Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Hjælp - mine compact flashcard er døde
Fra : Darth_vader

Dato : 15-07-02 11:21

jeg har formatteret(FAT) dem igennem Win XP i en USB kortlæser og pludselig
kan kameraet ikke komme i kontakt med mine kort.....

kameraet (et HP 318) skriver at kortet skal formateres.......når jeg svarer
ja til dette går der 2 sek.... så skriver kameraet igen kort skal
formateres....
iøvrigt - kortet er på 128 MB men ikke i winxp - der er det kun 122 MB - og
alle 3 kort HAR virket
een der kan hjælpe mig - hvad gør jeg???

Fra : Renholt Foto - Konto~

Dato : 15-07-02 13:00

Hej

Vær opmærksom på, at Windows XP som standard står til FAT32 når du vælger
format af et drev. FAT32 forstår dit kamera ikke, så du skal vælge FAT i
rullemenuen og så formatere.

Venlig hilsen
Lars Møller
Renholt Foto

Fra : Darth_vader

Dato : 15-07-02 13:39

klip-
> [...]
> format af et drev. FAT32 forstår dit kamera ikke, så du skal vælge FAT i
ja jo tak for svaret - problemet er bare at jeg intet kan vælge - kun
formatere
jeg har kontaktet Sandberg support og de siger at kortlæseren skal have
opgraderet firmware så den mailer de til mig - jeg ser om det løser
problemet - men de er altså formateret til alm FAT
mvh
henrik

Fra : Peter Schrøder

Dato : 15-07-02 13:53

"Darth_vader" skrev
> ja jo tak for svaret - problemet er bare at jeg intet kan vælge - kun
> formatere

Husk også at du SKAL bruge "skub ud" eller
"sikker fjernelse af hardware" efter formatteringen.

Peter Schrøder
pschATmail1.stofanet.dk
replace AT with @ to reply

Fra : Darth_vader

Dato : 15-07-02 14:05

øh hvordan mener du - og hvorfor???
mvh
henrik

Fra : Peter Schrøder

Dato : 15-07-02 21:05

"Darth_vader" skrev...
> øh hvordan mener du - og hvorfor???

I XP og W2K ophører kommunikation med
usb-enheden først fuldstændig når funktionen
"sikker fjernelse af hardware" er klikket på.
(den er nede i systray ved siden af uret)
Alternativt kan du højreklikke på ikonet for
"ikke-permanent drev" i Denne computer og vælge
"skub ud" hvorved kommunikationen også afbrydes.
Jeg ved ikke præcis, hvad der sker, men har konstateret at
visse typer usb-enheder er ret kritiske med at disse ting gøres korrekt.
Prøv at putte et kort i igen, formatter det og vælg skub ud, og
se om ikke kortet kan bruges igen.

Peter Schrøder
pschATmail1.stofanet.dk
Replace AT with @ to reply

Fra : J. Kunzendorf

Dato : 15-07-02 19:51

"Darth_vader" <hbb@adslhome.dk> wrote in message news:<3d32a205$0$46217$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>...
> [...]
> alle 3 kort HAR virket
> een der kan hjælpe mig - hvad gør jeg???

Jeg er ikke sikker på at jeg KAN løse problemet,men jeg kan prøve og
gi mit bud!!

Da, du har formateret på din PC, som FAT skal du reformater det der
igen!!
Du må have en valgmulighed for,at formaterer i et andet format?? For
jeg tror ikke HP er kompatibelt med FAT-drev?? Prøv igen!

Det med størelsen passer nok meget godt, for netop de info-som skal
ligge for at Drevene kan genkende hvilken type kort det er skal og
fylde lidt, og så kalder man det stadig for et 128Mb, trods de kun 122
ledig!! Men det er jo kun 5-6 billeder det drejer sig om Og med 3stk
ved hånden er det vel nok til de første 3uger foto??

Jeg håber du får løst dine Flashcard problemer!!

Med venlig hilsen

JKM
jkm@tdcspace.dk