PC vil ikke starte engang i mellem ?
Fra : Per Beer Hansen

Dato : 13-07-02 18:17

Min bror har en PC'er der engang i mellem ikke vil starte.
CPU blæser, HD, CD-rom drev + brænder samt diverse lamper på kabinettet
starter/tænder OK, men der er ikke signal til skærmen.
Den begynder ikke at boote eller noget, og problemet er der kun engang i
mellem (ca. 1-2 gange om måneden).
Er der nogen bud på hvad det kan være ?

Maskinen består af følgende:

ECS K7 etellerandet billigt bundkort
128 + 256 MB PC133 sd-ram
AMD TB 1333 (som ikke er for varm, ca 50 grader)
IBM 34 GB HD
Inno 3D Geforce 2 MX400 AGP
SB live PCI
Samt et TV kort af en eller anden slags.
40x cd-rom drev IDE
Plextor brænder IDE
Alt sammen i et nyere Codegen kabinet 300W ATX

Det skal lige siges at PSU er blevet byttet, og vi har forsøgt med at tage
cd drev samt diverse kort fra uden held.
Når problemet opstår, kan man tænde og slukke fra 1 til 20-30 gange uden
maskinen starter op, men så lige pludselig virker den bare igen.
Det har heller ikke nogen indvirkning om man lader den "køle af" i et stykke
tid.

Mvh
Per

Fra : Kenneth S.

Dato : 13-07-02 18:49

Hej

Det kunne godt tænkes at dit grafikkort måske ikke sidder ordentligt fast
eller det er ved gå i stykker.

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 13-07-02 18:52

"Kenneth S." <kenneths40@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Hej
>
> Det kunne godt tænkes at dit grafikkort måske ikke sidder ordentligt fast
> eller det er ved gå i stykker.

Jeg glemte at skrive at fejlen også var der før han satte sit Geforce kort
i, da han kørte med TNT2.
Og kortet har været taget ud og sat i igen, så det burde side godt nok.

Mvh
Per

Fra : Lars Jørgensen

Dato : 13-07-02 19:56

"Per Beer Hansen" skrev bl.a.:

> Jeg glemte at skrive at fejlen også var der før han satte sit
> Geforce kort i, da han kørte med TNT2.
> Og kortet har været taget ud og sat i igen, så det burde side
> godt nok.

Tjek om RAM'en er trykket helt på plads. Kontroller også lige batteriet til
BIOS'en. Der er vist noget med at det ikke sidder så godt fast på nogle af
de ECS kort.

--
Lars

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 13-07-02 21:01

"Lars Jørgensen" <lagojo@hotmail.DOT.com> skrev i en meddelelse

> Tjek om RAM'en er trykket helt på plads. Kontroller også lige batteriet
til
> BIOS'en.

Ram'ene har han haft ude et par gange, så de burde også side som de skal.

>Der er vist noget med at det ikke sidder så godt fast på nogle af
> de ECS kort.

Det var måske en ide, det er ikke prøvet endnu.

Mvh
Per

Fra : Esben

Dato : 13-07-02 21:58

"Per Beer Hansen" <perbeer@bigfoot.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> starter/tænder OK, men der er ikke signal til skærmen.
> Den begynder ikke at boote eller noget, og problemet er der kun engang

Jeg er begyndt at få præcist det samme problem, blot med en helt
anderledes hardwaresamling. Det sker typisk efter at pc'en har været
slukket i kortere tid ~15-60 minutter. Aner simpelthen ikke hvad det kan
være.

--
Esben

Fra : Ian Thomsen

Dato : 14-07-02 18:56

Tror ikke det er nogen af de overnævnte løsninger, tror nærmere det er
bundkortet der er en periodisk fejl i da jeg har set sådan en fejl på flere
forskellige bundkort, mange gange kan det hjælpe og hive strømstikket ud i
ca 10 sek og så kan computeren somregel tænde igen, men på et eller andet
tidspunkt står det nok helt af hvis det da er fejlen