2 cordless logitech mus i samme lokale=pro~
Fra : Mikael

Dato : 12-07-02 16:59

Hejsa Alle!

Kæresten er lige kommet hjem med et sæt "Logitech, Cordless desktop
optical" (desværre til sig selv ).
Vi har lidt problemer med at få det til at køre fordi der er nogle
orstyrrelser mellem hendes nye desktop, og min mus (logitech, Cordless
mouseman optical).
PC'erne står ca 1,5 m. fra hinanden.
Efter hvad jeg kan se, så burde det være muligt at skifte kanal på enten
hendes eller mit hardware, men vi kan ikke få det til at virke (ligegyldigt
hvad vi forsøger så forbliver begge enheder på samme kanal)
Selvom de er på samme kanal, kan vi dog ikke styre cursoren på hinandens
skærm, vi kan "kun" forstyrre markørens bevægelser.

Håber der er en venlig sjæl der har en løsning til os, da hun er ved at
være ret så træt af at have brugt 1100,- på noget der ikke virker helt som
det skal

mvh.

Mikael

Fra : Chingachgook

Dato : 12-07-02 20:50

Tryk "connect" på den ene modtager samt "connect" på keyboard/mus som hører
til denne modtager. Check for at se dette ikke interferer med den anden.
Hvis dette ikke hjlper så gør det samme på den anden (dvs. én ad gangen,
dernæst begge to samtidig).... Prøv evt. at gøre dette med noget afstand/mur
mellem sættene..

Jeg mener at der er 4 forsk. kanaler til en enhed som man kan "vælge" i
mellem, så gælder det abre om at "finde" dem så det ikke er den samme kanal

(Hvis det ikke virker, så send Logitech support en mail)

--
//Chingachgook
Remove the "!" in my mail adr. to reply

Fra : Mikael

Dato : 13-07-02 10:22

Det har vi skam allerede forsøgt, men ligegyldigt hvad vi forsøger, så
forbliver begge sæt på kanal 1

Fra : Jens Lund Jensen

Dato : 13-07-02 10:44

"Mikael" <buzzman@sol.dk> skrev i en meddelelse news:9249B483Dbuzzmansoldk@212.54.64.135...
> [...]
> Vi har lidt problemer med at få det til at køre fordi der er nogle
> orstyrrelser mellem hendes nye desktop, og min mus (logitech, Cordless

prøv at tage batterierne ud af det ene sæt, for det ser ud til at de begge to får forbindelse.

> Håber der er en venlig sjæl der har en løsning til os, da hun er ved at
> være ret så træt af at have brugt 1100,- på noget der ikke virker helt som
> det skal
hmm burde det ikke være dig som er træt at at du skal købe en ny mus istedet for den 300kr dyre logitech

mvh jens jensen

--
Dark Helmet: How many assholes we got on this ship anyhow?
The Crew: YO!!!!

Fra : Jonny Jensen

Dato : 14-07-02 11:49

> Håber der er en venlig sjæl der har en løsning til os, da hun er ved at
> være ret så træt af at have brugt 1100,- på noget der ikke virker helt som
> det skal

Havde samme problem lige da jeg havde sat sættet til min PC og flyttet min
Cordless Optical over på sekundær maskinen. Slukkede for PC1, tog
batterierne ud af den løse mus, og trykkede connect på sættet samt sættets
reciever. Derefter omvendt, altså tændt for det hele og sluk og ud med
batterier på det andet set. Derefter connect på mus + reciever. Siden har
der aldrig været noget. Faktisk prøvede jeg på et tidspunkt at få min mus
til at finde den anden reciever, for at drille en ven der brugte
sekundærmaskinen, men det ville den ikke :-/

Jonny.