Hvor godt forstår du kattesprog?
Fra : Camilla Baird

Dato : 14-07-02 12:51

http://quiz.ivillage.com/pets/tests/thinklikecats.htm

Dette er en quiz om kattesprog. Det gode er at bagefter får man en
forklaring for hvert punkt.
Jeg havde kun 1 forkert! *pavestolt*
--
Camilla Baird
Primpraus Korater http://www.korat.dk

Fra : Grit Wessel

Dato : 14-07-02 12:58

> Dette er en quiz om kattesprog. Det gode er at bagefter får man en
> forklaring for hvert punkt.
> Jeg havde kun 1 forkert! *pavestolt*

Øv, jeg havde to fejl

MVH Grit

--
Ginkgo Norske Skovkatte
http://www.dk-ginkgo.dk/

Fra : Helle Andersen

Dato : 14-07-02 13:00

"Camilla Baird" <mail@korat.dk> skrev i en meddelelse
> http://quiz.ivillage.com/pets/tests/thinklikecats.htm
>
> Dette er en quiz om kattesprog. Det gode er at bagefter får man en
> forklaring for hvert punkt.
> Jeg havde kun 1 forkert! *pavestolt*

Jeg havde også kun 1 forkert - nr. 4 - men nu er det heller ikke ret
mange fremmede katte, der går forbi vinduet på 3. sal *gg*

--
Helle
DK Tick-Tag

Fra : Kirstine

Dato : 14-07-02 14:36

In article <B9573234.68D8%mail@korat.dk>, mail@korat.dk says...
> http://quiz.ivillage.com/pets/tests/thinklikecats.htm
>
> Dette er en quiz om kattesprog. Det gode er at bagefter får man en
> forklaring for hvert punkt.
> Jeg havde kun 1 forkert! *pavestolt*

Den var sjov *G* Jeg havde 2 forkerte, den første var vist mest
sprogvanskeligheder...har sq aldrig hørt om "bunting" før. Den anden var
jeg ret overrasket over - den med, at når katten i en slåskamp blotter
maven, så er det faktisk ikke en submissiv adfærd. Sådan har jeg altid
opfattet det. Hjemme hos os er det Tabasco, der laver det stunt, og det
får altid Julius til enten at trække sig eller begynde at vaske Tabasco i
hovedet. Så her gik jeg og troede, at Julius var en fair player - og i
virkeligheden er han en kylling *G*
--
Kirstine

*trying to do what works - trying to do what matters*

Fra : Mette Svangren

Dato : 14-07-02 19:42

Kirstine wrote:
Den anden
:: var jeg ret overrasket over - den med, at når katten i en slåskamp
:: blotter maven, så er det faktisk ikke en submissiv adfærd.

Jeg havde alle rigtig!
Men havde du ikke nævnt netop den med maven, havde jeg helt klart svaret
forkert på det spørgsmål...så lidt snyd var det vel egentlig . Men
faktisk en både sjov og lærerig quiz, netop fordi man får forklaringen
efterfølgende!

MVH Mette

Fra : Kirstine

Dato : 15-07-02 16:40

In article <3d31c600$0$16793$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>,
svangut@hotmail.com says...
> [...]
> forkert på det spørgsmål...så lidt snyd var det vel egentlig . Men
> faktisk en både sjov og lærerig quiz, netop fordi man får forklaringen

Det er jo det - jeg ser i hvert fald på de to bøllers slåskampe med
fornyet indfaldsvinkel

Fra : Kate

Dato : 16-07-02 20:40

Kirstine <minipip@paradis.dk> wrote in

> Den var sjov *G* Jeg havde 2 forkerte, den første var vist mest
> sprogvanskeligheder...har sq aldrig hørt om "bunting" før.

Nej, den fik jeg også forkert. Jeg kiggede indda i min ordbog og her
var det oversat til kørepose, og det mente jeg jo ikke har meget med
katte at gøre

> Den anden var jeg ret overrasket over - den med, at når katten i en
> slåskamp blotter maven, så er det faktisk ikke en submissiv
> adfærd.

Også den havde jeg forkert. Jeg ser da tit Johan gøre sådan overfor
Lante og han gjorde det også med Oliwer. Jeg har altid oversat det til
"okay okay, du er stærkest og hop så lige ned, hva'"

Min trejde fejl var den med at se katte ud af vinduet. Selvom der da
går katte forbi nede i gården så har mine faktisk aldrig langet ud
efter mig af den grund. Vil det sige at mine er umådeligt kloge

Kate

Fra : Jacob Saaby Nielsen

Dato : 14-07-02 15:21

> [...]
> http://quiz.ivillage.com/pets/tests/thinklikecats.htm
>
> Dette er en quiz om kattesprog. Det gode er at bagefter får man en

Jeg havde kun 2 forkert. Og havde kun haft 1 forkert hvis ikke de havde
formuleret sig ad h.... til i spørgsmål fire. Der står at katten langer
ud, og når man læser svaret finder man ud af at den langer ud efter DIG.
De skriver "og katten langer ud", ikke "og katten langer ud efter dig".

Øv, så havde jeg været lige så god som Camilla *grin*, det ville jeg
gerne være

Nåh, da en trøst at jeg trods alt taler ok kat'sk :D

--
Jacob Saaby Nielsen

Fra : Camilla Baird

Dato : 14-07-02 15:28

On 14/07/2002 16:20, in article
MPG.179ba722bd121b3e9896eb@news.cybercity.dk, "Jacob Saaby Nielsen"
<jay@dontspamme.kode-fu.net> wrote:

> [...]
> gerne være
>
> Nåh, da en trøst at jeg trods alt taler ok kat'sk :D

Det er da rart at have en fan Det var nr5 jeg havde problemer med...jeg
troede den velle lege

Fra : Ann K

Dato : 14-07-02 17:57

Hi - slog "bunting" op i engelsk ordbogen... og huskede på Jacobs
"advarsel"....
Vupti - 0 fejl......
Mvh Ann

Fra : Ann Rudbeck

Dato : 15-07-02 00:04

In article <B9573234.68D8%mail@korat.dk>, Camilla Baird <mail@korat.dk>
wrote:

> http://quiz.ivillage.com/pets/tests/thinklikecats.htm

Jøsses - jeg _er_ en kat! 100% korrekt...
Selv om jeg faktisk havde brug for endnu en mulighed i sp. 3: Donna
skrider forbi kradsetræet og bruger sofaen fordi: 4) Hun har ikke fået
opmærksomhed i 10 minutter, det har ikke hjulpet at råbe ad os tobenede
- og hun ved at hvis hun kradser i sofaen eller går på spisebordet, så
får hun vores opmærksomhed. Negativ opmærksomhed er bedre end ingen
opmærksomhed... Kan også bruges hvis søster får for mange kæl eller vi
taler for længe i telefon... *suk* Kvik kat :-/

--
Knus fra Ann R, spin fra Donna & Ditte
Donna & Dittes katteside: http://www.geocities.com/ann_rudbeck