hvad skal vi med : dk.fritid.rejse?
Fra : Jens Bering

Dato : 10-07-02 21:01

Et spørgsmål som ikke falder ind under kategorien: "rejsevaluta", "hvad
koster en øl og dagens suppe på Malorca", "kan jeg hæve med VISA i Tyrkiet"
eller "badevandstemp. på kreta i juni måned"....

Nogen der kender noget til nedenstående - og i så fald kan oplyse, på
hvilken dato i august markedet slutter?

[Sakset fra DFDS] "Dominikanermarkedet, der hvert år finder sted i første
halvdel af august"

Mvh

JB (som bliver imponeret såfremt nogen kan give et fornuftigt svar!)

--
Spring over hvor gærdet er tilstrækkeligt lavt
- der er for lang vej til det laveste punkt!

Fra : Stina H. Diderichsen

Dato : 11-07-02 01:26

Jens Bering påstod i dk.fritid.rejse at:

>Et spørgsmål som ikke falder ind under kategorien: "rejsevaluta", "hvad
>koster en øl og dagens suppe på Malorca", "kan jeg hæve med VISA i Tyrkiet"
>eller "badevandstemp. på kreta i juni måned"....

Som ellers er yderst relevante spørgsmål i denne gruppe.

> [...]
>hvilken dato i august markedet slutter?
>[Sakset fra DFDS] "Dominikanermarkedet, der hvert år finder sted i første

Den 11. august. Det starter den 27. juli.

>JB (som bliver imponeret såfremt nogen kan give et fornuftigt svar!)

Imponeret nok til at vise lidt repekt for de andre skribenter i
gruppen og spillereglerne på usenet i det hele taget?

--
Læs mere om brug af nyhedsgrupper på
<http://www.usenet.dk>

Fra : Jens Bering

Dato : 11-07-02 18:01

"Stina H. Diderichsen" <spam@detteerIKKEengyldigURL.dk> skrev i en
meddelelse news:3d2cd05b$0$16833$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> Jens Bering påstod i dk.fritid.rejse at:

Tyrkiet"

> Som ellers er yderst relevante spørgsmål i denne gruppe.

[KLIP]

Nej kære Stine, hvis du gad læse mit indlæg, så skrev jeg blot at mit spm.
ikke faldt ind under kategorien [citat start]:
"rejsevaluta", "hvad koster en øl og dagens suppe på Malorca", "kan jeg
hæve med VISA i Tyrkiet" eller "badevandstemp. på kreta i juni
måned"....[citat slut].

Jeg har ikke vurderet relevansen af sådanne spm, ligesom jeg ej heller har
forholdt mig negativ dertil...

Jeg håber derfor du vil uddybe den kritik jeg føler du retter mod mig?

Mvh

JB (som ellers ikke bryder sig om at svare på anonyme mails!)

Fra : John K

Dato : 11-07-02 18:44

> JB (som ellers ikke bryder sig om at svare på anonyme mails!)

Hvor vil du hen med det?

Mvh

John K

Fra : Stina H. Diderichsen

Dato : 11-07-02 19:01

Jens Bering påstod i dk.fritid.rejse at:

>Nej kære Stine, hvis du gad læse mit indlæg, så skrev jeg blot at mit spm.
>ikke faldt ind under kategorien [citat start]:

Hvis du gad og læse mit navn ville du have stavet det rigtigt.

>Jeg har ikke vurderet relevansen af sådanne spm, ligesom jeg ej heller har
>forholdt mig negativ dertil...

Hvordan kommer dit valg af overskrift så ind i billedet?

>Jeg håber derfor du vil uddybe den kritik jeg føler du retter mod mig?

Det tror jeg ikke er nødvendigt. Dit "som bliver imponeret såfremt
nogen kan give et fornuftigt svar!" er lige så nedladende som din
overskift er provokerende og det ved du vel selv?

Du stillede et spørgsmål og jeg besvarede det. Vær du i stedet glad
for det.

>JB (som ellers ikke bryder sig om at svare på anonyme mails!)

Hvad er det du har gang i? Jeg er da ikke det mindste anonym.

--
"You should never underestimate the
predictability of stupidity"

Fra : Jens Bering

Dato : 11-07-02 20:40

> Jens Bering påstod i dk.fritid.rejse at:

> Hvis du gad og læse mit navn ville du have stavet det rigtigt.

[JB kommentar]: hvis det skal foregive at være dit svar må jeg have lov at
betragte dig som perfid

> Hvordan kommer dit valg af overskrift så ind i billedet?

[JB kommentar]: Kender du ikke reklamefolkenes teknik for at skabe
opmærksomhed?

> Det tror jeg ikke er nødvendigt. Dit "som bliver imponeret såfremt
> nogen kan give et fornuftigt svar!" er lige så nedladende som din
> overskift er provokerende og det ved du vel selv?

[JB kommentar]: Jeg må, gentage at jeg ikke finder det acceptabelt at du
subjektivt fortolker mine udtalelser - endsige lægger ord i munden på mig,
som jeg ikke har ytreret noget om!

> Du stillede et spørgsmål og jeg besvarede det. Vær du i stedet glad
> for det.
[JB kommentar] Overvejede faktisk at takke dig for dit svar, men din
nedgørelse af min mail, forbød mig det!

> Hvad er det du har gang i? Jeg er da ikke det mindste anonym.
>[JB kommentar]: Jeg ville gerne have svaret dig uden om NG, men du har ikke
> [...]

[JB kommentar]: eller måske: "den der gerne vil misforstå forstår intet?"

Fra : John K

Dato : 11-07-02 20:56

> [JB kommentar]: hvis det skal foregive at være dit svar må jeg have lov at
> betragte dig som perfid

Fjols :(

Fra : Jens Bering

Dato : 11-07-02 21:00

"John K" <sydfynsfm_sletdette@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Fjols :(

FLOT kommenteret John!

Fra : Pernille og Kennet

Dato : 11-07-02 22:42

"Jens Bering" <jdbnospam@get2net.dk> skrev i en meddelelse

> "John K" <sydfynsfm_sletdette@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> FLOT kommenteret John!

Men manden har jo ret. Du skrev et hånligt indlæg, som lød meget sarkastisk.
Stina svarede på dit spørgsmål, og kommenterede på din sarkasme. Derefter
blev du ufatteligt nedgørende. Jeg har stadig ikke forstået hvad meningen
var med dit oprindelige indlæg, hvis det ikke var, at frabede sig spørgsmål
som "hvad er temperaturen i...."

Kennet

Fra : John K

Dato : 12-07-02 12:53

> [...]
> blev du ufatteligt nedgørende. Jeg har stadig ikke forstået hvad meningen
> var med dit oprindelige indlæg, hvis det ikke var, at frabede sig

Jeg kunne ikke være mere enig.

Mvh

John K

Fra : Lars Ehlers

Dato : 12-07-02 22:36

On Thu, 11 Jul 2002 23:41:40 +0200, "Pernille og Kennet"
<pernille.kenneth@oncable.dk> wrote:

> [...]
>var med dit oprindelige indlæg, hvis det ikke var, at frabede sig spørgsmål

Tja, jeg opfattede ogsaa overskriften "Hvad skal vi med:
dk.fritid.rejse" som yderst sarkastisk, som om denne ng er totalt
overfloedig. Eller at de indlaeg som kommer her ikke er vaerdige til
gruppen.

Saadan som jeg ser det, opfylder denne ng sit formaal. Der stilles
masser af spoergsmaal, og dem man ikke finder interessante, kan man jo
saa bare vaelge at ignorere.

Og hvad er der galt med "charter-indlaeggende", som blev brugt som
argumentation for at starte en ny ng? Trafikken her er saa lav, at der
burde vaere rigeligt plads til alle. Baade til dem der vil have tips
til en koer-selv ferie sydpaa, charterturisterne samt dem der rejser
paa egen haand.

(beklager de manglende danske bogstaver. Min PC paa arbejde har en
koreansk udgave af Windows installeret og den er ikke kompatibel med
danske bogstaver)

Lars
San Francisco
http://www.ehlers.us/
http://pages.sbcglobal.net/sanfranehlers/mustang.htm

Fra : John K

Dato : 13-07-02 00:09

> (beklager de manglende danske bogstaver. Min PC paa arbejde har en
> koreansk udgave af Windows installeret og den er ikke kompatibel med
> danske bogstaver)

Heller ikke:

"alt" +0229 = å

"alt" +0230 = æ

"alt" +0248 = ø

Mvh

John K

Fra : Lars Ehlers

Dato : 13-07-02 00:47

On Sat, 13 Jul 2002 01:09:01 +0200, "John K"
<sydfynsfm_sletdette@hotmail.com> wrote:

>Heller ikke:
>
>"alt" +0229 = å
>
>"alt" +0230 = æ
>
>"alt" +0248 = ø

Jeg har proevet alt. De ovennaevnte "alt +xxxx" bliver til "?".
Underligt nok virker det i MSN Messenger, men i Internet Explorer er
det fifty-fifty, hvordan de danske bogstaver vises.

Paa min hjemme PC har jeg bare installeret et ekstra keyboard layout i
Windows og det fungerer 100%. Men den gaar altsaa ikke i en koreansk
udgave af windows, der er endda visse problemer med at vise
specialtegn... Saadan er det at arbejde for et koreansk firma

Fra : John K

Dato : 12-07-02 12:52

> FLOT kommenteret John!

1: Du behøver ikke råbe her i gruppen, det er ikke høfligt.

2: Mit svar var nede på samme niveau som dit, men det ser ud til at du
forstod budskabet.

Fra : Stina H. Diderichsen

Dato : 11-07-02 21:03

Jens Bering påstod i dk.fritid.rejse at:

>[JB kommentar]: Kender du ikke reklamefolkenes teknik for at skabe
>opmærksomhed?

Dette er nyhedsgrupper. Vær venlig at bruge dem som de er tiltænkt,
nemlig til debat af forskellige emner. En beskrivende emnelinie er ret
væsentlig hvis man ønsker at blive taget seriøst.

Resten af dit indlæg vil jeg ikke kommentere - blot gentage at jeg
synes du burde overveje din opførsel og din tilgangsvinkel til denne
nyhedsgruppe.

>[JB kommentar]: Jeg ville gerne have svaret dig uden om NG, men du har ikke
>en valid e-mailadresse....

Og så er du endda også fuld af løgn.

Fra : Jens Bering

Dato : 11-07-02 21:10

"Stina H. Diderichsen" <spam@detteerIKKEengyldigURL.dk> skrev i en
meddelelse news:agko77$hsg$2@sunsite.dk...
> [...]
> nemlig til debat af forskellige emner. En beskrivende emnelinie er ret
> væsentlig hvis man ønsker at blive taget seriøst.

Fair nok, men hvorfor ændrer du så ikke bare subject?? - jf. indlæg af
Jørgen rasmussen af 8. ds.??

Og egentligt føler jeg at du tager mig meget seriøst - så jeg har ikke noget
at klage over...

"CUT and OVER"

JB

Fra : Janus Sandsgaard

Dato : 12-07-02 16:13

"Jens Bering" <jdbnospam@get2net.dk> writes:

> [JB kommentar]: Jeg ville gerne have svaret dig uden om NG, men du
> har ikke en valid e-mailadresse....

Det har vel intet med anonymitet at gøre?

-j

--
Akademisk Opgavebank
http://akademiskopgavebank.dk

Fra : Rune Skou Larsen

Dato : 12-07-02 00:50

Åh nej, en trold har bosat sig i dk.fritid.rejse! Husk at det bedste man kan
gøre er at ignorere den.

Her er troldesangen, som fortæller lidt om deres væsen:

http://www.gingicat.org/jacob/troll.html

MvH og Rune

Fra : Kevin & Tina

Dato : 12-07-02 07:28

> Fra: "Rune Skou Larsen" <tazlyold@hotmail.com>
> Dato: Fri, 12 Jul 2002 01:50:09 +0200
> Emne: Re: hvad skal vi med : dk.fritid.rejse?
>
> Her er troldesangen, som fortæller lidt om deres væsen:
>
> http://www.gingicat.org/jacob/troll.html
>
> MvH og Rune

Tusind tak, det skulle have været bekendtgjort for længe siden.
Ignorer er en god ide.
VH kevin

Fra : Jens Bering

Dato : 14-07-02 15:54

> Tusind tak, det skulle have været bekendtgjort for længe siden.
> Ignorer er en god ide.
> VH kevin

Kære venner

Jeg har desværre ikke haft adgang til pc-en i weekenden, således at jeg
kunne holde kog i gryden, men det er vist også gået meget godt uden min
medvirken......

Kan I ha det godt - og husk hvadenten i drager til Malorca eller Hartzen så
er kursen den samme!

Mange hilsener

JB

Fra : Morsing

Dato : 14-07-02 20:25

Jens,

Ked af at skulle skrive sådan; men jeg synes faktisk at du er grov og
mangler forståelse for at NG forum bruges til udveksling af viden; men nok
mest af alt erfaring mellem mennesker.

Den arrogante indstilling som du i dine formuleringer indtager, befordrer
ikke til at indgå i en konstruktiv dialog om dine indlæg

/martin

Som gerne havde været dette ukonstruktive indlæg fri.