Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Erfaringer med Nikon Coolscan LS-4000???
Fra : Kim Meineche

Dato : 13-07-02 13:19

Hej Alle!

Hvis nogen skulle have erfaringer med Nikons LS-4000 scanner, vil jeg
meget gerne høre om det.

I håb om at kunne lave så gode scanninger, at den digitale fil kan
bruges til fremkaldelse af papir-forstørrelser op til 50x75 cm og til
repro-brug ved billedesalg til aviser, tidskrifter, mv. går jeg med
tanker om at anskaffe mig en LS-4000, så jeg for eftertiden kan undgå
at sende mine dias og negativer ud af huset.

Nu har jeg ikke ved selvsyn set hvordan nikons scannere fungere, men
Digital ICE skulle være helt eminent til at fjerne støv, mv. og i det
hele taget skulle der ikke være noget man mangler, efter anskaffelsen
af sådan en scanner.

Efter at have læst dette
http://www.binbooks.com/books/photo/bidx/l/5ACC6AF81F
er jeg dog blevet noget skeptisk.

Udover at kunne lave så gode scanninger, som beskrevet ovenfor, har
jeg jævnligt behov for at kunne batch-scanne en del dias og har derfor
også store forventninger til denne mulighed med LS-4000.

Det store spørgsmål er: Bliver jeg skuffet??
13000,-kr. er trods alt en pæn slat penge, men hvis LS-4000 virkelig
kan leve op til de nævnte forventninger, vil jeg gerne betale prisen.
Jeg har et ASUSbundkort med en PII 350 MHz, 500 MBram.
Jeg er klar over, at jeg er nødt til at anskaffe mig en firewireport,
men vil ovest-. computerkraft være nok?
Jeg regner med at efterbehandle i Photoshop.

Glæder mig til at høre fra Jer.
Venlige hilsner fra Kim Meineche.