Premieredatoer i Danmark
Fra : David Rasmussen

Dato : 10-07-02 12:28

Er det et sted på nettet man kan se den slags? Specifikt kunne jeg godt
tænke mig at vide hvornår og hvor Amadeus DC kommer.

/David

Fra : -V-

Dato : 10-07-02 12:43

"David Rasmussen" <pinkfloydhomer@yahoo.com> skrev i en meddelelse
> Er det et sted på nettet man kan se den slags? Specifikt kunne jeg godt
> tænke mig at vide hvornår og hvor Amadeus DC kommer.

Amadeus DC? Que?

Jeg og IMDb aner ikke, hvad du snakker om (mest mig).

-V-

Fra : Peter Bjerre Rosa

Dato : 10-07-02 12:56

-V- skrev:

> Amadeus DC? Que?
> Jeg og IMDb aner ikke, hvad du snakker om (mest mig).

IMDB ved det i allerhøjeste grad. Filmen er i top hundrede med en 77.
plads. http://us.imdb.com/Title?0086879

Director's Cut er længe, længe ventet, så hvis man kun køber én dvd i
dette århundrede, så skal det være dén!

--
Mvh. Peter
"We live in a society of laws. Why do you think I took you to all those

Fra : David Rasmussen

Dato : 10-07-02 13:19

-V- wrote:
> "David Rasmussen" <pinkfloydhomer@yahoo.com> skrev i en meddelelse

> Amadeus DC? Que?
>
> Jeg og IMDb aner ikke, hvad du snakker om (mest mig).

Der kommer et Director Cut af "Amadeus". Vistnok en gang i august. Både
på DVD og i udvalgte biografer.

/David

Fra : Tenzel Kim

Dato : 11-07-02 11:49

David Rasmussen wrote:

> Der kommer et Director Cut af "Amadeus". Vistnok en gang i august. Både
> på DVD og i udvalgte biografer.

Eftersom at DVD-udgivelsen kommer samtidig som den skulle have haft
dansk biografpremiere er det muligt den kun kommer ud i en enkelt kopi,
så man skal nok bo i København eller være heldig for at få lov til at se
den på det store lærred.

Tenz.

Fra : David Rasmussen

Dato : 12-07-02 00:55

Tenzel Kim wrote:

> [...]
> dansk biografpremiere er det muligt den kun kommer ud i en enkelt kopi,
> så man skal nok bo i København eller være heldig for at få lov til at se

Men det gør man jo også.

/David

Fra : Peter Bjerre Rosa

Dato : 12-07-02 01:11

David Rasmussen skrev:

> Men det gør man jo også.

Ikke endnu - først fra midten af august (hvis det da lykkes mig at finde
noget beboeligt i den forbaskede by). Derudover vil jeg give min højre -
eller i al fald venstre - arm for at få lov at opleve dette mesterværk
på det store lærred.

Jeg har en svag frygt for, at de ekstra 20 minutter ikke bibringer
filmen nogen nye lag, men snarere er en slags tilføjelse af C- og
D-plot. Jeg frygter også lidt for filmens længde - den er i forvejen
pænt lang.

--
Mvh. Peter
"I've been shot, stabbed, electricuted, hung, ran over, and burnt....I

Fra : David Rasmussen

Dato : 12-07-02 01:17

Peter Bjerre Rosa wrote:

> [...]
> noget beboeligt i den forbaskede by). Derudover vil jeg give min højre -
> eller i al fald venstre - arm for at få lov at opleve dette mesterværk

Det er _umuligt_ at finde et sted at bo i København med mindre man har
mange penge eller kender nogen der kender nogen, eller er studerende.
Jeg er studerende, og bor på Øresundskollegiet, Danmarks største
kollegie. Det er relativt let at komme ind på, og det ligger dejligt tæt
på centrum og på den rare Amager Strandpark (5-øren etc.).

> [...]
> filmen nogen nye lag, men snarere er en slags tilføjelse af C- og
> D-plot. Jeg frygter også lidt for filmens længde - den er i forvejen

Jeg ved ikke hvor jeg har hørt det, men jeg har fået ind i hovedet at
nogle folk har sagt at det faktisk er 20 gode minutter der er kommet med.

/David

Fra : Aston Villadsen

Dato : 10-07-02 12:49

On Wed, 10 Jul 2002 13:27:30 +0200, David Rasmussen
<pinkfloydhomer@yahoo.com> wrote:

>Er det et sted på nettet man kan se den slags? Specifikt kunne jeg godt
>tænke mig at vide hvornår og hvor Amadeus DC kommer.
>
>/David

http://film.tiscali.dk/biografliste.php

De skriver at Amadeus har premiere den 2. august.

Fra : -V-

Dato : 10-07-02 12:54

"Aston Villadsen" <aston@villadsen.com> skrev i en meddelelse

> http://film.tiscali.dk/biografliste.php

....but but but....

OK, nu er jeg for alvor forvirret. En jubilæumsudgave? Nej.

Hvorfor får den så repremiere?

-V-

Fra : Aston Villadsen

Dato : 10-07-02 13:18

On Wed, 10 Jul 2002 13:53:46 +0200, "-V-" <Diplomaten@snotmail.com>
wrote:

>"Aston Villadsen" <aston@villadsen.com> skrev i en meddelelse

>...but but but....
>
>OK, nu er jeg for alvor forvirret. En jubilæumsudgave? Nej.
>
>Hvorfor får den så repremiere?

Tja, vel af samme årsag som ET, Exorcisten, Apocalypse Now og andre
har haft repremiere - at der er folk der aldrig har set dem og andre
der gerne vil gense dem i biografen.

Der er med andre ord basis for at igen at tjene penge på filmene,
hvilket man vel ikke kan fortænke dem i at gøre når det nu er
tilfældet :)

Fra : David Rasmussen

Dato : 10-07-02 13:25

Aston Villadsen wrote:

> [...]
>
> Der er med andre ord basis for at igen at tjene penge på filmene,
> hvilket man vel ikke kan fortænke dem i at gøre når det nu er

Altså, helt early :) Kan ingen af jer læse? Det er en ny version med 20
minutter ekstra.

/David

Fra : Aston Villadsen

Dato : 10-07-02 14:08

On Wed, 10 Jul 2002 14:25:14 +0200, David Rasmussen

>Altså, helt early :) Kan ingen af jer læse? Det er en ny version med 20
>minutter ekstra.

Jo tak, jeg vil endda mene at jeg læser forholdsvist godt :)
Der var også ekstra scener med i Exorcisten - så runtime'n var et par
minutter længere end orginalen :)

Fra : David Rasmussen

Dato : 10-07-02 14:13

Aston Villadsen wrote:

> Jo tak, jeg vil endda mene at jeg læser forholdsvist godt :)
> Der var også ekstra scener med i Exorcisten - så runtime'n var et par
> minutter længere end orginalen :)

20 minutter er da ikke uvæsentligt. Desuden har jeg aldrig set filmen i
biografen, kun på video og DVD.

/David

Fra : Aston Villadsen

Dato : 10-07-02 14:22

On Wed, 10 Jul 2002 15:12:50 +0200, David Rasmussen
<pinkfloydhomer@yahoo.com> wrote:

>20 minutter er da ikke uvæsentligt. Desuden har jeg aldrig set filmen i
>biografen, kun på video og DVD.

Nej 20 minutter er da bestemt en del mere end originalen - men det
ændrer vel ikke ved det jeg skrev tidligere om at grunden til at man
laver den slags er at tjene penge på filmen igen, sådan at sådan nogle
som dig fx kan få fornøjelsen af at se den i biografen?

Det lyder som om du tror at jeg synes det er at slå plat på fortidens
historiske filmøjeblikke at relancere dem - det er ikke tilfældet.
Jeg har selv set indtil flere repremierer i tidens løb og betaler
gladeligt for at se dem igen :)

Fra : -V-

Dato : 10-07-02 13:29

"-V-" <Diplomaten@snotmail.com> skrev:
> ...but but but....
>
> OK, nu er jeg for alvor forvirret. En jubilæumsudgave? Nej.

Et Directors Cut, selvfølgelig.

Duh!
Hvor dum har man lov at være.....(undskyld...)

-V- (som endnu engang trækker sig baglæns ind i
sit bur)

Fra : Familien Rohde

Dato : 19-07-02 18:49

> [...]
> Er det et sted på nettet man kan se den slags? Specifikt kunne jeg godt
> tænke mig at vide hvornår og hvor Amadeus DC kommer.

Den kommer 02-08-2002 ifølge http://www.releaseplan.dk

Med venlig hilsen Søren Rohde