/ Forside / Teknologi / Hardware / Mac / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Mac
#NavnPoint
UlrikB 4810
kipros 1675
Klaudi 1010
myg 920
pifo 907
Stouenberg 838
molokyle 830
Bille1948 815
rotw 760
10  EXTERMINA.. 750
MicrosoftDialogLib. - hvad er der dog med ~
Fra : Ove Steen Smidt


Dato : 14-07-02 10:58

Nu har jeg fået fat i MicrosoftDialogLib. Og den er lagt i
udvidelsesmappen. Alligevel får jeg stadig at vide, at den ikke findes,
når jeg vil åbne et Word 2001-dokument ved at klikke på det. Jeg skal
starte programmet først og åbne dokumenterne derfra.
Samtidig oplever jeg, at den nye MacLink prøver at konvertere dokumentet
til Word 6.
Jeg er vist ikke alene om dette spørgsmål.

Venlig hilsen

Ove Steen smidt

 
 
Thomas Tvegaard (14-07-2002)
Kommentar
Fra : Thomas Tvegaard


Dato : 14-07-02 14:09

Ove Steen Smidt <ossmidt@tdcadsl.dk> wrote:

> Nu har jeg fået fat i MicrosoftDialogLib. Og den er lagt i
> udvidelsesmappen. Alligevel får jeg stadig at vide, at den ikke findes,
> når jeg vil åbne et Word 2001-dokument ved at klikke på det. Jeg skal
> starte programmet først og åbne dokumenterne derfra.
> Samtidig oplever jeg, at den nye MacLink prøver at konvertere dokumentet
> til Word 6.
> Jeg er vist ikke alene om dette spørgsmål.

Hvad bruger du MacLink til? Er det til dokumenter fra andre
tekstbehandlingssystemer (WordPerfect eller lign.) eller andre versioner
af Word?

Min umiddelbare bud er i den kedelige afdeling, og det er. at det er
MacLink, der er den primære årsag til balladen.

--
Thomas Tvegaard
<http://homepage.mac.com/tvegaard/>

Ove Steen Smidt (14-07-2002)
Kommentar
Fra : Ove Steen Smidt


Dato : 14-07-02 16:38

Thomas Tvegaard <tvegaard@mac.com> wrote:

> Ove Steen Smidt <ossmidt@tdcadsl.dk> wrote:
>
> > Nu har jeg fået fat i MicrosoftDialogLib. Og den er lagt i
> > udvidelsesmappen. Alligevel får jeg stadig at vide, at den ikke findes,
> > når jeg vil åbne et Word 2001-dokument ved at klikke på det. Jeg skal
> > starte programmet først og åbne dokumenterne derfra.
> > Samtidig oplever jeg, at den nye MacLink prøver at konvertere dokumentet
> > til Word 6.
> > Jeg er vist ikke alene om dette spørgsmål.
>
> Hvad bruger du MacLink til? Er det til dokumenter fra andre
> tekstbehandlingssystemer (WordPerfect eller lign.) eller andre versioner
> af Word?
>
> Min umiddelbare bud er i den kedelige afdeling, og det er. at det er
> MacLink, der er den primære årsag til balladen.

Jeg bruger Maclink til udveksling af først og fremmest tekst-dokumenter
i mit samarbejde med PC-brugere. Den primære årsag til balladen er vel
den nye måde, Word er skruet sammen på. Sekundært måske, at Maclink i
den nye version - udsendt i sidste uge - burde have kunnet indstille sig
på det.

Vh.

Ove Steen

Thomas Tvegaard (14-07-2002)
Kommentar
Fra : Thomas Tvegaard


Dato : 14-07-02 19:35

Ove Steen Smidt <ossmidt@tdcadsl.dk> wrote:

> Jeg bruger Maclink til udveksling af først og fremmest tekst-dokumenter
> i mit samarbejde med PC-brugere. Den primære årsag til balladen er vel
> den nye måde, Word er skruet sammen på. Sekundært måske, at Maclink i
> den nye version - udsendt i sidste uge - burde have kunnet indstille sig
> på det.

Hvad siger dokumentationen i MacLink om Word 2001?

--
Thomas Tvegaard
<http://homepage.mac.com/tvegaard/>

Ove Steen Smidt (15-07-2002)
Kommentar
Fra : Ove Steen Smidt


Dato : 15-07-02 10:16

Thomas Tvegaard <tvegaard@mac.com> wrote:

> Ove Steen Smidt <ossmidt@tdcadsl.dk> wrote:
>
> > Jeg bruger Maclink til udveksling af først og fremmest tekst-dokumenter
> > i mit samarbejde med PC-brugere. Den primære årsag til balladen er vel
> > den nye måde, Word er skruet sammen på. Sekundært måske, at Maclink i
> > den nye version - udsendt i sidste uge - burde have kunnet indstille sig
> > på det.
>
> Hvad siger dokumentationen i MacLink om Word 2001?

Jeg bliver ikke ledt hen til nogen forklaring i onlinehjælpen. Men det
er også svært at nå frem til en definiton på noget som helst, når
indgangen hele tiden er det alfaderlige spørgsmål: "What would you like
to do"?
"Office 2001 Bible" - købt i dyre domme - kan ikke bruges til noget.
MacLink-hjælpen er ikke meget bedre. Den kører efter
Machjælpcenter-princippet, hvor man aldrig bliver ledt hen til
forekomsten af det stikord, man har spurgt på (som i Acrobat).
Jeg kan ikke få øje på noget i MalLink-indstillinger, der siger, at Word
2001 skal oversættes til Word 6. Mon det kan hænge sammen med, at jeg
har Word 6 liggende på den eksterne harddisk? Det har jeg lige opdaget.
Det vil blive efterprøvet.

Vh.

Ove Steen

Ove Steen Smidt (15-07-2002)
Kommentar
Fra : Ove Steen Smidt


Dato : 15-07-02 11:30

Ove Steen Smidt <ossmidt@tdcadsl.dk> wrote:

> Thomas Tvegaard <tvegaard@mac.com> wrote:
>
> > Ove Steen Smidt <ossmidt@tdcadsl.dk> wrote:
> >
> > > Jeg bruger Maclink til udveksling af først og fremmest tekst-dokumenter
> > > i mit samarbejde med PC-brugere. Den primære årsag til balladen er vel
> > > den nye måde, Word er skruet sammen på. Sekundært måske, at Maclink i
> > > den nye version - udsendt i sidste uge - burde have kunnet indstille sig
> > > på det.
> >
> > Hvad siger dokumentationen i MacLink om Word 2001?
>
> Jeg bliver ikke ledt hen til nogen forklaring i onlinehjælpen. Men det
> er også svært at nå frem til en definiton på noget som helst, når
> indgangen hele tiden er det alfaderlige spørgsmål: "What would you like
> to do"?
> "Office 2001 Bible" - købt i dyre domme - kan ikke bruges til noget.
> MacLink-hjælpen er ikke meget bedre. Den kører efter
> Machjælpcenter-princippet, hvor man aldrig bliver ledt hen til
> forekomsten af det stikord, man har spurgt på (som i Acrobat).
> Jeg kan ikke få øje på noget i MalLink-indstillinger, der siger, at Word
> 2001 skal oversættes til Word 6. Mon det kan hænge sammen med, at jeg
> har Word 6 liggende på den eksterne harddisk? Det har jeg lige opdaget.
> Det vil blive efterprøvet.
>
> Vh.
>
> Ove Steen

MacLink har en vejledning på
http://support.dataviz.com/support.srch?docid=1287&pid=52.
Jeg har fjernet Word 6 fra min eksterne harddisk. Nu dukker beskeden om
MicrosoftDialogLib. ikke op. Men MacLink oversætter Word-dokumentet til
RFT. Det kan godt være, at det også var RTF før. Men det går så hurtigt,
at man ikke altid kan nå at læse, hvad der står.

Vh.

Ove Steen

Erik Richard Sørense~ (16-07-2002)
Kommentar
Fra : Erik Richard Sørense~


Dato : 16-07-02 00:38

Hej Ove Steen

Det tror jeg ikke. Jeg har både Word 5.1, 6.01, 98 og 2001 liggende på samme
disk og endda i samme hovedmappe, som jeg kalder for 'Microsoft Programmer'.
Der er ingen problemer med at konvertere med MLP 12.003 til / fra alle Word
formaterne hhv. Mac og PC.

Ove Steen Smidt wrote:

> ..... Mon det kan hænge sammen med, at jeg
> har Word 6 liggende på den eksterne harddisk? Det har jeg lige opdaget.
> Det vil blive efterprøvet.

mvh. Erik Richard

--
K.M.L. Denmark by Erik Richard Sørensen, Member of ADC
Edwin Rahrsvej 20.3.03, DK-8220 Brabrand, Denmark
Phone: (+45) 8625 0963, & (+45) 4082 6109,
E-mail: <kml.ers@mail1.stofanet.dk> <KMLDenmark@netscape.net>
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
*Music Recording, Editing & Publishing - Also Smaller Quantities
*Software - For Theological Education - And For Physically Impaired
*Nisus - The Future In Text & Mail Processing <http://www.nisus.com>
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~



Ove Steen Smidt (16-07-2002)
Kommentar
Fra : Ove Steen Smidt


Dato : 16-07-02 10:18

Erik Richard Sørensen <kml.ers@mail1.stofanet.dk> wrote:

> Hej Ove Steen
>
> Det tror jeg ikke. Jeg har både Word 5.1, 6.01, 98 og 2001 liggende på samme
> disk og endda i samme hovedmappe, som jeg kalder for 'Microsoft Programmer'.
> Der er ingen problemer med at konvertere med MLP 12.003 til / fra alle Word
> formaterne hhv. Mac og PC.
>
> Ove Steen Smidt wrote:
>
> > ..... Mon det kan hænge sammen med, at jeg
> > har Word 6 liggende på den eksterne harddisk? Det har jeg lige opdaget.
> > Det vil blive efterprøvet.
>
> mvh. Erik Richard
>

Som angivet andetsteds har DataViz fået mange henvendelser om, at
MacLink prøver at konvertere Office 2001-dokumenter. De anbefaler, at
man fjerner gamle programversioner. Min Word 6 var dansk, mens Office
2001 er engelsk. Efterlysningen af MicrosoftDialogLib. var på dansk. Jeg
gætter på, at Word 6 af en eller grund har mast sig frem først for at få
lov at åbne dokumenterne, mens MacLink har prøvet at hjælpe. Nu, da Word
6 er fjernet, kommer efterlysningen af DialogLib. ikke mere. Jeg har
bedt DataViz forklare, hvorfor MacLink nu giver sig til at konvertere
dokumenterne til RTF.
Word 98/2001 har ingen problemer med at åbne dokumenterne, når bare man
har startet programmet først. Der er altså ingen fejl i programmet (hvad
den sag angår).

Vh.

Ove Steen

Morten Reippuert Knu~ (16-07-2002)
Kommentar
Fra : Morten Reippuert Knu~


Dato : 16-07-02 10:35

On Tue, 16 Jul 2002 11:17:43 +0200, Ove Steen Smidt <ossmidt@tdcadsl.dk> wrote:

> Som angivet andetsteds har DataViz fået mange henvendelser om, at
> MacLink prøver at konvertere Office 2001-dokumenter. De anbefaler, at
> man fjerner gamle programversioner.

Problemet skyldes at din skrivebords database bliver forvirret af
to der er to versioner af word (endnu et argument for at skrotte
type/creator).

Du _behøver_ dog ikke slette din gamle officemappe for at slippe for
bøvlet. Du kan nøjes med at pakke den i et .sit arkiv og genopbygge
skrivebordet så skrivebordsdatabasen og dermed også maclinkplus kun
kan se den nyeste office pakke. pak derefter den gamle office pakke ud
igen.

Fremover vil du skulle gøre dette hver gang du eller et program måtte
genopbygge skrivebordsdatabasen (fuckin' anoying)

Hvis du ikke gidder dette besvær kan du slå maclinkplus udvidelsen
fra. Programmet fungerer glimrende unden denne - Den vil blot ikke
arbejde sammen med EasyOpen/Arkivudveksling - dvs at du skal åbne
maclinkplus programmet manuelt eller bruge maclinkplus's kontexttuelle
menu når du vil konvertere et dokument med Maclinkplus

En helt anden ting er, at den gamle og den nye office pakke bruger og
installerer forskellige udgaver af diverse office udvidelser, hvilket
er noget bavl! (især hvad angår Office 4.x's OLE udvidelser)
Hvorfor gemmer du egentlig på den gamle office installation?

Brug i øvrigt Word til at oversætte word dokumenter fra PC->Mac og
omvendt! MS's egen oversætter er bedre end Dataviz's

--
venlig hilsen Morten Reippuert Knudsen... <icq:13138233>

Bolig søges i KBH Besides, if you can't get a decent kernal panic
or two in a month, what's the point of living?

Ove Steen Smidt (16-07-2002)
Kommentar
Fra : Ove Steen Smidt


Dato : 16-07-02 11:52


>
> En helt anden ting er, at den gamle og den nye office pakke bruger og
> installerer forskellige udgaver af diverse office udvidelser, hvilket er
> noget bavl! (især hvad angår Office 4.x's OLE udvidelser) Hvorfor gemmer
> du egentlig på den gamle office installation?

Den blev smidt ud i går.
>
> Brug i øvrigt Word til at oversætte word dokumenter fra PC->Mac og
> omvendt! MS's egen oversætter er bedre end Dataviz's

Erik Richard Sørense~ (15-07-2002)
Kommentar
Fra : Erik Richard Sørense~


Dato : 15-07-02 00:47

Hej Ove Steen

Ove Steen Smidt wrote:

> Nu har jeg fået fat i MicrosoftDialogLib.

Det underlige er, at jeg ikke har den nogen steder overhovedet, og jeg har
ingen problemer med hverken at åbne gamle Word 6 eller Word 97 filer -
Mac<->PC det er lige meget...

> Og den er lagt i udvidelsesmappen. Alligevel får jeg stadig
> at vide, at den ikke findes, når jeg vil åbne et Word 2001-dokument
> ved at klikke på det. Jeg skal starte programmet først og åbne
> dokumenterne derfra.

Har du prøvet at lægge den ind i mappen 'Office' inde i Microsoft Office
2001 mappen. MicrosoftDialogLib er en 'shared sib', så den behøver ikke
nødvendigvis at være i udvidelsesmappen, hvis du har OS 9.1 eller nyere.

Bruger du 'Microsoft Office Manager' fra arkivlinien øverst? - MOM er kendt
for at kunne lave endda alvorlige problemer både i office selv, men også i
systemet. Så prøv at slå den fra ved at trække den helt ud af systemmappen
og genstarte. Det er ikke nok, at den bliver slået fra i
'Udvidelseskontrol' eller Conflict Catcher, hvis du bruger den. Den har
somme tider en tendens til at ville genaktivere sig selv, hvis den stadig
er i systemmappen.

> Samtidig oplever jeg, at den nye MacLink prøver at konvertere dokumentet
> til Word 6.

Hvilken version af MLP bruger du, - er det 12.x eller 13.x? - Ihvertfald
med ver. 12, er det næsten en nødvendighed at hente opdateringen 12.003,
for at MLP vil konvertere nogle dokumenttyper rigtig med OS 9.1 og nyere.

> Jeg er vist ikke alene om dette spørgsmål.

Generelt er det at konvertere Word filer både til og fra et ualmindeligt
surt show. Der er virkelig mange, der har store problemer med det, og det
gælder for alle TB programmer, at de har svært ved at læse MS koden rigtig.

Så hvis du skal konvertere mange Word filer, så er det nåske en god idé at
prøve icWord 2.1. Det er nok den stand-alone konverter, der arbejder bedst
af alle.

mvh. Erik Richard

--
K.M.L. Denmark by Erik Richard Sørensen, Member of ADC
Edwin Rahrsvej 20.3.03, DK-8220 Brabrand, Denmark
Phone: (+45) 8625 0963, & (+45) 4082 6109,
E-mail: <kml.ers@mail1.stofanet.dk> <KMLDenmark@netscape.net>
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
*Music Recording, Editing & Publishing - Also Smaller Quantities
*Software - For Theological Education - And For Physically Impaired
*Nisus - The Future In Text & Mail Processing <http://www.nisus.com>
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~



Ove Steen Smidt (15-07-2002)
Kommentar
Fra : Ove Steen Smidt


Dato : 15-07-02 10:16


> Har du prøvet at lægge den ind i mappen 'Office' inde i Microsoft Office
> 2001 mappen. MicrosoftDialogLib er en 'shared sib', så den behøver ikke
> nødvendigvis at være i udvidelsesmappen, hvis du har OS 9.1 eller nyere.

Det vil jeg prøve. Jeg troede, den skulle ligge i Udvidelser.
>
> Bruger du 'Microsoft Office Manager' fra arkivlinien øverst? - MOM er kendt
> for at kunne lave endda alvorlige problemer både i office selv, men også i
> systemet. Så prøv at slå den fra ved at trække den helt ud af systemmappen
> og genstarte. Det er ikke nok, at den bliver slået fra i
> 'Udvidelseskontrol' eller Conflict Catcher, hvis du bruger den. Den har
> somme tider en tendens til at ville genaktivere sig selv, hvis den stadig
> er i systemmappen.

Jeg vidste ikke, der var noget, der hed MOM. Jeg ser efter.
>
> > Samtidig oplever jeg, at den nye MacLink prøver at konvertere dokumentet
> > til Word 6.
>
> Hvilken version af MLP bruger du, - er det 12.x eller 13.x? - Ihvertfald
> med ver. 12, er det næsten en nødvendighed at hente opdateringen 12.003,
> for at MLP vil konvertere nogle dokumenttyper rigtig med OS 9.1 og nyere.

13.002 - leveret forrige uge.
>
> > Jeg er vist ikke alene om dette spørgsmål.
>
> Generelt er det at konvertere Word filer både til og fra et ualmindeligt
> surt show. Der er virkelig mange, der har store problemer med det, og det
> gælder for alle TB programmer, at de har svært ved at læse MS koden rigtig.

Ja, der er flere problemer. Når man importerer Word 2001 i PageMaker
7.0, bliver manuelle linieskift forvandlet til afsnitskift. PM 7.0 er
opdateret til at kende Word 2001, men misforstår altså alligevel noget
af koden.
>
> Så hvis du skal konvertere mange Word filer, så er det nåske en god idé at
> prøve icWord 2.1. Det er nok den stand-alone konverter, der arbejder bedst
> af alle.
>
> mvh. Erik Richard
>
> --
> K.M.L. Denmark by Erik Richard Sørensen, Member of ADC
> Edwin Rahrsvej 20.3.03, DK-8220 Brabrand, Denmark
> Phone: (+45) 8625 0963, & (+45) 4082 6109,
> E-mail: <kml.ers@mail1.stofanet.dk> <KMLDenmark@netscape.net>
> ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
> *Music Recording, Editing & Publishing - Also Smaller Quantities
> *Software - For Theological Education - And For Physically Impaired
> *Nisus - The Future In Text & Mail Processing <http://www.nisus.com>
> ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Martin Edlich (15-07-2002)
Kommentar
Fra : Martin Edlich


Dato : 15-07-02 10:54

In article <1ffd05j.xbhfhllwunaoN%ossmidt@tdcadsl.dk>,
ossmidt@tdcadsl.dk (Ove Steen Smidt) wrote:

> Ja, der er flere problemer. Når man importerer Word 2001 i PageMaker
> 7.0, bliver manuelle linieskift forvandlet til afsnitskift.

Et manuelt linjeskift (dvs et tryk på retur) er et afsnitsskift i Word,
så det er ikke så mærkeligt. Hvis man skal lave et manuelt linjeskift i
Word, er det skiftespor+retur man skal trykke på.

--
MVH Martin Edlich, Magister Mundi sum! http://www.edlich.dk
Henvendelser til min e-mail adresse vil blive betragtet som et ønske
om at betale for support, hvilket takseres med 800 kr/time.
(medmindre jeg selv er ude om det, og det er Off Topic).

Ove Steen Smidt (15-07-2002)
Kommentar
Fra : Ove Steen Smidt


Dato : 15-07-02 11:30

Martin Edlich <newsspam4@mail.edlich.dk> wrote:

> In article <1ffd05j.xbhfhllwunaoN%ossmidt@tdcadsl.dk>,
> ossmidt@tdcadsl.dk (Ove Steen Smidt) wrote:
>
> > Ja, der er flere problemer. Når man importerer Word 2001 i PageMaker
> > 7.0, bliver manuelle linieskift forvandlet til afsnitskift.
>
> Et manuelt linjeskift (dvs et tryk på retur) er et afsnitsskift i Word,
> så det er ikke så mærkeligt. Hvis man skal lave et manuelt linjeskift i
> Word, er det skiftespor+retur man skal trykke på.

Ja. Det er da også det, jeg taler om. Skiftespor+retur bliver til retur,
når Word-dokumentet importeres i PageMaker. Hvis Word-dokumentet gemmes
i Word 6-format, undgår man problemet. Der er åbenbart sket en ændring
af Word-koden for skiftespor+retur, som Adobe ikke har opdaget.
Adobe har erkendt problemet, da jeg påpegede det.

Vh.

Ove Steen

Martin Edlich (15-07-2002)
Kommentar
Fra : Martin Edlich


Dato : 15-07-02 11:42

In article <1ffd39u.84mkc8141x0b8N%ossmidt@tdcadsl.dk>,
ossmidt@tdcadsl.dk (Ove Steen Smidt) wrote:

> Ja. Det er da også det, jeg taler om. Skiftespor+retur bliver til retur,
> når Word-dokumentet importeres i PageMaker.

Der tabte du mig. Er retur (uden skiftespor) også afsnitsskift i PM?

--
MVH Martin Edlich, Magister Mundi sum! http://www.edlich.dk
Henvendelser til min e-mail adresse vil blive betragtet som et ønske
om at betale for support, hvilket takseres med 800 kr/time.
(medmindre jeg selv er ude om det, og det er Off Topic).

Ove Steen Smidt (16-07-2002)
Kommentar
Fra : Ove Steen Smidt


Dato : 16-07-02 10:18

Martin Edlich <newsspam4@mail.edlich.dk> wrote:

> In article <1ffd39u.84mkc8141x0b8N%ossmidt@tdcadsl.dk>,
> ossmidt@tdcadsl.dk (Ove Steen Smidt) wrote:
>
> > Ja. Det er da også det, jeg taler om. Skiftespor+retur bliver til retur,
> > når Word-dokumentet importeres i PageMaker.
>
> Der tabte du mig. Er retur (uden skiftespor) også afsnitsskift i PM?

PageMaker og Word foretager afsnitskift og manuelt linieskift på
nøjagtig samme måde. Og man kan se det angivet på samme måde i "Vis
skjulte tegn".
Manuelt linieskift er en meget værdifuld facilitet, når man arbejder med
foruddefineret afsnitformatering. Som folkeskolemusiklærer har jeg et
stort arkiv af sangtekster, hvor linieskift er udført med
retur+skiftespor, mens nyt vers eller skift mellem vers og omkvæd er
udført med retur alene. Så kan man klikke i vers og omkvæd for at give
dem den valgte afsnitformatering (forskellig indrykning, skrift og
afstand).
Sangene er gemt i Word, hvorfra de kan hentes ind til diverse formaål i
Pagemaker.

Venlig hilsen

Ove Steen

Ove Steen Smidt (16-07-2002)
Kommentar
Fra : Ove Steen Smidt


Dato : 16-07-02 11:52

Ove Steen Smidt <ossmidt@tdcadsl.dk> wrote:

> Martin Edlich <newsspam4@mail.edlich.dk> wrote:
>
> > In article <1ffd39u.84mkc8141x0b8N%ossmidt@tdcadsl.dk>,
> > ossmidt@tdcadsl.dk (Ove Steen Smidt) wrote:
> >
> > > Ja. Det er da også det, jeg taler om. Skiftespor+retur bliver til retur,
> > > når Word-dokumentet importeres i PageMaker.
> >
> > Der tabte du mig. Er retur (uden skiftespor) også afsnitsskift i PM?
>
> PageMaker og Word foretager afsnitskift og manuelt linieskift på
> nøjagtig samme måde. Og man kan se det angivet på samme måde i "Vis
> skjulte tegn".
> Manuelt linieskift er en meget værdifuld facilitet, når man arbejder med
> foruddefineret afsnitformatering. Som folkeskolemusiklærer har jeg et
> stort arkiv af sangtekster, hvor linieskift er udført med
> retur+skiftespor, mens nyt vers eller skift mellem vers og omkvæd er
> udført med retur alene. Så kan man klikke i vers og omkvæd for at give
> dem den valgte afsnitformatering (forskellig indrykning, skrift og
> afstand).
> Sangene er gemt i Word, hvorfra de kan hentes ind til diverse formaål i
> Pagemaker.
>
> Venlig hilsen
>
> Ove Steen

Jeg sidder lige og arbejder i PageMaker og kan se, at jeg har husket
delvis forkert. I PM laver man manuelt linieskift med retur+shift. I
Word kan man gøre det både med retur+shift og med retur+skiftespor.

Ove Steen

Erik Richard Sørense~ (16-07-2002)
Kommentar
Fra : Erik Richard Sørense~


Dato : 16-07-02 00:58



Ove Steen Smidt wrote:

> > > Samtidig oplever jeg, at den nye MacLink prøver at konvertere dokumentet
> > > til Word 6.
> >
> > Hvilken version af MLP bruger du, - er det 12.x eller 13.x? - Ihvertfald
> > med ver. 12, er det næsten en nødvendighed at hente opdateringen 12.003,
> > for at MLP vil konvertere nogle dokumenttyper rigtig med OS 9.1 og nyere.
>
> 13.002 - leveret forrige uge.

Hm... Den burde nu kunne gøre det. Men har du været inde i definitionsvinduet i
MLP og defineret både 'deliever' og 'receiver' programmerne? - Det kan mulighvis
hjælpe at undlade at definere det program, der har oprettet dokumentet, ligesom
du nogle gange heller ikke bør definere det program, der skal konverteres til, -
Men vent itl MLP spørger dig og så definer modtagerprogrammet.

Jeg har ikke de problemer, men jeg har MLP 12 sat i fuldstændig default
indstillinger, og definerer først ved spørgedialogen.

> > > Jeg er vist ikke alene om dette spørgsmål.
> >
> > Generelt er det at konvertere Word filer både til og fra et ualmindeligt
> > surt show. Der er virkelig mange, der har store problemer med det, og det
> > gælder for alle TB programmer, at de har svært ved at læse MS koden rigtig.
>
> Ja, der er flere problemer. Når man importerer Word 2001 i PageMaker
> 7.0, bliver manuelle linieskift forvandlet til afsnitskift. PM 7.0 er
> opdateret til at kende Word 2001, men misforstår altså alligevel noget
> af koden.

Brug i stedet for Word 98 filteret i PM, - den er faktisk bedre end den nye 2001
filter. Og det er desværre ikke kun Word filer, PM har problemer med. Det gælder
også for AWKS 5 og 6, Nisus Writer 5.x til 6.5, TagTime og flere andre på Mac
siden, samt RagTime og alle Corels versioner af Word Perfect fra og med ver. 7
til 10 på Win siden. - de burde kunne importeres direkte ind i PM til Mac uden
konvertering, men den går ikke...

Formatet i Word 98, 2000 og 2001 er næsten identisk fra MS's side, men der er
nogle ganske små ændringer, der ingen reel betydning burde have. Umiddelbart kan
både en Word 98, 2000 til Win og 98 og 2001 til Mac åbne og læse og gemme på
kryds og tværs, uden at man mister noget i dokumentet. Fx. hvis jeg blot
dobbeltklikker på en Word 2000 fil, så er det lige så tit Word 98 som Word 2001,
der åbner filen. Det kan så godt være lidt frustrerende, men det véd jeg godt er
min egen skyld, fordi jeg har alle de gamle versioner også.

mvh. Erik Richard

--
K.M.L. Denmark by Erik Richard Sørensen, Member of ADC
Edwin Rahrsvej 20.3.03, DK-8220 Brabrand, Denmark
Phone: (+45) 8625 0963, & (+45) 4082 6109,
E-mail: <kml.ers@mail1.stofanet.dk> <KMLDenmark@netscape.net>
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
*Music Recording, Editing & Publishing - Also Smaller Quantities
*Software - For Theological Education - And For Physically Impaired
*Nisus - The Future In Text & Mail Processing <http://www.nisus.com>
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~



Ove Steen Smidt (16-07-2002)
Kommentar
Fra : Ove Steen Smidt


Dato : 16-07-02 10:18

> > Ja, der er flere problemer. Når man importerer Word 2001 i PageMaker
> > 7.0, bliver manuelle linieskift forvandlet til afsnitskift. PM 7.0 er
> > opdateret til at kende Word 2001, men misforstår altså alligevel noget
> > af koden.
>
> Brug i stedet for Word 98 filteret i PM, - den er faktisk bedre end den
> nye 2001 filter. Og det er desværre ikke kun Word filer, PM har problemer
> med. Det gælder også for AWKS 5 og 6, Nisus Writer 5.x til 6.5, TagTime og
> flere andre på Mac siden, samt RagTime og alle Corels versioner af Word
> Perfect fra og med ver. 7 til 10 på Win siden. - de burde kunne importeres
> direkte ind i PM til Mac uden konvertering, men den går ikke...
>
> Formatet i Word 98, 2000 og 2001 er næsten identisk fra MS's side, men der
> er nogle ganske små ændringer, der ingen reel betydning burde have.
> Umiddelbart kan både en Word 98, 2000 til Win og 98 og 2001 til Mac åbne
> og læse og gemme på kryds og tværs, uden at man mister noget i dokumentet.
> Fx. hvis jeg blot dobbeltklikker på en Word 2000 fil, så er det lige så
> tit Word 98 som Word 2001, der åbner filen. Det kan så godt være lidt
> frustrerende, men det véd jeg godt er min egen skyld, fordi jeg har alle
> de gamle versioner også.
>
> mvh. Erik Richard
>
Jeg er forvirret over versionsangivelserne for Word. Det forekommer mig,
at jeg tit ser "98" knyttet til den Word, der følger med Office 2001.
Hvis man vælger "Save as", står der "98, 2001 document" i
formatrullemenuen. I Nortons File Type Templates ligger der et dokument,
der hedder "MS Word 98/2001". Er det på Mac-platformen vi har sprunget
nogle af de versionsskift over, som Win har haft?

Når det drejer sig om at hente Word i Mac-udgave ind i PageMaker,
hvordan kan man så fortælle PM, hvilket filter programmet skal bruge? Er
der udsendt nye filtre eller programopdateringer, siden PM 7.0 kom
sidste efterår?

Vh.

Ove Steen

Morten Reippuert Knu~ (16-07-2002)
Kommentar
Fra : Morten Reippuert Knu~


Dato : 16-07-02 10:45

On Tue, 16 Jul 2002 11:17:45 +0200, Ove Steen Smidt <ossmidt@tdcadsl.dk> wrote:

> Jeg er forvirret over versionsangivelserne for Word. Det forekommer mig,
> at jeg tit ser "98" knyttet til den Word, der følger med Office 2001.
> Hvis man vælger "Save as", står der "98, 2001 document" i
> formatrullemenuen. I Nortons File Type Templates ligger der et dokument,
> der hedder "MS Word 98/2001". Er det på Mac-platformen vi har sprunget
> nogle af de versionsskift over, som Win har haft?

Nej.

Word 6 (office 4.x) og 7 (Office95) til windows bruger samme dokument
format som Word 6 til mac (Office 4.x).

Office 4.x til windows er en 16bit udgave (dvs til windows 3.1x),
mens Office 97 er en win32 udgave (dvs til Win95/NT osv), så man
kan ikke rigtigt tale om at word 7 er belvet sprunget over på
mac'en, idet 7'eren blot er er en win32 udgave af 6'eren.

Word 8 (office 97), word 9 (Office 2000) og word 10 (Office XP) til
Windows, bruger samme dokument format som Word 8 (Office 98), Word 9
(Office 2001) og Word 10 (Office X) til mac.

--
venlig hilsen Morten Reippuert Knudsen... <icq:13138233>

Bolig søges i KBH Besides, if you can't get a decent kernal panic
or two in a month, what's the point of living?

Erik Richard Sørense~ (17-07-2002)
Kommentar
Fra : Erik Richard Sørense~


Dato : 17-07-02 02:44



Ove Steen Smidt wrote:

> Jeg er forvirret over versionsangivelserne for Word. Det forekommer mig,
> at jeg tit ser "98" knyttet til den Word, der følger med Office 2001.
> Hvis man vælger "Save as", står der "98, 2001 document" i
> formatrullemenuen. I Nortons File Type Templates ligger der et dokument,
> der hedder "MS Word 98/2001". Er det på Mac-platformen vi har sprunget
> nogle af de versionsskift over, som Win har haft?

Her er Type og Creator på alle Word formaterne til Mac:
Word 5.1, T: WDBN, C: MSWD
Word 6.01, T: W6BN, C: MSWD
Word 98, T: W8BN, C: MSWD
Word 2001, T: W8BN, C: MSWD - _eller_ T: TEXT, C: MSWD

Ved at både 98 og 2001 har samme format i normale dokumenter, vil det nogle
gange være Word 98, der vil åbne et dokument, selvom det er oprettet i Word
2000 til Windwos elelr 2001 til Mac. Så her gælder det ikke, at nyeste version
altid åbner, hvis man har flere versioner af samme program installeret.

> Når det drejer sig om at hente Word i Mac-udgave ind i PageMaker,
> hvordan kan man så fortælle PM, hvilket filter programmet skal bruge? Er
> der udsendt nye filtre eller programopdateringer, siden PM 7.0 kom
> sidste efterår?

Ja, der er kommet en opdatering til 7.01. Her er downloadlink:
<http://www.versiontracker.com/redir.fcgi/kind=1&db=mac&id=123/pm701eng.hqx>,
den er på 8,8mb.

Det filter, jeg har i ver. 6.52 hedder Word 97 Filter 1.4, og såvidt jeg
umidelbart kunne læse kan den bruges til Word 6.x til Mac og 6.x, 95 og 97 til
Windows, - og ikke til 98 og 2000 til Windows.

Jeg har ikke PM 7, så jeg kan ikke sige, om det er samme filter, der ligger i
den.

mvh. Erik Richard

--
K.M.L. Denmark by Erik Richard Sørensen, Member of ADC
Edwin Rahrsvej 20.3.03, DK-8220 Brabrand, Denmark
Phone: (+45) 8625 0963, & (+45) 4082 6109,
E-mail: <kml.ers@mail1.stofanet.dk> <KMLDenmark@netscape.net>
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
*Music Recording, Editing & Publishing - Also Smaller Quantities
*Software - For Theological Education - And For Physically Impaired
*Nisus - The Future In Text & Mail Processing <http://www.nisus.com>
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~



Ove Steen Smidt (17-07-2002)
Kommentar
Fra : Ove Steen Smidt


Dato : 17-07-02 09:32

Erik Richard Sørensen <kml.ers@mail1.stofanet.dk> wrote:

> Ove Steen Smidt wrote:
>
> > Jeg er forvirret over versionsangivelserne for Word. Det forekommer mig,
> > at jeg tit ser "98" knyttet til den Word, der følger med Office 2001.
> > Hvis man vælger "Save as", står der "98, 2001 document" i
> > formatrullemenuen. I Nortons File Type Templates ligger der et dokument,
> > der hedder "MS Word 98/2001". Er det på Mac-platformen vi har sprunget
> > nogle af de versionsskift over, som Win har haft?
>
> Her er Type og Creator på alle Word formaterne til Mac:
> Word 5.1, T: WDBN, C: MSWD
> Word 6.01, T: W6BN, C: MSWD
> Word 98, T: W8BN, C: MSWD
> Word 2001, T: W8BN, C: MSWD - _eller_ T: TEXT, C: MSWD
>
> Ved at både 98 og 2001 har samme format i normale dokumenter, vil det nogle
> gange være Word 98, der vil åbne et dokument, selvom det er oprettet i Word
> 2000 til Windwos elelr 2001 til Mac. Så her gælder det ikke, at nyeste version
> altid åbner, hvis man har flere versioner af samme program installeret.
>
> > Når det drejer sig om at hente Word i Mac-udgave ind i PageMaker,
> > hvordan kan man så fortælle PM, hvilket filter programmet skal bruge? Er
> > der udsendt nye filtre eller programopdateringer, siden PM 7.0 kom
> > sidste efterår?
>
> Ja, der er kommet en opdatering til 7.01. Her er downloadlink:
> <http://www.versiontracker.com/redir.fcgi/kind=1&db=mac&id=123/pm701eng.hqx>,
> den er på 8,8mb.
>
> Det filter, jeg har i ver. 6.52 hedder Word 97 Filter 1.4, og såvidt jeg
> umidelbart kunne læse kan den bruges til Word 6.x til Mac og 6.x, 95 og 97 til
> Windows, - og ikke til 98 og 2000 til Windows.
>
> Jeg har ikke PM 7, så jeg kan ikke sige, om det er samme filter, der ligger i
> den.
>
> mvh. Erik Richard

Tak for det. Jeg henter snarest opdateringen.

PM 6.52 var selv sagt belastet af ikke at være fulgt med mht. import.
Det var for mig grund nok til at blive glædeligt overrasket, da 7-eren
kom. Vi var nok nogle, der troede, at PM ville blive stoppet for videre
udvikling, da InDesign kom.

Venlig hilsen

Ove Steen

Ove Steen Smidt (17-07-2002)
Kommentar
Fra : Ove Steen Smidt


Dato : 17-07-02 10:12


>
> Ja, der er kommet en opdatering til 7.01. Her er downloadlink:
> <http://www.versiontracker.com/redir.fcgi/kind=1&db=mac&id=123/pm701eng.hqx>,
> den er på 8,8mb.
>
> Det filter, jeg har i ver. 6.52 hedder Word 97 Filter 1.4, og såvidt jeg
> umidelbart kunne læse kan den bruges til Word 6.x til Mac og 6.x, 95 og 97 til
> Windows, - og ikke til 98 og 2000 til Windows.
>
> Jeg har ikke PM 7, så jeg kan ikke sige, om det er samme filter, der ligger i
> den.
>
> mvh. Erik Richard

Så har jeg hentet PM 7.01. I noterne står der bl.a.:

Microsoft Word/RTF/Excel and text:

* Styled text imports without adding additional characters in
PageMaker 7.0.1.
* Special characters now import correctly from Microsoft Word into
PageMaker 7.0.1.
* Soft returns in Microsoft Word files no longer display as hard
returns in the story editor in PageMaker 7.0.1.
* PageMaker 7.0.1 only imports the Microsoft Excel cells selected
by the user during the initial import when the link is updated.

Så problemet om manuelt linieskift >< afsnitskift i Word er altså
erkendt og løst.
MEN 7.01 er en engelsk version. Min er dansk. Så der blev ingen
opdatering denne gang. Opringning til Adobe DK:

7.01 kommer ikke på dansk. Der ventes en 7.02, som vil komme på dansk.
Hvornår? Ved det ikke. - Kan Word-filter hentes særskilt? Ved det ikke.
- Kan man subskribere på opdateringsnyheder? Nej.
Den danske supporter erkender åbenlyst, at mulighederne for at hjælpe og
informere danske kunder kan ligge på et meget lille sted.

Venlig hilsen

Ove Steen

Ove Steen Smidt (15-07-2002)
Kommentar
Fra : Ove Steen Smidt


Dato : 15-07-02 10:22


>
> Bruger du 'Microsoft Office Manager' fra arkivlinien øverst? - MOM er kendt
> for at kunne lave endda alvorlige problemer både i office selv, men også i
> systemet. Så prøv at slå den fra ved at trække den helt ud af systemmappen
> og genstarte. Det er ikke nok, at den bliver slået fra i
> 'Udvidelseskontrol' eller Conflict Catcher, hvis du bruger den. Den har
> somme tider en tendens til at ville genaktivere sig selv, hvis den stadig
> er i systemmappen.
>
Mener du ikke Office Assistant?

Ove Steen

Erik Richard Sørense~ (16-07-2002)
Kommentar
Fra : Erik Richard Sørense~


Dato : 16-07-02 01:01

Hej Ove Steen

Nej, Microsoft Office Manager er et kontrolpanel, der registreret og indsætter
samtlige MS programmer, du har på din maskine i en menu i arkivlinien, så du får
direkte adgang til dine MS programmer. - Har du den, så sidder den på
arkivlinien lige ved siden af uret.

Ove Steen Smidt wrote:

> > Bruger du 'Microsoft Office Manager' fra arkivlinien øverst? - MOM er kendt
> > for at kunne lave endda alvorlige problemer både i office ....
> >
> Mener du ikke Office Assistant?

mvh. Erik Richard

--
K.M.L. Denmark by Erik Richard Sørensen, Member of ADC
Edwin Rahrsvej 20.3.03, DK-8220 Brabrand, Denmark
Phone: (+45) 8625 0963, & (+45) 4082 6109,
E-mail: <kml.ers@mail1.stofanet.dk> <KMLDenmark@netscape.net>
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
*Music Recording, Editing & Publishing - Also Smaller Quantities
*Software - For Theological Education - And For Physically Impaired
*Nisus - The Future In Text & Mail Processing <http://www.nisus.com>
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~



Ove Steen Smidt (16-07-2002)
Kommentar
Fra : Ove Steen Smidt


Dato : 16-07-02 10:18

Erik Richard Sørensen <kml.ers@mail1.stofanet.dk> wrote:

> Hej Ove Steen
>
> Nej, Microsoft Office Manager er et kontrolpanel, der registreret og indsætter
> samtlige MS programmer, du har på din maskine i en menu i
> arkivlinien, så du får
> direkte adgang til dine MS programmer. - Har du den, så sidder den på
> arkivlinien lige ved siden af uret.
>

>
Nej, den kan jeg ikke se nogen steder. Og det lyder heller ikke som
noget, jeg har brug for.

Vh.

Ove Steen

Morten Reippuert Knu~ (16-07-2002)
Kommentar
Fra : Morten Reippuert Knu~


Dato : 16-07-02 10:47

On Tue, 16 Jul 2002 11:17:43 +0200, Ove Steen Smidt <ossmidt@tdcadsl.dk> wrote:

> Nej, den kan jeg ikke se nogen steder.

den ligger ej heller på 2001 cd'en, men kan hentes hos MS.

> Og det lyder heller ikke som noget, jeg har brug for.

korrekt, MOM fra office 98 og 2001 opfører sig dog ganske pænt hvilket
bestemt ikke kan siges om MOM fra Office 4.x (men det gælder hele
Office 4.x pakken)

--
venlig hilsen Morten Reippuert Knudsen... <icq:13138233>

Bolig søges i KBH Besides, if you can't get a decent kernal panic
or two in a month, what's the point of living?

Hanne Hertzog (15-07-2002)
Kommentar
Fra : Hanne Hertzog


Dato : 15-07-02 07:25

ossmidt@tdcadsl.dk writes:
>
>Jeg bruger Maclink til udveksling af først og fremmest tekst-dokumenter
>i mit samarbejde med PC-brugere. Den primære årsag til balladen er vel
>den nye måde, Word er skruet sammen på. Sekundært måske, at Maclink i
>den nye version - udsendt i sidste uge - burde have kunnet indstille sig
>på det.
>
>Vh.
>
>Ove Steen
Hvis du har Word og GraphicConverter behøver du da ikke Maclink?
I øvrigt findes der et fint lille program der hedder icWord, som skal være
rigtig godt.
www.icword.com

Hilsen Hanne


Ove Steen Smidt (15-07-2002)
Kommentar
Fra : Ove Steen Smidt


Dato : 15-07-02 10:16

Hanne Hertzog <hanne@enterpol.dk> wrote:

> ossmidt@tdcadsl.dk writes:
> >
> >Jeg bruger Maclink til udveksling af først og fremmest tekst-dokumenter
> >i mit samarbejde med PC-brugere. Den primære årsag til balladen er vel
> >den nye måde, Word er skruet sammen på. Sekundært måske, at Maclink i
> >den nye version - udsendt i sidste uge - burde have kunnet indstille sig
> >på det.
> >
> >Vh.
> >
> >Ove Steen
> Hvis du har Word og GraphicConverter behøver du da ikke Maclink?
> I øvrigt findes der et fint lille program der hedder icWord, som skal være
> rigtig godt.
> www.icword.com
>
> Hilsen Hanne

Ja nu har jeg jo fra gammel tid haft for vane at bruge MacLink. Og så er
det endda stadig problematisk. Jeg kommer stadig ud for, at dokumenter,
jeg troede var oversat, dukker op med fejl i æ, ø, å, når jeg sender dem
til Win-folk.

Vh.

Ove Steen

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177519
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408658
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste