Jeg er sakket bagud!
Fra : Jasper Norman

Dato : 12-07-02 23:07

Hej.

Jeg sidder med en håbløs gl. PC (Cel 450 256RAM) og vil nu opgradere til
noget fra dette årtusinde. Jeg har luret på EDB-priser´s "bundles" over
motherboards, og er ikke blevet et hak klogere... Da jeg samlede min
nuværende PC var AMD noget man rynkede på næsen ad... har dette ændret sig?

Opgraderingen må koste ca. 2.500,- Jeg ved ikke om det betyder det store om
jeg bruger mine nuvær. 256 PC100 RAM, eller om jeg skal have fat i noget
"DDR-RAM" (Jeg aner ikke hvad forskellen er). Mit grafikkort er et TNT2 med
32mb. Indtil jeg får råd til noget bedre, er det vel bedre at bruge det
gamle TNT2-kort end det der evt. sidder on-board?

Jeg er virkelig på herrens mark, og håber at nogle kan fortælle om det er
bedre at købe et brugt motherboard + CPU og ofre 1.000,- på et nyt
grafikkort, eller om det er bedre at købe et nyt MB med en Ahtlon XP1800 til
2.249,-

Jeg bruger PC´en til lidt af hvert, men spiller en del NHL2002 + FIFA2002 og
den slags... Så jeg går ud fra, at det vil være en god idé med et godt
grafikkort. Men om det er bedre med en brugt Cel 1000 MHz + et nyt
grafikkort eller en nyere Ahtlon XP1800 og mit gamle TNT2 kort aner jeg som
sagt ikke.

Det var en længere smøre... Håber nogle gider svare!

Mvh

Jasper

Fra : N/A

Dato : 13-07-02 00:08

Fra : Kristian Espensen

Dato : 13-07-02 00:08

"---= J.L.C & B.F =---" <dawebman@os.dk> wrote in message
> fut den over i edb.hardware.. så får du svar
Det er rigtigt! Men du skal også huske at svare nedenunder spørgsmålet

Husk at skriv når du x-poster.

--
Med venlig hilsen Kristian

Fra : Jasper Norman

Dato : 13-07-02 00:18

Hmm... Will do!

Fra : Jesper Christensen

Dato : 13-07-02 01:00

Kristian Espensen skrev følgende....

> Men du skal også huske at svare nedenunder spørgsmålet

Og du skal huske at skære det væk du ikke svarer på.

--
Med Venlig Hilsen/Kind Regards
Jesper "BigJay" Christensen
www.sportsindex.dk/ekspert/nhl/
GO LEAFS GO!!!

Fra : Peter Bjerre Rosa

Dato : 13-07-02 10:56

Jesper Christensen skrev:

> --
> Med Venlig Hilsen/Kind Regards
> Jesper "BigJay" Christensen
> www.sportsindex.dk/ekspert/nhl/
> GO LEAFS GO!!!

Og du skal huske, at en signatur højest må være på fire linjer.

--
Mvh. Peter
"Marge, don't discourage the boy! Weaseling out of things is important

Fra : Jesper Christensen

Dato : 13-07-02 14:08

"Peter Bjerre Rosa" <peter@filmsvar.dk> wrote in message

> Og du skal huske, at en signatur højest må være på fire linjer.

Og nu vi er i gang med flueknepperiet så skal du huske følgende fra
http://www.usenet.dk/netikette/citatteknik.html :
"Lad kun de vigtigste linier af forgående indlæg stå tilbage. Typisk drejer
det sig om et par linier eller tre."

Denne her var vist ikke nødvendigt at tage med i din citation af min
signatur, da den er standard og ikke tæller med i de 4 linjer :

Og så kan vi vist ikke have mere samleje med insekter.

Fra : Peter Bjerre Rosa

Dato : 14-07-02 12:06

Fra : Danish Bacon

Dato : 13-07-02 01:07

Jeg har en Duron 750 Mhz og et TNT2 kort med 32 mb ram som du skriver du
selv har. jeg er endnu ikke stødt på noget spil jeg ikke kan spille, så
umiddelbart vil jeg foreslå at du investerer i MB....

Åhh nej...Nu får jeg hug fordi jeg svarede dig herinde.....*gyys*

Kim Høegh-Guldberg
http://delfol.homepage.dk

Fra : Søren

Dato : 13-07-02 08:47

Jeg vil give dig ret i at det er noget af en jungle at opgradere sin pc.
Som en anden skriver skal du først lige finde ud af det med PSU'en
(strømforsyningen). Motherboards i dag kører med ATX strømforsyning, måske
med enkelte undtagelser. En ny strømforsyning kan du få til 100-300 kr.
Bemærk at XP kræver 300 watts PSU.

Når du nu skal opgradere, så skal du glemme alt om Celeron cpu's, de kan
ikke hamle op med selv de billige Amd Duron cpu's.
Når vi skal holde os inden for de 2500 kr vil jeg anbefale følgende:

En amd 1600+, den koster lige omkring 700 kr, den er rigeligt hurtigt til
almindeligt brug samt spil, især når man tager i betragtning af de spil du
spiller ikke er de meget krævende, og selv med de nyeste FPS spil (first
person shooter) vil du ikke have problemer forudsat at du har et rimeligt
grafikkort.

Motherboard ECS K75SA, også omkring de 700. Motherboardet har indbygget
lydkort og plads til både SDram og DDR-SDram. (dobblet så hurtig, men
effektivt 10-20% forøgelse i ydelsen).

Dit grafikkort er ikke at råbe hurra for men hvis du sælger det kan du få
200-300 kr for det. Jeg vil anbefale dig evt at købe et brugt geforce3, som
nyt koster et gf3 ti200 ned til omkring 1000 kr. Gf ti500 er noget
hurtigere og koster også lidt mere.

Angående ram så køb DDR-SDram du kan få 256 mb PC2100 Apacer 1parts til 565.
(k75sa understøtter pc2100). Det er noget bedre end dine PC100, så dem kan
du også sælge.

Alt i alt ligger det omkring de 2500, hvis du sælger dit grafikkort og din
ram.

Med dette vil jeg mene du er rigtig godt kørende, især hvis man kigger på
hvad du har nu. Du vil mærke en voldsom forøgelse i perfomance på alle
områder.

Min egen pc:
Motherboard: ECS K57SA
Ram: 512 mb PC133
Grafikkort : ASUS Geforce3 Deluxe 64mb Tv-in/out
Lydkort : Creative Live Player.

Jeg har selv prøvet forskellige proccesorer og grafikkort op til amd 1800+
og Gf4 4400, men som dig har jeg ikke råd til de allernyeste og pris/ydelse
står lang fra i forhold med de hurtigeste cpu's og grafikkort.

Dette er mit personlige forslag som jeg håber kan hjælpe dig lidt på vej,
jeg er sikker på at der er andre her der har andre gode forslag til en
opgradering.
Held og lykke med det

--
Jeg repræsenterer ikke andre med dette indlæg, da jeg ikke bruger andres
internet opkobling. Jeg repræsenterer kun mig selv da det er min egen

Fra : Jasper Norman

Dato : 13-07-02 13:07

Ok tak for svaret. Jeg skærer hermed alt fra, og jeg har ingen signatur, så
den side af sagen er ditto ok

Mvh

Jasper

Fra : Sune Mika Salminen

Dato : 29-07-02 02:42

Søren wrote:
> [...]
> måske med enkelte undtagelser. En ny strømforsyning kan du få til
> 100-300 kr. Bemærk at XP kræver 300 watts PSU.

Sikke noget fis. Windows suXPenis stiller ikke nogen specielle krav til
hvilken strømforsyning man har.

-Sune

Fra : Henrik Høy

Dato : 29-07-02 06:28

In article <ai26j4$2tsa$1@news.cybercity.dk>,
not_real@fakeantispamemail.dk says...

> Sikke noget fis. Windows suXPenis stiller ikke nogen specielle krav til
> hvilken strømforsyning man har.
>
> -Sune

Har du overvejet at det kunne være AMD XP, han snakker om ?

/Henrik