Indstille multiplier?
Fra : Pipeline

Dato : 11-07-02 02:09

Jeg er ved at samle en pc for en ven, han har fået fat i et ECS P6S5AT mobo
og en Celeron 1200mhz CPU.
Men bios skriver 800mhz, hvordan indstiller jeg den til 1200mhz?

Dette står den på nu:
CPU/DRAM base frequency=66/66mhz
CPU multiple factory=X3

--
Hilsen/Regards
Pipeline

"I will always wear black.
At least untill they invent a darker color"

Fra : Esben

Dato : 11-07-02 03:32

"Pipeline" <exciter@tiscali.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
mobo
> og en Celeron 1200mhz CPU.
> Men bios skriver 800mhz, hvordan indstiller jeg den til 1200mhz?

Den skal stå på 100/100Mhz eller måske endda 100/133mhz

--
Esben

Fra : o&u

Dato : 11-07-02 08:08

On Thu, 11 Jul 2002 03:08:52 +0200, "Pipeline" <exciter@tiscali.dk>
wrote:

> [...]
>og en Celeron 1200mhz CPU.
>Men bios skriver 800mhz, hvordan indstiller jeg den til 1200mhz?

cpu/dram frequency=100/100
cpu multiplier factor=x12

sådan skal det være. Men det er ligegyldigt at indstille multiplieren,
for cpu'en er multiplier låst og booter altid med 12x multiplier.

Som du har stillet det, bør den køre 12x66,66=800 MHz.

mvh

John

Fra : arc@na

Dato : 11-07-02 16:35

On to 11 jul 2002 09:08:00a, o&u <johnknuhtsen@mail.dk> wrote in

> sådan skal det være. Men det er ligegyldigt at indstille
> multiplieren, for cpu'en er multiplier låst og booter altid med
> 12x multiplier.
> Som du har stillet det, bør den køre 12x66,66=800 MHz.

Nu ved jeg ikke om det samme er tilfældet med Athlon processorer? Jeg
har for nylig købt en processor fra Midt-Data, som er faktureret og
betalt for som en 1GHz, men ligegyldigt hvordan jeg stiller jumperne,
kører den ikke 1GHz (jeg kan få den op på 800+, men så bliver
systemet ustabilt) - den kører p.t. 750 MHz med en bushastighed på
133 MHz (ifølge jumperindstillingerne i mobo-manualet).

Midt-Data påstår hårdnakket at det er mig, som er en idiot, som ikke
kan finde ud af at stille jumperne, selv om jeg er IT-mand og har
levet af at samle og reparere PC'er.

Motherboardet er et Gigahertz GA-7ZX, som AMD anbefaler til deres
processorer.

arc@na