IBM PC 300PL 6862 240 support :o)
Fra : Jespo

Dato : 10-07-02 19:21

Nogen som er kloge i IBM maskiner ?

Har en PC 300PL 6862 240 som er født med en
PII 350, pt sidder der en PII 450 i den og det køre fint.

Kan jeg sætte fx. en PIII 600 i den og hvis den kan køre
med PIII CPU hvor højt kan den så gå op ?

Jesper

Fra : o&u

Dato : 10-07-02 20:13

On Wed, 10 Jul 2002 20:20:40 +0200, "Jespo" <jespo@nypostt.dk> wrote:

> [...]
>
>Kan jeg sætte fx. en PIII 600 i den og hvis den kan køre
>med PIII CPU hvor højt kan den så gå op ?

PIII 600 er grænsen (har jeg hørt). Den kræver nemlig 2.05 volt, og
kører også med 2.0 volt. Men derover er det coppermine, der ud over en
speciel bios, også kræver, at bundkortet har så lav spænding som 1.7
volt.
Disse IBM computere kræver undertiden en speciel bios flashe
procedure. Bios flashes fra en speciel bootbar diskette (som
fremstilles med IBM's biosupdater) og denne diskette indeholder
katalog over cpucodes for en række cpu'er. Under flash undersøger
programmet hvilken cpu, der er i, og ordner bios med cpucodes til den
pågældende cpu. Man kan derfor komme ud for, at windows først kører
ordentligt, når bios er flashed med den cpu, der sidder i.
Bare så du ved det. Win2k og XP vil overhovedet ikke installere, hvis
ikke denne procedure er fulgt.

mvh

John

mvh

John

Fra : Jespo

Dato : 28-07-02 20:38

Hvor jeg kan finde denne "bios updater"
Kan ikke finde den på IBM side

Jeg har nu sat en PIII 500/100 2,05V i den
og den køre godt nok (under W2K) men skriver
"no cpu update found" lige når den starter op og går derefter
i bios.

Jesper

Fra : Peter Pan

Dato : 29-07-02 00:58

"Jespo" <jespo@FJERNnypost.dk> wrote in message
> [...]
> og den køre godt nok (under W2K) men skriver
> "no cpu update found" lige når den starter op og går derefter

P3 500 MHz kører med 2.0 volt. Det er 600 MHz versionen der kører med 2.05
volt.

Er du 300% sikker på det er en 6862-240 ? Kan nemlig ikke lige finde
240-modellen af 6862 på IBM's side. Men prøv med denne:

<http://www-1.ibm.com/support/manager.wss?rs=0&rt=0&org=psg&doc=JBAR-3TYSNA>

Mvh
Anders

Fra : Jespo