Ja nu skriver jeg igen....
Fra : Christopher Tracy

Dato : 17-07-02 15:09

Hej igen igen...

Ja jeg bliver nød til at blive ved at plage gruppen lidt endnu, men en
bærbar er jo ikke lige noget man går ud og køber vel....

Lige nu sidder jeg og vipper lidt mellem denne Asus model: L1-10 - fundet
her: http://www.morgen.dk/m7000.htm til 12.695,-

Eller en Toshiba 1800-412 (er næsten magen til 1800-712, bare 412 kun har
DVD og ikke et combo drev med både DVD/brænder) og den koster 12.999,- i
Fona...

Hvad hulen skal jeg vælge....?

/C.T.

Fra : Jonny Jensen

Dato : 17-07-02 15:37

Hvad med den her, som er postet lige under dit indlæg:

http://www.nemdirect.dk/product.asp?sku=0300392

Den ser da rigtig ud til prisen!!!

Jonny.

Fra : Christopher Tracy

Dato : 17-07-02 15:48

Hej

> http://www.nemdirect.dk/product.asp?sku=0300392

Ja den har jeg jo selv postet, men det er ikke med mobil processor, og den
bruger jo noget mere strøm...og jeg hælder nu mere til Asus eller Toshiba,
men kan bare ikke rigtigt blive enig med mig selv om hvad jeg skal ha'...

/C.T.

Fra : Martin K

Dato : 17-07-02 15:51

Christopher Tracy wrote:
> [...]
> og den bruger jo noget mere strøm...og jeg hælder nu mere til Asus
> eller Toshiba, men kan bare ikke rigtigt blive enig med mig selv om

Prøv evt også at se lidt på Dell eller HP. Min erfaring siger at man også
får en del for pengene ved at vælge Dell - selvom jeg nu synes at deres
keyboards er noget 'slaskede'. Men det ville jeg sagtens kunne leve med,
hvis selve hardwaren var bedre...

--
Martin K

Fra : Christopher Tracy

Dato : 17-07-02 15:59

Hej

> [...]
> får en del for pengene ved at vælge Dell - selvom jeg nu synes at deres
> keyboards er noget 'slaskede'. Men det ville jeg sagtens kunne leve med,

Ja nu har jeg også tjekket både Dell og HP, men der jo også noget med
prisen, ikk'
Og så de krav jeg selv stiller til den, og der må jeg sige at både Asus
L1-10 og Toshiba 1800-412 opfylder det de skal både med hensyn til pris og
hardware...

/C.T.

Fra : Thomas Lindgaard

Dato : 17-07-02 16:00

"Martin K" <kirschmeyer@REMOVETHIShotmail.com> wrote in news:ah409i$3cr$1
@news.cybercity.dk:

> Min erfaring siger at man ogs†
> f†r en del for pengene ved at v‘lge Dell - selvom jeg nu synes at deres
> keyboards er noget 'slaskede'.

Keyboardet på min (forholdsvis) nye Dell Inspiron 8200 er bare daaajligt -
ikke slasket :)

Mvh.
/Thomas

Fra : Ole Tranberg

Dato : 18-07-02 08:30

> [...]
> får en del for pengene ved at vælge Dell - selvom jeg nu synes at deres
> keyboards er noget 'slaskede'. Men det ville jeg sagtens kunne leve med,

En super fordel ved Dell's tastaturer, er at deres design minder
gevaldigt om et "almindeligt" tastatur. Det er vist ikke tilfældet med
Toshiba og Asus (så vidt jeg ved).

--
Mvh,
Ole Tranberg

Fra : Jonny Jensen

Dato : 17-07-02 16:22

> [...]
> men kan bare ikke rigtigt blive enig med mig selv om hvad jeg skal ha'...

Men ikke desto mindre lover de 180 minutters batterilevetid...

Har selv en Asus, som holder 2-2½ time, max 3, med en Mobile P3...

Jonny.

Fra : Christopher Tracy

Dato : 17-07-02 16:29

Hej

> Har selv en Asus, som holder 2-2½ time, max 3, med en Mobile P3...

Hvordan er dine erfaringer så med Asus, har du været tilfreds med den ?

/C.T.

Fra : Jonny Jensen

Dato : 17-07-02 17:19

Meget. Den er stabil, støjsvag og har nogle ret fede funktioner, som ikke
mange har. Blandt andet kan min afspille musik cd'er som cd-afspiller,
gennem højttalerne, uden pc'en er tændt

Synes også den generelt yder godt af en bærbar, og designet og kvaliteten
føles også helt rigtig.

Jonny.

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 17-07-02 18:29

On Wed, 17 Jul 2002 16:08:39 +0200,
Christopher Tracy <goldartist@yahoo.com> wrote:
> [...]
> DVD og ikke et combo drev med både DVD/brænder) og den koster 12.999,- i

Tag denne, og prut om prisen. Du burde kunne få den til 12000 kontant.
Og hvis du planlægger at købe forsikring kan du helt sikkert.

--
Povl H. Pedersen -
Use 2 letters from first+last name to form username@home.terminal.dk

Fra : Christopher Tracy

Dato : 18-07-02 06:27

Hej

> Tag denne, og prut om prisen. Du burde kunne få den til 12000 kontant.
> Og hvis du planlægger at købe forsikring kan du helt sikkert.

Ja på en eller anden måde hælder jeg også mest til Toshibaen, men hvis
nu nogen synes at Asus var bedre var det jo rart at høre.
Men det bliver jo nok svært at "prutte" om prisen i Fona, kunne jeg
tænke mig.

/C.T.

Fra : Peter Sepstrup

Dato : 18-07-02 07:13

> Men det bliver jo nok svært at "prutte" om prisen i Fona, kunne jeg
> tænke mig.

Når man er i det prisleje kan det lade sig gøre.... tro mig jeg taler af
erfaring, dog var der tale om hifi udstyr, men jeg kunne forestille mig det
samme gælder med pc udstyr når man er over de 10K.

Fra : Christopher Tracy

Dato : 18-07-02 16:12

Hej

> Tag denne, og prut om prisen. Du burde kunne få den til 12000 kontant.
> Og hvis du planlægger at købe forsikring kan du helt sikkert.

Ja nu er den købt, Toshibaen, og det var ikke engang nødvendig at prutte om
prisen, de havde sat den ned til 11.999,- da jeg kom der ned idag

Så nu skal jeg bare lige ha' winXP home af, og win2K lagt på... så går den
torsdag aften nu nok også

Tak skal i ha'ø for alle inlægene..

/C.T.

Fra : Martin K

Dato : 18-07-02 16:13

Christopher Tracy wrote:
> [...]
> ned idag
>
> Så nu skal jeg bare lige ha' winXP home af, og win2K lagt på... så

Tillykke med den
Når det er gjort, vil du så ikke lige smide din opfattelse af den herop...?

--
Martin K

Fra : Christopher Tracy

Dato : 18-07-02 17:21

Hej

> Tillykke med den
> Når det er gjort, vil du så ikke lige smide din opfattelse af den
herop...?

Min opfattelse af Toshiba'en ?

/C.T.

Fra : Martin K

Dato : 18-07-02 19:00

Christopher Tracy wrote:
> Min opfattelse af Toshiba'en ?

Jep. Hvordan den er at arbejde med, hastighed mv. Skærm, keyboard, mus.
Hvordan vurderer du det. Hvor langt kører den på en tank fuld batteri?

--
Martin K

Fra : Christopher Tracy

Dato : 20-07-02 11:35

Hej

> Jep. Hvordan den er at arbejde med, hastighed mv. Skærm, keyboard, mus.
> Hvordan vurderer du det. Hvor langt kører den på en tank fuld batteri?
¨
Ja nu har jeg haft gang i den nogle dage, og er egentlig meget tilfreds med
hastighed og stabilitet (har selvfølgelig også noget at gøre med windows).

Der var WinXP Home på den da jeg købte den, har så formateret, og lagt Win2K
på den, og den køre sq godt synes jeg.

Og IR-porten fungerer også meget bedre end jeg havde forestillet mig, jeg
havde tænkt at mobilen skulle ligge meget præcist ud for IR-porten men det
er faktisk slet ikke tilfældet.

Og så kører den et godt stykke over 3 timer på en "tankfuld" batteri (måske
mere) men det har vel også noget at gøre med hvor hårdt comp'en arbejder.

Så alt i alt må jeg sige at jeg er meget godt tilfreds, især nu når den var
sat 1000,- ned da jeg kom ned og skulle købe de

Håber det er fyldstgørende nok Martin K
/C.T.

Fra : Martin K

Dato : 22-07-02 08:25

Christopher Tracy wrote:
> Håber det er fyldstgørende nok Martin K

Det var bare helt i orden Ville da bare lige høre hvordan du nu synes
den var når du nu havde smidt en del penge efter den - om den nu levede op
til dine forventninger og alt det der. Men det lader den jo til at gøre, så
det er jo fint....

--
Martin K

Fra : Christopher Tracy

Dato : 22-07-02 11:31

Hej

> [...]
> til dine forventninger og alt det der. Men det lader den jo til at gøre,

Ja det gør den da indtil videre ihvertfald

/C.T.