Skiferie hvor???
Fra : Anja R.

Dato : 11-07-02 13:11

Hej
Min kæreste og jeg vil så småt begynde med at planlægge vores skiferie
til vinter.
Det store spørgsmål er så hvor vi skal tage hen...
Vi skal bo på en campingplads (i egen cv), hvor der meget gerne må være
mulighed for leje af hytter, da vi skal følges med nogle venner der ikke
har campingvogn.
Det skal helst være sydpå da færgepriserne for bil+cv ikke er de
billigste, og der skal helst ikke være over 1500km. fra grænsen.
Håber på et par gode forslag.

p.s. antallet af pister er ikke så vigtigt, bare der med sikkerhed er
sne.

Venlig hilsen
Anja R.

--
Se mine hunde på:
http://home19.inet.tele.dk/japanese/

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 11-07-02 20:40

"Anja R." <SPAM_NEJTAK_a_runge@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Håber på et par gode forslag.
>
> p.s. antallet af pister er ikke så vigtigt, bare der med sikkerhed er

Skiferie har jeg aldrig været på, men derfor kan jeg da godt anbefale et
sted alligevel.
En plads der hedder Camping Woferlgut i Bruck, 5 km fra Zell Am See. Det er
en Topcamp med perfekte faciliteter. Ejeren taler en smule dansk, idet hans
søster er dansk gift Han vil dog helst snakke tysk, engelsk og fransk.
Hvis man kører via Gedser-Rostock- Berlin (anbefales af mig, da det er 150
km kortere end Puttgarten-Hamburg, når man kommer fra det østlige Danmark)
er der ca. 1000 km. Vores speedometer viser 999 km fra Nykøbing F og til vi
ruller ind på pladsen.
Der kører skibusser flere gange om dagen, og der er masser af pister. Bl.a.
ved Zell am See er der en masse pister. Ca. 8 km fra Bruck ligger Kaprun,
hvorfra man kan komme op til den evige sne i ca. 2.500 meters højde, så der
er snesikkert - også om sommeren.
De har både campingvogne og lejligheder til udlejning. Flere af de store
firmaer med kør selv ferie holder også til på pladsen med bl.a. mobilhomes.
Om sommeren er der en masse i disse mobilhomes og telte, men
vinterudlejningen kender jeg ikke noget til. Men pladsen har som sagt også
egne vogne og lejligheder.
En pragtfuld plads også til sommercamping, da den ligger i en smørhul, idet
den ligger så man både kan køre mod nord, øst, vest og syd, i stedet for at
ligge inde i en dal, som man altid skal køre ud af. Af seværdigheder kan
nævnes: Kaprun med den evige sne, store kraftværk m.m. Zell am Zee,
Grossglockner (vejen derop starter 200 m fra pladsen) (ej passerbar om
vinteren, da der kan ligge op til 15 m sne på vejene) Krimmler vandfaldene
ca. 50 km væk og utroligt mange andre seværdigheder inden for kort afstand.
Om sommeren arrangeres der hver dag gratis guidede ture ud i bjergene, dels
til fods og dels på cykel.

Kurt