Grafikkort
Fijala 2911
phg1 1758
Mindst mulig støj?
Fra : Simon Demuth

Dato : 11-07-02 16:51

Hej
Jeg har fundet et grafikkort hvor det ser ud som om jeg for meget for mine
1000 kr. Men hvad med støj fra blæser på disse kort. Jeg vil gerne have et
så lydløst kort som muligt .Jeg bruger det stort set kun til spil, så ikke
noget med matrox til mig. Er der andre forslag? Hva med det creative gf2 pro
til 799,- som er prisbasker, eller er det håbløst bagud, og er det måske
mere lydløst end Palit gf3 ti200.

Palit Microsystems Daytona GeForce3 TI200

Fra : Jimme

Dato : 11-07-02 17:34

du kan ikke få det hele.
et kraftigere grafikkort som er godt til spil vil naturligvis have brug for
mere køling end et mindre kraftigt kort.
du må vælge hvad det er du vil have

Fra : Søren Beltofte Søren~

Dato : 11-07-02 20:39

Men pas på! Nogle kort larmer mere end andre. Specielt er MSI's GF4 kort
berygtede for uhæmmet støjmængde. Jvf. Tom's Hardware Guides gennemgang af
støjforholdene for en del GF4 kort.

Fra : M Larsen

Dato : 11-07-02 20:42

vil jeg ikke gi dig ret i jeg har et MSI 4600 TI og det siger ingen ting
måske har jeg været heldig

Coat (der kommer snart vandkøling på korte )

Fra : Søren Beltofte Søren~

Dato : 11-07-02 21:17

Hmm... Er du nu sikker?

http://www.tomshardware.com/graphic/02q2/020522/ti4400_4600-03.html

Det kan selvfølgelig være, at blæserne er blevet udskiftet med nogle mere
støjsvage, men.... Prøv lige at sætte en finger på din gfx-blæser og se hvad
der sker. Måske bliver du suget ind i stilheden....

Fra : M Larsen

Dato : 12-07-02 04:44

ja helt sikker ikke noget fis den siger bare ingen ting

Coat

Fra : LA2

Dato : 11-07-02 20:51

> Men pas på! Nogle kort larmer mere end andre. Specielt er MSI's GF4 kort
> berygtede for uhæmmet støjmængde. Jvf. Tom's Hardware Guides gennemgang af
> støjforholdene for en del GF4 kort.

Mit MSI GF 4400 larmer mindre end mit ASUS GF 1 gjorde . Så der må være
forskel på kølerne....

LA2

Fra : Jacob

Dato : 11-07-02 21:13

Jeg har et Blaster Geforce 3 TI 200 64 DDR, og det siger ingenting på trods
af køler. Jeg har i hvertfald ikke lagt mærke til noget ekstra støj.

Mvh Jacob
-- Opsøg ikke problemerne, lad dem finde dig --

Fra : Karsten Feddersen

Dato : 11-07-02 21:20

Hej

Simon Demuth wrote:
> Hej
> Jeg har fundet et grafikkort hvor det ser ud som om jeg for meget for mine
> 1000 kr. Men hvad med støj fra blæser på disse kort.

Det hurtigste kort uden blæser i dag hedder Asus V8170DDR med en Geforce
4MX 440.

Om du så kan leve med et MX kort er op til dig, men jeg sidder med
sådant et og spiller Aquanox i 1280x1024x32.

Karsten Feddersen

http://www.feddersen.dk

Fra : Søren Beltofte Søren~

Dato : 11-07-02 21:21

"Karsten Feddersen" <karsten@feddersen.dk> wrote in message

> Om du så kan leve med et MX kort er op til dig, men jeg sidder med
> sådant et og spiller Aquanox i 1280x1024x32.

Det afhænger naturligvis af, hvilket brug kortet er til. Jeg personligt
ville ikke købe et MX-kort - udelukkende af den grund, at kortet viser sin
svaghed i komplekse miljøer som Unreal Tournament 2003. Her duer NV17 ganske
enkelt ikke!

Hilsen
Søren B.

Fra : Karsten Feddersen

Dato : 11-07-02 21:29

Hej

Søren Beltofte Sørensen wrote:
> [...]
> svaghed i komplekse miljøer som Unreal Tournament 2003. Her duer NV17 ganske

Øh? Kalder du Aquanox for simpel??? Jeg har ikke prøvet Unreal
Tournament 2003, men tvivler på at det vil blive et problem. Det er
rigtigt at den har nogle mangler i forhold til de features som GF3/GF4
tilbyder. Men hastigheden ligger over GF2 og på linie med GF3ti200 - alt
lidt afhængigt af opgavens art.

Karsten Feddersen

http://www.feddersen.dk

Fra : LA2

Dato : 11-07-02 22:54

"Karsten Feddersen" <karsten@feddersen.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> lidt afhængigt af opgavens art.
>

> --
> Med venlig hilsen / Best regards / Mit freundlichen Grüßen

Er det ikke den mangelende vertex og pixel shadera understøttelse han
henviser til?
MX kortene bliver snart forældede, her tænkes på DOOM III, UT 2003 o.l
De yder i spil med vertex og pixel shaders btydelig lavere end GF3

Fra : Jan Rysz

Dato : 11-07-02 23:22

> MX kortene bliver snart forældede, her tænkes på DOOM III, UT 2003 o.l
> De yder i spil med vertex og pixel shaders btydelig lavere end GF3

Jo tak, det er vi klar over, men der er jo nogen af os der har mere lyst til
at investere i bil og bolig, istedet for det sidste nye hardware og store
lyddøde trefløjsskabe med indbygget cola automat !!

Ikke fordi det er kriminelt at gøre det, men undertegnede besidder
ihvertfald ikke disse lyster !

Jan Rysz

Fra : LA2

Dato : 12-07-02 00:20

"Jan Rysz" <rysz@nospammail.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> lyddøde trefløjsskabe med indbygget cola automat !!
>
> Ikke fordi det er kriminelt at gøre det, men undertegnede besidder

Neeej fedt, kan man købe lyddøde trefløjsskabe med indbygget cola automat
!!! Mit dankort gøder allerede ved tanken....
Spøg til side, mener bare at det er dumt at købe MX kort hvis der skal
spilles, også om et halvt år, eller mere.
Så er det bedre at købe et GF3 Ti200 og sætte an stille blæser på.
LA2

Fra : Jan Rysz

Dato : 11-07-02 21:31

> [...]
> ville ikke købe et MX-kort - udelukkende af den grund, at kortet viser sin
> svaghed i komplekse miljøer som Unreal Tournament 2003. Her duer NV17

Er det ok til spil som GP4 og Mohaa ?

Er nemlig osse ude efter den totale stilhed. Eller er der andre og bedre
kort der heller ikke siger noget, inden for en prisramme på 1500 - 2000 kr.
?? ( har intet at bruge tv-out til, selvom det snart er standard )

Jan Rysz

Fra : Karsten Feddersen

Dato : 11-07-02 22:00

Hej

Jan Rysz wrote:
> Er det ok til spil som GP4 og Mohaa ?

Hvis du giver et link til demo download vil jeg da lige prøve det for dig.

Karsten Feddersen

http://www.feddersen.dk

Fra : Jan Rysz

Dato : 11-07-02 23:07

> Hvis du giver et link til demo download vil jeg da lige prøve det for dig.

Hmm...! Er google for avanceret i brug ??

Her til Mohaa :
http://mohaa.ea.com/downloads/demo.html

Og der er så vidt jeg ved ingen demp til GP4 !

Jan Rysz

Fra : Karsten Feddersen

Dato : 11-07-02 22:50

Jan Rysz wrote:
> Er det ok til spil som GP4 og Mohaa ?

Mohaa er ikke noget problem. 1280x1024x32 med high texture detail.
Funger fint.

GP4 har jeg ikke fundet demo til. Tror du GP3 kan bruges i stedet som
indikator?

Karsten Feddersen

http://www.feddersen.dk

Fra : Søren Beltofte Søren~

Dato : 11-07-02 23:59

> Mohaa er ikke noget problem. 1280x1024x32 med high texture detail.
> Funger fint.
>
> GP4 har jeg ikke fundet demo til. Tror du GP3 kan bruges i stedet som
> indikator?

Jeg tror ikke, at GP4 er et problem. Som det er blevet nævnt længere oppe i
tråden, kommer NV17 først rigtigt i vanskeligheder, når der bliver brugt
vertex- og pixelshaders.

Umiddelbart tror jeg ikke, at de er benyttet i GP4. Hvis de er, er det næppe
i et særligt stort omfang.

Hilsen
Søren B.

Fra : Jonny Jensen

Dato : 14-07-02 15:42

Ville nok bare købe hvad pengepungen tillader, dog GF3 eller ægte GF4, og så
smide en anden køler på... På mit GF3 limede jeg bare en socket a cooler,
godkendt til 800 mhz, på med thermal adhesive. Blæseren kørte så 5 volt, og
det ekstra PCI slot den tog efter modded, savnede jeg ikke. Det var stille
som en mis, kostede mig 220 kroner ekstra og virkede PERFEKT

Jonny.

Fra : Jonas Gaarde

Dato : 15-07-02 23:33

"Jonny Jensen" <a@b.com> skrev i en meddelelse
> [...]

> det ekstra PCI slot den tog efter modded, savnede jeg ikke. Det var stille
> som en mis, kostede mig 220 kroner ekstra og virkede PERFEKT

Jeg har gjort det samme. En gammel Noise Control socket A-køler til max. 800
MHz ved 7 volt. Den er totalt lydløs (jo, den er!) og køler en GF3 uden et
eneste problem.... og hvem har ikke et enkelt PCI-slot til overs?

Jonas