Andet multimedie
bentjuul 3670
Skanner til OS/2
Fra : The Amazing Grace

Dato : 14-02-01 02:14

Hej,

Næste gang det har været lønningsdag, skal jeg have en skanner.
Jeg regner med at bruge op til 3000 kr på sagen.

Jeg skal bruge den til at skanne såvel tekst og papirbilleder som dias.

Kvaliteten skal være god, men hastigheden er ikke kritisk.

De 3000 skal være med det hele, dvs. inkl. dias-enhed og evt.
SCSI-controller.

Gode råd modtages med kyshånd!

Mads Hansen

--
I haven't lost my mind - I have backed it up on tape somewhere........

Fra : "derly lütken"

Dato : 14-02-01 15:57

I artikel <3A89DBF3.B13AC001@worldonline.dk>, skrev "The Amazing Grace"
<amaze@worldonline.dk>:

> Næste gang det har været lønningsdag, skal jeg have en skanner. Jeg
> regner med at bruge op til 3000 kr på sagen.

> De 3000 skal være med det hele, dvs. inkl. dias-enhed og evt.
> SCSI-controller.

Så må jeg bedrøve dig med, at du sikkert ingen skanner får, før det har
været lønningsdag mindst en gang til

En SCSI-controller til det brug fås for under 500 kr. Den behøver ikke
have bios, men en odentlig scsi-scanner fx. en HP koster min. ca. 3.500
kr. og dertil kommer så diasudstyret, som jeg ikke mener er standard.

Jeg har ingen erfaringer med USB-scannere i.fh.t. OS/2, men gå evt en tur
rundt omkring www.sane.org og se, hvad de siger om det, og især hvilke
scannere, der er understøttet af Sane til OS/2.

--
\\Derly, team OS/2, Danmark
_____________________________

Fra : Lars Lund

Dato : 14-02-01 15:16

"derly lütken" " wrote:

> [...]
> have bios, men en odentlig scsi-scanner fx. en HP koster min. ca. 3.500
> kr. og dertil kommer så diasudstyret, som jeg ikke mener er standard.

Kan mindre gøre det, f.eks. uden dias-enhed, kan det gøres for en
femhundredelap. Til den pris fik jeg lige før jul i OBS en Artec Ultima AT6.
Det medfølgende kontrollerkort er skrottet og scanneren er sat på min Adpatec
2910. Det fungerer glimrende. Dog kun med SANE under OS/2. Med lidt pølen
rundt vil jeg nok kunne få det til at virke under Win-OS2, da den medfølgende
software understøtter dette. Jeg har dog ikke følt trang til at gøre det. I
stedet afventer jeg forbedringer på de eksisterende PM-skaller, der kører på
SANE-enginen: TAME/2, JSANE, PMSANE og Scan IT/2.

Just my words...
--

\lars

Fra : Dan Kyhl

Dato : 14-02-01 21:43

Jeg har selv en Epson GT-7000 dog uden dias enhed.
Det medf lgende SCSI-kort fik jeg aldrig til at virke under OS/2 men havde to
Adaptec kort i forvejen, s† det var ikke noget problem.

Jeg bruger CFM Twain (tysk produkt, at betale) og det fungerer fint.
Inden du k ber, s† unders g om du kan finde support for den i SANE, CFM eller
andet software.

Dan

Fra : Knud Berggreen

Dato : 15-02-01 10:47

In <fubbgnyyfcnzzref.g8rzgc0.pminews@news.danbbs.dk>, on 02/14/2001
at 08:43 PM, "Dan Kyhl" <shoot@all.spammers> said:

> [...]

>ber, så unders g om du kan finde support for den i SANE, CFM eller andet

Øh.. Jeg er lidt forvirret.
Er det ikke således at SANE skulle understøtte USB-porte? I så fald skal man vel
ikke bruge et SCSI-kort?

/Knud

Fra : Dan Kyhl

Dato : 17-02-01 16:21

On Thu, 15 Feb 2001 10:47:03 +0100, Knud Berggreen wrote:

> h.. Jeg er lidt forvirret.
>Er det ikke s†ledes at SANE skulle underst tte USB-porte? I s† fald skal man vel
>ikke bruge et SCSI-kort?
>
>/Knud

Jo, sikkert, men ikke da jeg kiggede p† SANE og da jeg heller ikke har USB i
min pc, men
havde SCSI i forvejen, s† giver det sig selv.

Dan

Fra : The Amazing Grace

Dato : 15-02-01 21:52

Tak for svarene.

Jeg vender tilbage med en lille rapport når jeg har undersøgt markedet
og købt noget.

Måske køber jeg to skannere - en billig flatbedskanner og en
filmskanner. Filmskannere er nemlig billigere end jeg egentlig troede...

Mads Hansen
--
I haven't lost my mind - I have backed it up on tape somewhere........

Fra : Steen Bondo

Dato : 19-02-01 04:57

The Amazing Grace wrote in a message to All:

TAG> filmskanner. Filmskannere er nemlig billigere end jeg egentlig
TAG> troede...

Lad h¢re..!!
--
steen - home19.inet.tele.dk/sbo/

Fra : The Amazing Grace

Dato : 19-02-01 23:33

Steen Bondo wrote:

> Lad h¢re..!!
> --
> steen - home19.inet.tele.dk/sbo/

Acer ScanWit 2720S 2700dpi / 36bit / SCSI-II 3.349 kr.

Jeg har _ikke_ undersøgt om der er OS/2 understøttelse.

Men der går mindst et halvt år, før jeg selv skal købe filmskanner, og
til den tid må jeg undersøge markedet igen.

Mads Hansen

--
I haven't lost my mind - I have backed it up on tape somewhere........