Jeg bliver vanvittig! (Cookies)
Fra : Thomas Løcke

Dato : 12-07-02 14:28

Ok, nu har jeg siddet og moslet med cookies hele dagen, og jeg har stadig
ingen succes haft med at skrive en eneste.. Jeg gør som følger:

<?php
setcookie ("Testcookie", "Testværdi");
?>

Det virker ikke.

Så prøver jeg:

<?php
setcookie ("Testcookie", "Testværdi", time() + 3600);
?>

Det virker heller ikke..???

Hva' gør jeg galt?

Mvh
Thomas Løcke

Fra : Niels Andersen

Dato : 12-07-02 16:12

Thomas Løcke wrote in <3d2ed964$1@news.wineasy.se>:
> setcookie ("Testcookie", "Testværdi");
> setcookie ("Testcookie", "Testværdi", time() + 3600);
> Hva' gør jeg galt?

Husk at en cookie ikke kan læses fra samme side, som den er sat. Det er
først næste gang browseren kontakter serveren, at cookien kan ses.

Prøv at putte dette i en PHP-fil:

<?php
setcookie ("Testcookie", "Testværdi");
echo "<pre>";
print_r($_COOKIE);
?>

Gå ind på siden - tomt array.
Reload - vupti! :)

--
Mvh.

Niels Andersen
(la nels. anersyn.)

Fra : Per Christiansen

Dato : 14-07-02 16:52

Hej Thomas.

Nu skriver du ikke hvad du skal bruge det småkage halløj til, men jeg gør
som følger:

<?php
//Dette er for at overføre variable hvis magic qoutes er slået til
if (get_magic_quotes_gpc()) {
// Overrides GPC variables
for (reset($HTTP_GET_VARS); list($k, $v) = each($HTTP_GET_VARS); )
$$k = stripslashes($v);
for (reset($HTTP_POST_VARS); list($k, $v) = each($HTTP_POST_VARS); )
$$k = stripslashes($v);
for (reset($HTTP_COOKIE_VARS); list($k, $v) = each($HTTP_COOKIE_VARS); )
$$k = stripslashes($v);
}

if ($EDRBrugerNr=='') {
include('miljo.php');
$db = mysql_connect($server, $userid , $passwd);
$result = mysql_db_query("$miljo","select max(brugernr)+1 as verdi from
bruger");
while($row = mysql_fetch_array($result)) {
$neste = $row["verdi"];
$EDRBrugerNr = $neste;
}
mysql_free_result($result);
$rc = mysql_db_query("$miljo","insert into bruger (brugernr) values
($neste)");
mysql_close($db);

setcookie ("EDRBrugerNr","$neste",time()+31104000,"/","",0); //Udløber
efter 1 år.
}
$doktype = head;
?>

Scriptet gør flg.:
1. Indlæser overførte variable og cookies for magic qoutes.
2. Tjekker om der er en cookie.
3. Er der ingen, finder jeg et nyt "EDRBrugernr" i databasen, og gemmer det
i databasen. Og sætter cookien.

Om jeg lige har 1 års udløb på kagen er jeg ikke sikker på, men den bliver
der et godt stykke tid ihvertfald

Du kan selvfølgelig fjerne de 10 første linier hvis du ikke bruger magic
qoutes, men koden gør ingen skade.

Mvh.
Per Christiansen

Fra : Claus Sørensen

Dato : 15-07-02 08:17

Thomas Løcke wrote:

> Ok, nu har jeg siddet og moslet med cookies hele dagen, og jeg har stadig
> ingen succes haft med at skrive en eneste.. Jeg gør som følger:

Husk også at infokager skal læses og sættes inden selve HTML-dokumentet
starter - altså inden <HTML>-tag'en.
--
De herligste hilsner _/
__/ | + Jeg vil leve i en verden, hvor

Fra : Niels Andersen

Dato : 15-07-02 09:08

Claus Sørensen wrote in <agtsr7$r22$1@news.net.uni-c.dk>:
> Husk også at infokager skal læses og sættes inden selve HTML-dokumentet
> starter - altså inden <HTML>-tag'en.

Nejnej, bare sættes. Du kan læse dem når du vil.

--
Mvh.

Niels Andersen
(la nels. anersyn.)

Fra : Claus Sørensen

Dato : 15-07-02 10:43

Niels Andersen wrote:

> Nejnej, bare sættes. Du kan læse dem når du vil.

Ok - så blev jeg det klogere ;v)