Umax Astra 610S
Fra : Kim Larsen

Dato : 14-07-02 20:30

Hej i gruppen

Jeg har fået foræret en ældre sag af en scanner, en Umax Astra 610S (
http://www.umax.de/eu/Scanner/astra610s.htm ) På siden står det at der
bruges SCSI-II, er det noget jeg kan bruge i en maskine med Windows XP Pro ?
Jeg vil ikke gå i gang med det store hvis det er spildt arbejde, derfor
ville jeg lige høre med jer om jeg bare skal kaste mig ud i det.

Kim Larsen

Fra : K E Nielsen

Dato : 14-07-02 20:56

Det kommer vel an på om du har et SCSI-II interface i din PC.

Fra : Kim Larsen

Dato : 14-07-02 23:38

"K E Nielsen" <karle||nospam||@city.dk> skrev i en meddelelse
> Det kommer vel an på om du har et SCSI-II interface i din PC.

Det må vel sidde på det kort der er med ?
Jeg kan ikke se ud fra dette kort hvad det er, og jeg har aldrig haft med
scsi at gøre før.

Kim Larsen

Fra : Deaster

Dato : 15-07-02 06:35

"Kim Larsen" <mythos@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> http://www.umax.de/eu/Scanner/astra610s.htm ) På siden står det at der
> bruges SCSI-II, er det noget jeg kan bruge i en maskine med Windows XP Pro
?

Interfacet har intet at gøre med hvilket styresystem du kører. (ihvertfald
når vi snakker Windows).

--
Mvh Jesper (Deaster)
På usenet repræsenterer jeg mig

Fra : Erik G. Christensen

Dato : 15-07-02 07:38

Kim Larsen wrote:

> [...]
> Jeg vil ikke gå i gang med det store hvis det er spildt arbejde, derfor
> ville jeg lige høre med jer om jeg bare skal kaste mig ud i det.

Du kan jo starte med at finde en driver til XP

--
Med venlig hilsen Erik G. Christensen
Rådgiver for flere danske svinebønder.

Fra : Kim Larsen

Dato : 15-07-02 19:00

"Erik G. Christensen" <egc@post1.tele.dk> skrev i en meddelelse

Pro ?

> Du kan jo starte med at finde en driver til XP
>
> --
> Med venlig hilsen Erik G. Christensen
> Rådgiver for flere danske svinebønder.

Det blev ikke nødvendigt, den er inbygget i XÅ Pro

kim Larsen

Fra : Kim Larsen

Dato : 15-07-02 19:03

Hej igen

Efter at have gransket lidt om denne scanner, har jeg fundet ud af at XP Pro
har en indbygget driver til den.
Men hvad værre er, så er mit bundkort for nyt, for det kort der var med
scanneren skal sidde i en ISA slot, og det har jeg ikke.
Kan man købe sig til en løsning i pci udgave ?

Kim Larsen

Fra : Deaster

Dato : 15-07-02 19:40

"Kim Larsen" <mythos@tdcadsl.dk> wrote in message
> [...]
> scanneren skal sidde i en ISA slot, og det har jeg ikke.
> Kan man købe sig til en løsning i pci udgave ?

Sagtens, scsi-2 kort plejer ikke at være ret dyre. Nu ved jeg ikke hvor god
en scanner det er, men det kunne være du skulle overveje at købe en ny
scanner istedet ?

Fra : Kim Larsen

Dato : 15-07-02 21:11

> [...]
god
> en scanner det er, men det kunne være du skulle overveje at købe en ny

Er du rigtig klog
Jeg fik denne af medlidenhed over min fattigdom, så jeg tror jeg nøjes med
et pci kort eller unværer scanneren.
Men tak for svaret

Kim Larsen