Er der nogen der vil dele deres erfaringer~
Fra : David Christiansen

Dato : 16-07-02 22:17

Hej gruppe

Jeg skal til at købe et grafikkort til en ældre computer.
Grænsen er omkring de 500 kr. Jeg har kig på dette kort, er der nogen der
har nogle erfaringer med det, eller kender fordele og ulemper ved det?

Chaintech A-MX40
Max Resolution: 2048 x 1536 pixels
Memory: 64MB SDRAM
Chip: nVIDIA GeForce2 MX400
RAMDAC: 350MHz
Type: AGP x2 / x4
Connector: 15pin D-sub

Med venlig hilsen

David Christiansen

Fra : Lars Ladingkaer

Dato : 16-07-02 22:25

"David Christiansen" skrev:

> Jeg skal til at købe et grafikkort til en ældre computer.

Standard-spørgsmålet: Hvad skal det bruges til ?

Umiddelbart er NVidia TNT2 (ikke det du har valgt) er godt allround kort i
den valgte prisklasse, men det afhænger meget af hvad du skal bruge det til.
Windows, Spil, Tv-out, Andet ?

Mvh, Lars

Fra : Jonny Jensen

Dato : 16-07-02 23:20

> [...]
> den valgte prisklasse, men det afhænger meget af hvad du skal bruge det

TNT2 koster langt fra 500... Nærmere 200...

Jonny.

Fra : David Christiansen

Dato : 16-07-02 23:42

> [...]
> den valgte prisklasse, men det afhænger meget af hvad du skal bruge det

Jeg skal primært bruge det til at spille med, det skal udskifte et ATI RAGE
IIc plus et Voodoo1 kort...

Men det jeg ville vide var om det var et "lorte-kort" eller om der var nogle
sære "egenskaber" ved det, som kunne skabe problemer

Med venlig hilsen
David Christiansen

Fra : Thomas G

Dato : 18-07-02 17:49

> [...]
nogle
> sære "egenskaber" ved det, som kunne skabe problemer

Nu ved jeg jo ikke hvad en gammel PC er og hvilke spil du spiller, men et
Geforce 2 MX 400 er absolut en kæmpe forbedring i forhold til et vodoo1
kort, så jeg ville mene at det er en ok opgradering (og pris) ...... dog
skal du være opmærksom på at det er et AGP kort ikke et PCI kort (hvis du
har en gammel PC er der muligvis ikke en AGP port i dit bundkort)

mvh Thomas G