Palit Geforce 4 Ti4200 kort og AMD problem~
Fra : Niels

Dato : 16-07-02 12:05

Hej

Jeg overvejer at anskaffe mig et Palit Geforce 4 Ti4200 kort. Mit som følger
:

Athlon Palomino XP 2000+
Soltek drv5
256 MB 2700 DDR RAM

Det fremgår af en test
http://www.tweakup.dk/guider/grafikkort/Palitdaytonati4200/1.htm at der
skulle være problemer med netop amd baserede maskiner.

" Selve installeringen af korte startede med at levende mareridt, da vi
startede med at smide et i vores AMD baserede maskine hvor kortet ikke blev
fundet og bip koden for intet grafikkort nåede ørene. Derfor troede jeg
desværre at kortet var defekt, men valgte dog at sætte det over i en Intel
baseret maskine hvor kortet startede op uden mindste problemer. Dette
betyder så at det bundkort vi har testet fra SOYO med KT333 chipset har et
problem med visse Geforce 4 kort for MX440 kortet fra Inno3d kørte fint."

Er der andre der kender det til dette fænomen, og har et bud på, hvordan det
løses ?
Vil det være bedre at finde et alternativ til dette kort ?

Fra : Christian Skau Peder~

Dato : 16-07-02 13:06

Her kører det perfekt med Athlon Palomino XP 1900+, Soltek DRV4 og 512
pc2100 ram.
Og hos en kammerat kører det med T-bird 1333, Epox kt3, og 256 pc2100 ram.
Så jeg tror de har været uheldige.

Mvh.
Christian

Fra : flemsus

Dato : 16-07-02 17:30

XP1600 på A7V266-E + Palit 4200 ingen problemer.
Mvh. Flemming Sørensen