Hvorfor giver nedenstående parse error (if~
Fra : TGJ

Dato : 16-07-02 20:56

i else (6. nederste linie)

Thomas

<form method="get" action="delete02.php"> //file is the name of this file
<?
include("dbinfo.inc.php");
mysql_connect($localhost,$username,$password) or die (mysql_error());
//connect to the mySQL
mysql_select_db($database) or die (mysql_error()); //select the db
if(!$submit)//if submit has not already been pressed
{
$result = mysql_query("select * from news order by id"); //select all
the news
while($r=mysql_fetch_array($result)) //run the while loop
{
$overskrift=$r["overskrift"];//take out the title
$id=$r["id"];//take out the id
?>
<INPUT TYPE="RADIO" NAME="id" VALUE="<?php echo $id;?>"><br> //the
radio button with the value of each id
<?php echo $id;?><br> //output the id
<?php echo $overskrift?><br> //output the title
<?
}?> //end of the while loop
<input type="submit" value="submit" name="Submit"></form> //submit
<?
}
?>
<?
else
{
$sql = "DELETE FROM news WHERE id=$id";
$result = mysql_query($sql);
echo mysql_error();
echo "Record deleted!";
}?>

Fra : Hauge

Dato : 16-07-02 21:03

Hejsa

"TGJ" <hoa_dk@hotmail.com> wrote in message news:ah1tob$2fb$1@sunsite.dk...
> i else (6. nederste linie)

Er du ikke i underskud af } ?

Mvh Hauge

Fra : TGJ

Dato : 16-07-02 21:06

Er der ikke 3 af hver?

Thomas

Fra : Dennis Hansen

Dato : 16-07-02 22:17

> <?
> }
> ?>
> <?
> else
> {
> $sql = "DELETE FROM news WHERE id=$id";
> $result = mysql_query($sql);
> echo mysql_error();
> echo "Record deleted!";
> }?>

Prøv at fjerne
<?
?>
lige oppe over din else, jeg tror du forvirrer php

Mvh
Dennis

Fra : Jesper & Pernille

Dato : 17-07-02 07:13

Dennis Hansen wrote:
> Prøv at fjerne
> <?
> ?>
> lige oppe over din else, jeg tror du forvirrer php

Jeg testede det (undrede mig over problemet) - og scriptet giver ikke
fejl længere efter at jeg har fjernet den ud-ind.

Jeg synes i øvrigt at det er forvirrende at læse kode med den form for
{-sætning (men jeg ved godt at det er en standard for "pæn kodeopsætning")

Endelig undrer jeg mig over om der er en grund til, at du ikke bruger
enten <? eller <?php konsekvent, og, når du ikke gør, at du ikke bruger
<?=
i stedet for
<?php echo

i de her onelinere:
<?php echo $id;?><br> //output the id
<?php echo $overskrift?><br> //output the title

mvh

Jesper Brunholm

Fra : TGJ

Dato : 18-07-02 00:21

Hej,

Tak for hjælpen.
Har ikke lige haft tid til at teste det.

Dette er mit første script, så jo der er sikkert meget at lære endnu :)

Thomas