter Jensen

Dato : 17-07-02 18:48

"Peter" <no_spam@no.where> wrote in message
> [...]
>
> Kan det være computerens hardware, som sætter en begrænsning på antal åbne
> forbindelser og at en nyere computere kunne løse problemet?

Du finder nok flere der har styr på edonkey i www.sharereactor.com ' s
forum. Evt også forum på www.edonkey2000.dk

Mvh.:
Peter Jensen

Fra : Peter

Dato : 17-07-02 21:12

"Peter Jensen" <mentor@haiku.dk> wrote in message

> Du finder nok flere der har styr på edonkey i www.sharereactor.com ' s
> forum. Evt også forum på www.edonkey2000.dk

Enig, men det er et reelt _hardware_ spørgsmål jeg har og der har jeg nok
bedst chancer for et svar her.

Baggrundsinformationen er for at man kan relatere sig til det.

Det kan jo tænkes, at en gammel computer ikke hardwaremæssigt er i stand til
at håndtere mange åbne forbindelser og så er der måske en der kan be- eller
afkræfte dette.

Hilsen Peter

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 18-07-02 00:44

"Peter" <no_spam@no.where> skrev....

> Det kan jo tænkes, at en gammel computer ikke hardwaremæssigt er
> i stand til at håndtere mange åbne forbindelser og så er der
> måske en der kan be- eller afkræfte dette.

Det er hermed afkræftet.

--
Kent Oldhøj - Dansk Overclocking FAQ:
http://oldhoj.dk/overclockingfaq.htm

Fra : Peter

Dato : 18-07-02 06:24

"Kent Oldhøj" <news@oldhoj.dk> wrote in message
> "Peter" <no_spam@no.where> skrev....

> Det er hermed afkræftet.

OK - tak - Har du yderligere info, så jeg kan søge videre på Google omkring
dette?

Hilsen Peter

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 18-07-02 17:51

"Peter" <no_spam@no.where> skrev....

> OK - tak - Har du yderligere info,

Næh, kun god, gedigen gammeldags erfaring. Søgte på et tidspunkt et
specielt nummer der var på en original LP, men ikke på den senere CD
udgivelse. I den forbindelse havde jeg bl.a. eDonkey kørende på en
P166 med 64Mb RAM og 1000vis af forbindelser.

Jeg fandt iøvrigt aldrig nummeret.

Fra : Peter Sepstrup

Dato : 18-07-02 07:09

Har personlig haft en helt tilsvarene maskine til at køre som eDonkey
"henter" dog med win2k, det kørte upåklageligt, jeg gemte enda temp og
incomming files direkte på netværket.

Fra : JJ

Dato : 17-07-02 20:08

Hvilken linie kører den på?
Hvad har du sat upload/download til?

/JJ

Fra : Peter

Dato : 17-07-02 21:13

"JJ" <peak@ofir.dk> wrote in message
> Hvilken linie kører den på?
> Hvad har du sat upload/download til?

Det er en 2048/512.
Upload er sat til 10 og download til 200.
Max download er sat til 200 og max connections til alt mellem 1000 og 5000.

Hilsen Peter

Fra : Martin Petersen

Dato : 18-07-02 13:50

> [...]
> Upload er sat til 10 og download til 200.
> Max download er sat til 200 og max connections til alt mellem 1000 og

Dermed er du en af de narrøve der ødelægger æslet.... Ingen hjælp til dig!

- Martin

Fra : Peter

Dato : 18-07-02 14:47

"Martin Petersen" <knopfisk@[fjern]vvs.dk> wrote in message
> "Peter" <no_spam@no.where> skrev i en meddelelse

> 5000.
>
> Dermed er du en af de narrøve der ødelægger æslet.... Ingen hjælp til dig!

Jeg gør mig ingen forhåbninger om, at du rent faktisk kunne hjælpe mig, men
kan du uddybe hvorfor jeg skulle ødelægge netværket?

Eventuelt konstruktivt i en saglig tone?

Hilsen Peter

Fra : Martin Petersen

Dato : 19-07-02 13:34

> Jeg gør mig ingen forhåbninger om, at du rent faktisk kunne hjælpe mig,
men
> kan du uddybe hvorfor jeg skulle ødelægge netværket?

Ja du må undskylde min hårde tone... Men forestil dig hvad der sker når alle
sætter deres download til det højeste, og uploaden til det lavest mulige....
Netværket dør da alle pludselig står i kø allevegne. Det vil se ud som om
udvalget er enormt, men hvad hjælper det når man står i kø som nr. 200 når
man prøver at hente.

Så sæt din upload til alt hvad den kan rende (-10 kb/s)... Jeg kører med en
512/512 linie, og har uploaden på 50. Derved kan jeg stadig surfe uden
problemer, og jeg giver igen til netværket.

Selvfølgelig kan det være noget lort hvis du kører noget webserver ved siden
af. Men så giv den i det mindste fuld hammer om natten.

> Eventuelt konstruktivt i en saglig tone?

Det har jeg hermed gjort (tror jeg nok ).

Desuden er der intet problem i at køre æslet på en pc i den størrelse. Men
jeg ville køre Win98.

> Hilsen Peter

- Martin

Fra : Peter

Dato : 20-07-02 05:36

> [...]
> udvalget er enormt, men hvad hjælper det når man står i kø som nr. 200 når

Du har vist misforstået emnet for denne tråd.
Den går ud på, at min maskine ikke kan trække særligt mange samtidige
connections.
Hvis jeg satte upload til 40 ville jeg have endnu færre connections at hente
fra og derved intet at share, da jeg intet ville få hentet.
På en nyere maskine ville jeg sætte den til 35.

Hilsen Peter

Fra : Esben

Dato : 17-07-02 21:33

> [...]
og
> Number of Connections er sat til alt mellem 1000 og 5000.

Har du prøvet at sætte antal connections ned til omkring 75-100?

--
Esben

Fra : Peter

Dato : 17-07-02 22:50

"Esben" <sordiahp@hotmail.com> wrote in message

> "Peter" <no_spam@no.where> skrev i en meddelelse

> Har du prøvet at sætte antal connections ned til omkring 75-100?

Nej faktisk ikke - jeg giver det en chance.

Hilsen Peter

Fra : Thomas Nørgaard

Dato : 17-07-02 22:14

> [...]
>
> Kan det være computerens hardware, som sætter en begrænsning på antal åbne
> forbindelser og at en nyere computere kunne løse problemet?

Skrot XP på den maskine og kør win98, XP kvæler maskinen, og du har ikke
brug for så meget funktionalitet fra styresystemet når du kun bruger den til
donkey.
Jeg har en gammel maskine med Win2000 på den kører fint med donkey og jeg
har aldrig været ude for "Unasked" problemet. Maskinen bruges desuden som
domæne- og ftpserver derfor Win2000 og ikke Win98.

Thomas
This mail was scanned by Norton Antivirus 2002

Fra : Peter

Dato : 17-07-02 22:50

"Thomas Nørgaard" <nimbus39@hotmail.com> wrote in message

> Skrot XP på den maskine og kør win98, XP kvæler maskinen, og du har ikke
> brug for så meget funktionalitet fra styresystemet når du kun bruger den
til
> donkey.

Det har du ret i - problemet er bare, at jeg er pokkers glad for Remote
Desktop da jeg så kan smide maskinen ind i et skab og derfor ikke bruge en
skærm til den.
Man kunne naturligvis købe en licens til Terminal Server eller bruge VNC...

> Jeg har en gammel maskine med Win2000 på den kører fint med donkey og jeg
> har aldrig været ude for "Unasked" problemet. Maskinen bruges desuden som
> domæne- og ftpserver derfor Win2000 og ikke Win98.

Jeg tror jeg smider en anden HD i og giver det en chance.

Mit oprindelige spørgsmål er dog stadig interessant - altså om det kan være
hardwaren, der kan sætte en begrænsning.

Tak for alle svarene.

Hilsen Peter

Fra : Martin S.

Dato : 18-07-02 13:44

> [...]
> skærm til den.
> Man kunne naturligvis købe en licens til Terminal Server eller bruge

Brug du hellere pcanywhere... Det fungerer bare og er mayo mayo bedre end de
andre.

>KLIP<

> Mit oprindelige spørgsmål er dog stadig interessant - altså om det kan
være
> hardwaren, der kan sætte en begrænsning.

Det er det ikke. Men er det ikke noget med at Edonkey kun kan downloade x 10
ifht. angiven upload hastighed ?

mvh. Martin

Fra : Deaster

Dato : 18-07-02 13:47

"Martin S." <real_warhawk@[removethis]hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Det er det ikke. Men er det ikke noget med at Edonkey kun kan downloade x
10
> ifht. angiven upload hastighed ?

Det burde vel kun give problemer hvis man har 2Mbit/128 kbit linje ?

--
Mvh Jesper (Deaster)
På usenet repræsenterer jeg mig

Fra : Peter

Dato : 18-07-02 14:46

"Martin S." <real_warhawk@[removethis]hotmail.com> wrote in message

> Det er det ikke. Men er det ikke noget med at Edonkey kun kan downloade x
10
> ifht. angiven upload hastighed ?

Det er x3.
Når den er sat til 10 er download dog ubegrænset.

Hilsen Peter