Andet multimedie
Grid i photoshop
Fra : Claus S.

Dato : 10-07-02 20:18

Hej

Kan man få photoshop til at printe grid ud ?
Hvordan?

Claus S.

Fra : Karen

Dato : 12-07-02 16:50

On Wed, 10 Jul 2002 20:17:51 +0100, "Claus S."
<Mr_Nobody51@hotmail.com> wrote:

>Hej
>
>Kan man få photoshop til at printe grid ud ?
>Hvordan?

Umiddelbart ikke, men se her hvordan du laver det let og elegant
selv..
http://www.phong.com/tutorials/grid/

--
Karen
http://www.altforsejt.dk

Fra : B. Sørensen

Dato : 12-07-02 17:11

"Karen" <cowboyhat@sol.dk> wrote

> Umiddelbart ikke, men se her hvordan du laver det let og elegant
> selv..
> http://www.phong.com/tutorials/grid/

Jeg går ud fra Claus S havde noget konstruktivt at bruge
grid'en til, og at opnå samme kontrol med den metode
du linker til som med Photoshops egen grid (som jo indstilles
i præferencer) tangerer med det umulige.

--
/B. Sørensen
»Qued Erat Demonstrandum«

Fra : Karen

Dato : 12-07-02 19:10

On Fri, 12 Jul 2002 18:10:59 +0200, "B. Sørensen"
<mediaREKVALME@digitalessex.com> wrote:

> [...]
>du linker til som med Photoshops egen grid (som jo indstilles
>i præferencer) tangerer med det umulige.

Tja men nu spurgte han om man kunne printe det ud..da jeg ikke
umiddelbart mener at man kan dette, kunne han jo lave noget
tilsvarende med ovenstående tut..

Fra : Claus S.

Dato : 12-07-02 20:41

Hej igen

Takker for linket, men jeg fandt en nemmere måde i CorelDraw.

Lidt baggrund for sprg.:

Hustruen fandt på at brodere nogle af fam. ansigter på dækkeservietter (
istedet for bordkort).
Så jeg blev sat til at finde div bill. og konvertere til 6-16 farvet gif.
Dernæst skulle der "en maske" (GRID) over så hun kunne se hvor og hvilken
farve skal bruges.
Det er ligetil på skærmen, men så skulle det på tryk.

Endnu en tak for linket (kan nok bruges en anden gang)

Mvh
Claus S.