Tdc netexpress disconnecter og vil ik etab~
Fra : Anders Petersen

Dato : 14-07-02 17:30

Jeg har en del problemer med mit atmnetexpress under win XP. Jeg kan godt
connecte til internettet og være online i noget tid, men lige pludselig blir
jeg logget af og kan ikke etablere forbindelse igen før jeg restarter min
computer så kan jeg gøre det samme igen!
Hva fa'en er der galt???

venlig hilsen Anders

Fra : Carl Drud

Dato : 14-07-02 18:42

"Anders Petersen" <arsin@pc.dk> wrote:

> [...]
> forbindelse igen før jeg restarter min computer så kan jeg gøre
> det samme igen! Hva fa'en er der galt???

Kig evt. her:

http://internet.opasia.dk/article.php?id=36875&dogtag=obb_support

Jeg havde samme problem fordi hastighed var sat til "0". Sæt
den til den værdi afhængig af din forbindelse. Selvom eksemplet
er med Win2000, så er det, det samme i XP.

--
..sig not found. (A)bort, (R)etry, (F)ail?

Fra : Christian Andersen

Dato : 14-07-02 19:05

Anders Petersen wrote:

> [...]
> jeg logget af og kan ikke etablere forbindelse igen før jeg restarter min
> computer så kan jeg gøre det samme igen!

Jeg tør vædde på at har en personlig firewall.

Den skal sættes op til at tillade DHCP-trafik. Mere specifikt er det
indgående trafik på lokal port 67 (remote port 68) og udgående trafik på
remote port 68.

--
..signature

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 14-07-02 19:11

"Christian Andersen" <tcd977fzm1001@sneakemail.com> skrev i en
meddelelse news:3d31bd48$0$13983$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> Den skal sættes op til at tillade DHCP-trafik.

Hvorfor det?

Fra : Christian Andersen

Dato : 14-07-02 19:42

Martin Højriis Kristensen wrote:

> Hvorfor det?

Fordi hans problembeskrivelse tyder på at han ikke får fornyet sin
IP-adresse via DHCP.

Hvad siger du? Bruger ATM-løsningen ikke DHCP? Nåda. Kan du så forklare
hans problemer?

--
..signature

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 14-07-02 19:49

"Christian Andersen" <tcd977fzm1001@sneakemail.com> skrev i en
meddelelse news:3d31c5ea$0$46224$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> Bruger ATM-løsningen ikke DHCP?

Nej

> Nåda. Kan du så forklare
> hans problemer?

Det er vel det sædvanlige windows-fnidder
Hvis der er et ethernetkort i maskinen så kunne man prøve at tildele den
en fast IP

Fra : Ivar Madsen

Dato : 14-07-02 19:54

On 14 Jul 2002 18:41:46 GMT, Christian Andersen
<tcd977fzm1001@sneakemail.com> wrote:

>Hvad siger du? Bruger ATM-løsningen ikke DHCP?

Ligesom Ethernet udgaven af NE ikke gør det.

>Nåda. Kan du så forklare
>hans problemer?

NE bruger en dailer ligesom gammeldags modemmer gør det, og det er
sikkert den der er stillet til at lægge forbindelsen ned efter x
minutter's inaktivitet. Ikke dermed sagt at det ikke kan være noget
andet der er galt.

--
news.milli.dk fører pga. HD problem på min arbejdsmaskine
kun de grupper jeg selv følger mere eller mindre med i.

Fra : Ivar Madsen

Dato : 14-07-02 19:42

On 14 Jul 2002 18:04:56 GMT, Christian Andersen

>Jeg tør vædde på at har en personlig firewall.

Vil du også vædde med mig,på at hvis han har, så er det ikke den der
er problemmet?

Havde det været    BB, så kunne det være firewallen der blokker
for DHCP trafik, men det bruges ikke på en NE.

Fra : Ivar Madsen

Dato : 14-07-02 19:50

On Sun, 14 Jul 2002 18:29:47 +0200, "Anders Petersen" <arsin@pc.dk>
wrote:

> [...]
>jeg logget af og kan ikke etablere forbindelse igen før jeg restarter min
>computer så kan jeg gøre det samme igen!

Indtil du finder en løsning, så istædet for at reboot, så find din
NEdailer, og dobbeltklik på den, så vil den formodentligt kalde op til
i nternettet igen.
NE kalder op på samme måde som et gammeldagsmodem, så du skal nok lede
efter den dailer, og så en indstilling om autonedkobling efter x
minutter inaktivitet, og så disable den.

Fra : Anders Petersen

Dato : 14-07-02 21:11

tak for de mange svar, jeg ka sige at jeg ikke har nogen firewall og at jeg
har sat min inaktivitetstid så det er ikke problemet.
Problemet kan godt ligge i det du henviser til Carl Drud, jeg har nu sat min
Aggregaterate til 128, men som cs gamer er det langt fra optimalt, den
optimale værdi for aggregaterate er 0 og det virkede oxo med 98 og virker
for mange andre under XP ved jeg. Jeg leder videre.... men endnu engang tak
for svarene

Fra : Anders Petersen

Dato : 14-07-02 21:28

Nu har jeg fået det hele på plads. Det var Aggrate der var synderen og det
lader til at det kun var i win98 at man ik ku spille cs med aggrate 128, så
tak for denne gang alle jer som har hjulpet!!!!!

Fra : Christian Andersen

Dato : 14-07-02 22:17

Anders Petersen wrote:

> Nu har jeg fået det hele på plads. Det var Aggrate der var synderen og det
> lader til at det kun var i win98 at man ik ku spille cs med aggrate 128, så
> tak for denne gang alle jer som har hjulpet!!!!!

Godt så. Man lærer noget nyt hver dag.

Og for at være ærlig, havde jeg ikke lige set at du havde ATM-udgaven.

--
..signature