Sidste aften - første buk
Fra : JFB

Dato : 16-07-02 22:44

Kl. 21.18 i aftes faldt han så. Min allerførste buk nogensinde - som en
dejlig afslutning på min 4. bukkesæson i det hele. Og hvilken dejlig sæson.
Jeg havde siddet på min lille "plet" på grænsen mellem bygmark og brak en
times tid og fordrev tiden lidt med at afspille alle de dejlige
naturoplevelser, som denne sommer havde givet mig med masser af dyreliv -
inklusive rådyrenes optræden på "scenen" på naboens eng på den "forkerte"
side af bækken. Faktisk var jeg ved at forlige mig med, at det heller ikke
skulle lykkes i år, selvom jeg aldrig tidligere har haft så meget nærkontakt
til dyrene som i denne sæson.
Og så drejede jeg lige hovedet - og der stod han midt i græsset - på MIN
side - og gnubbede sig lidt. Som sædvanligt var han dukket op ud af
ingenting, ganske som mr. Bean.
Så stillede han sig flot an med siden til - 50 meter borte. Egentlig havde
jeg forventet at få bukkefeber, men det nåede jeg slet ikke. Han hoppede i
skuddet - eet stort hop, og pst-væk var han i brændenælderne og tidslerne
ned mod bækken. Jeg var 99,99999 % sikker på at jeg ramte, men selv om jeg
gik nærmere, så kunne jeg bl. a. på gr. af lysforholdene ikke se om der var
sveiss. Bukken kunne jeg heller ikke se, så jeg mærkede af og ringede efter
en sveisshund (hvis den nu alligevel skulle være sprunget over bækken). Men
jeg var heldig, den lå bare godt skjult 10-12 meter inde i brændenælderne,
forendt ved et lungeskud.
- Og mens jeg brækkede den og havde blod til albuerne, kunne jeg ikke lade
være med at sende en tanke til de af mine veninder, som synes, at det er
nærmest afskyeligt, at jeg kan skyde et uskyldigt dyr, men som alligevel
sikkert spiser med velbehag, når jeg serverer vildt næste gang jeg fejrer
rund fødselsdag
Nu hænger han så derude på krogen med sine kønne, men noget klejne 6-enders
opsats, mens fruerne nu kan gå i fred en dags tid inden en ny buk har fundet
plads deroppe. Og indtil næste sæson kan jeg så se min indre naturfilm med
alle de pudsige scener samt en herlig slutning.
Mange hilsener fra
Jette B

Fra : Erik Munck

Dato : 17-07-02 07:49

Et stort tillykke.

Muncken

Fra : Kim Frederiksen

Dato : 23-07-02 00:45

Og et lige så stort tillykke herfra. Jeg fik også min første buk i år

mvh
Kim Frederiksen