Ikke et newbie-spørgsmål, meeen...
Fra : arc@na

Dato : 11-07-02 16:27

Er der et klogt hovede, som kan forklare mig, hvad Scroll Lock-tasten
bruges til? Nu har jeg haft PC siden 1989, og har aldrig haft brug
for den. Er det monstro et fortidslevn, eller???

arc@na

Fra : Madsen

Dato : 11-07-02 16:34

arc@na skrev:

> Er der et klogt hovede, som kan forklare mig, hvad Scroll
> Lock-tasten bruges til? Nu har jeg haft PC siden 1989, og har
> aldrig haft brug for den. Er det monstro et fortidslevn, eller???

Den har langt fra nogen effekt i samtlige programmer, men i Excel
f.eks. kan den have sine fordele. Se f.eks. en forklaring her:
http://www.techtv.com/callforhelp/print/0,23102,3000289,00.html

Der er en dansk forklaring på Scroll Lock her:
http://home.worldonline.dk/gildberg/scrollock.html

Madsen.

Fra : Chr. Bohr-Halling

Dato : 11-07-02 17:03

"arc@na" <always@device.null.gov> posting:

>Er der et klogt hovede, som kan forklare mig, hvad Scroll Lock-tasten
>bruges til?

Kommer an på programmet. I Agent bruges den til at bestemme, hvordan
man scroller med piletasterne.

--
Livet, pausen i døden. Drømmen, flugten fra livet.

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 11-07-02 19:02

In article <Xns9248B1D4B3173kangoroojump@193.88.15.213>,
"arc@na" <always@device.null.gov> wrote:

> Er der et klogt hovede, som kan forklare mig, hvad Scroll Lock-tasten
> bruges til? Nu har jeg haft PC siden 1989, og har aldrig haft brug
> for den. Er det monstro et fortidslevn, eller???

Det er til at låse output der scroller op over skærmen. I dag anvender
man dog ctrl-S til dette