E-Mail
webnoob 5265
Xnews og message-id.
Fra : Madsen

Dato : 10-07-02 18:38

Hej,

Kan man på en eller anden måde tvinge Xnews til at åbne OE ved klik på
et message-id, eller er det mon styresystemet man skal rode med et
eller andet sted? (Win2000/XP)

Madsen.

Fra : Madsen

Dato : 10-07-02 18:40

Madsen skrev:

> Kan man på en eller anden måde tvinge Xnews til at åbne OE ved
> klik på et message-id, eller er det mon styresystemet man skal
> rode med et eller andet sted? (Win2000/XP)

Jeg har valgt at OE skal være standardprogram for news. Det hjælper
ikke.

Madsen.

Fra : Rudi Stegen

Dato : 10-07-02 22:42

Hej Madsen, du skrev i dk.edb.internet.software.mail+news:

> Jeg har valgt at OE skal være standardprogram for news. Det hjælper
> ikke.

Nej. Men jeg tror heller ikke, det kan lade sig gøre. Mht. en news-URL
kan det derimod (i hvert fald her). Metoden er fx ved dit indlæg:

Placerer jeg markøren et hvilket som helst sted i URL'en *bortset fra*
"news:" og bruger Ctrl-Enter, åbner Xnews artiklen. Placerer jeg den et
hvilket som helst sted *indenfor* "news:", åbner OE artiklen.

--
Hygge fra Århus - Rudi

Fra : Madsen

Dato : 10-07-02 22:57

Rudi Stegen skrev:

> [...]
> fra* "news:" og bruger Ctrl-Enter, åbner Xnews artiklen. Placerer
> jeg den et hvilket som helst sted *indenfor* "news:", åbner OE

Ctrl + Enter har overhovedet ingen effekt her. Hvad hedder funktionen
som du har Ctrl + Enter stillet til?

Madsen.

Fra : Rudi Stegen

Dato : 11-07-02 09:58

Hej Madsen, du skrev i dk.edb.internet.software.mail+news:

> Hvad hedder funktionen som du har Ctrl + Enter stillet til?

Det er default. Der er en del i manualen under "Hidden tips and
tricks", som er ret praktisk.

--
Hygge fra Århus - Rudi

Fra : Madsen

Dato : 11-07-02 00:08

Madsen skrev:

> Ctrl + Enter har overhovedet ingen effekt her.

Jo, den har da så! Jeg troede at jeg blot skulle holde musemarkøren
ovenover linket og så trykke Ctrl + Enter, men jeg skal klikke en
enkelt gang så markøren stiller sig i linket / message-id'et, som du
jo også skrev.

Uanset hvor jeg stiller markøren er det dog Xnews der åbner. Her
hjælper der ikke noget at stille markøren i "news:" og trykke Ctrl
+ Enter.

Madsen.

Fra : Rudi Stegen

Dato : 11-07-02 10:04

> [...]
> og så trykke Ctrl + Enter, men jeg skal klikke en enkelt gang så
> markøren stiller sig i linket / message-id'et, som du jo også

Flyt den med piletasterne - ellers er der alligevel ingen fidus i at
bruge tastaturet i stedet for musen

> Uanset hvor jeg stiller markøren er det dog Xnews der åbner. Her
> hjælper der ikke noget at stille markøren i "news:" og trykke Ctrl
> + Enter.

Jeg tror også, det er en mærkværdighed i enten min Windowsopsætning
eller at det ligger indbygget i MSIE/OE4.

--
Hygge fra Århus - Rudi

Fra : Madsen

Dato : 11-07-02 13:46

Rudi Stegen skrev:

> Flyt den med piletasterne - ellers er der alligevel ingen fidus i at
> bruge tastaturet i stedet for musen

Lige i denne sammenhæng må jeg indrømme, at jeg synes det er lettere
med musen end at skulle trykke 20-30 gange på piletasterne for at få
markøren hen til det sted hvor jeg ønsker, men ellers bruger jeg
musen minimalt i Xnews. :)

> Jeg tror også, det er en mærkværdighed i enten min Windowsopsætning
> eller at det ligger indbygget i MSIE/OE4.

Det må det næsten være, eller også er min MSIE/OE6 blevet sær. :)

Madsen.