Metalkoncerter i Fyn/Jylland
Fra : Kong Kent

Dato : 13-02-01 22:25

Så er det tid til at headbange i foråret:

02/03-2001 Mayhem på Rytmeposten, Odense
21/03-2001 King Diamond + Konkhra på Train, Århus (145,-)
04/05-2001 Morbid Angel + Zyklon på Voxhall, Århus

Jeg skal selv til alle 3 koncerter. Håber nogen kan bruge disse datoer til
noget
"Let's fuck shit up!"

--
Kent.
icq # 105788206

Fra : morten_r_jensen@hotm~

Dato : 14-02-01 09:39

>Så er det tid til at headbange i foråret:
Tak for nyttig info! - Tillad mig at tilføje :

15.02.2001 Freak Kitchen Rytmeposten, Odense
16.02.2001 Freak Kitchen Tex, København

- hvor jeg ihvertfald vil være at finde til førstnævnte.

/Morten

Fra : Kong Kent

Dato : 14-02-01 15:12

>Tak for nyttig info! - Tillad mig at tilføje :

Var så lidt

>15.02.2001 Freak Kitchen Rytmeposten, Odense

Hmmm... har godt hørt om Freak Kitchen, men har aldrig lyttet til selve
bandet. Hvordan ligger de rent stilmæssigt? Jeg bor i Hjørring, og gider
derfor ikke køre til Fyn for at høre noget Ska eller punk som ikke har den
store interesse hos mig.

Fra : morten_r_jensen@hotm~

Dato : 15-02-01 09:50

>Var så lidt
Keep 'em coming!

>Hmmm... har godt hørt om Freak Kitchen, men har aldrig lyttet til selve
>bandet.
Der er nogle MP3-stykker at finde på deres hjemmeside :
http://www.freakkitchen.com
Meget af det er dog fra gamle demobånd og studieaffald, men guf for
fanatikeren.
Noget af det er dejligt tungt, men der sniger sig "desværre" også nogle
ballader ind af og til.

>Hvordan ligger de rent stilmæssigt?
Tja, voldsomt tungt er det ikke, - men det er en trio der spiller en fed
gang heavy i stil med det tungeste Pretty Maids har lavet.
Forsangeren har en rimelig OK stemme, men growler f.eks. aldrig. Derudover
er han guitarist i klasse med Steve Vai og andre!
Han rejser bl.a. verden rundt og giver "guitar clinics" under navnet
"Freak Guitar". Nogle af hans licks kan jeg simpelthen ikke regne ud
hvordan f..... han laver!

>Jeg bor i Hjørring, og gider derfor ikke køre til Fyn for at
>høre noget Ska eller punk som ikke har den store interesse hos mig.
Forståeligt! - Jeg bor selv i Århus, men kører gerne 2 x 150km for at høre
dem!

/Morten

Fra : morten_r_jensen@hotm~

Dato : 15-02-01 11:31

Fandt lige dette på Rytmepostens hjemmeside :

Torsdag d. 15/2 kl. 21.00: Freak Kitchen (S), entré kr. 80,-, forsalg kr.
60,-.

Svenske Freak Kitchen har gennem årene og med tre gennemarbejdede albums
oparbejdet en position som Skandinaviens måske bedste heavy metal band.
Ved siden af Yngwie Malmsteen er guitaristen Matthias Eklundh uden tvivl
den bedste svenske guitarist indenfor genren med en teknik, der kan
sammenlignes med en ego-fri Steve Vai. Hertil kommer en ekvilibristisk
rytmesektion med Joakim Sjöberg på trommer og Christian Grönlund på bas.
Freak Kitchen's stil er stadig skæv, eksperimenterende heavy med Zappa
undertoner, krydret med masser af gode melodier og seje riffs. Frem for
alt har fem års sammenspil skabt et sjældent homogent og sammensvejset
band, der med deres charmerende scene-show tre gange tidligere har taget
Rytmeposten med storm.

Fra : Thomas

Dato : 15-02-01 13:42

> 02/03-2001 Mayhem på Rytmeposten, Odense
> 21/03-2001 King Diamond + Konkhra på Train, Århus (145,-)
> 04/05-2001 Morbid Angel + Zyklon på Voxhall, Århus

Glem nu ikke Fear Factory på Train, Århus fredag d. 23. marts!

/Thomas

Fra : Troels Fibæk Bertel

Dato : 15-02-01 17:07

Hvis Metalfolket tjekker Metalizeds hjemmeside, vil se at Blazing Eternity,
Red Harvest og Borknagar spiller på 1000Fryd i Aalborg d. 16/3.
Det er ikke offentliggjort på 1000Fryds site endnu, men på Vintersorgs
(forsanger i Borknagar) hjemmeside bekræftes, at der optrædes i DK denne
dato.

Endvidere optræder også Thorium på 1000Fryd engang i april.

Metallen lader til at gå bedre tider i møde. Sort forår!

-TFB

Fra : Troels Fibæk Bertel

Dato : 15-02-01 17:26

Ok!

På Borknagars site står nu OFFICIELT Aalborg som koncertdestination. Dog
hersker der pludselig tvivl om det er den 16. eller 17. marts.