Fra array til PHP variable?
Fra : Per Christiansen

Dato : 15-07-02 12:24

Hej.

Jeg sidder og drømmer om at kunne vise mine mere eller mindre geniale PHP
scripts på hjemmesiden, ved at indføje en link nederst på siden. - Det har
jeg fået til at virke.

Problemet er, at jeg inkluderer en fil i alle mine scipts, hvor hostnavn,
brugernavn og adgangskode til MySQL serveren står. Den fil ligger i / på
web-serveren, og med meget lidt forstand på noget som helst, vil man kunne
læse filen i sin browser, blot man har filnavnet, man får i scriptet... -
Rigtigt ØV!

Min parameter fil ser sådan her ud:
<?php
$miljo = 'miljo';
$server = 'min.mysql.server';
$userid = 'user';
$passwd = 'passwd';
?>

Hvis min drøm skal gå i opfyldelse, skal filen her flyttes et andet sted
hend, f.eks. til .. set fra web-serverens / .

Jeg har prøvet $arry = read('..\\filnavn.php'); hvilket fint indlæser filen
i et array, men hvordan får jeg det hele omdannet til PHP variable igen, så
$miljo indeholder 'miljo' osv.???

Jeg skal lige huske at nævne at jeg "bor" på et web-hotel (Win2000 platform)
og derfor ikke har umidelbar mulighed for at rode med opsætning af maskinen.

Nu håber jeg så at få lidt hjælp her.
Alternative løsningsforslag på at skjule parameterfilen er også velkomne.

På forhånd mange tak for hjælpen!

Mvh.
Per Christiansen

Fra : -Martin-

Dato : 15-07-02 12:28

On Mon, 15 Jul 2002 13:23:51 +0200, "Per Christiansen"
<oz1kad@oz1kad.dk> wrote:

> [...]
>læse filen i sin browser, blot man har filnavnet, man får i scriptet... -

Lav et array (fx) med "forbudte" filer, altså dem man ikk må se...
også lave noget hurtigt

for($i=0;$i<sizeof($forbudte_filer_array);$i++) {
if($_SERVER["PHP_SELF"] != "/."$forbudte_filer_array[$i]) {
VIS FIL
} else {
HOV HOV forbudt fil
}
}

Fra : Nezar Nielsen

Dato : 15-07-02 12:42

Per Christiansen wrote:
> [...]
>
> Hvis min drøm skal gå i opfyldelse, skal filen her flyttes et andet sted
> hend, f.eks. til .. set fra web-serverens / .

fornuftigt :)

> Jeg har prøvet $arry = read('..\\filnavn.php'); hvilket fint indlæser filen
> i et array, men hvordan får jeg det hele omdannet til PHP variable igen, så
> $miljo indeholder 'miljo' osv.???

prøv med include("..\\filnavn.php");
eller evt. bare include("../filnavn.php");

--
Mvh. Nezar Nielsen

Nano - Advanced Simplicity
http://www.nano.dk/

Fra : Per Christiansen

Dato : 15-07-02 13:09

Tak Nezar.

"Nezar Nielsen" <tumpen@fez.dk> skrev i en meddelelse

> prøv med include("..\\filnavn.php");
> eller evt. bare include("../filnavn.php");

Det virker!!!
Og her gik jeg og troede at PHP kun kunne tilgå filer indenfor web-serverens
scoope

Mvh.
Per Christiansen