Indholdet i en database
Fra : Niels Andersen

Dato : 11-02-01 15:11

Jeg vil til at lege med at putte så meget indhold som overhovedet muligt i
en database.
Formålet er at separere indhold, html og php. Det skulle bla. få den
konsekvens at man kan redigere og opdatere et site uden at kunne html, og
blot bruge en browser.

Kender i til nogle artikler om emnet, eller anden form for hjælp? Gider ikke
starte HELT fra bunden, hvis der nu findes noget godt jeg kan bruge. :)

Mvh.

Niels Andersen

Fra : Johan

Dato : 11-02-01 19:26

> Kender i til nogle artikler om emnet, eller anden form for hjælp? Gider
ikke
> starte HELT fra bunden, hvis der nu findes noget godt jeg kan bruge. :)

Er helt sikker på du kan finde noget her: http://freshmeat.net/ hvis du
laver et par søgninger! Mener emnet har været oppe før!

mvh

Johan

Fra : Niels Andersen

Dato : 11-02-01 22:49

"Johan" <webmaster@ru94.dk> skrev i en meddelelse
> ikke
>
> Er helt sikker på du kan finde noget her: http://freshmeat.net/ hvis du
> laver et par søgninger!

Er det ikke kun applikationer, der findes der? Mener ikke jeg kan bruge et
program til noget... Måske mangler jeg bare fantasi... :)

Men hvad hulen skulle jeg søge efter? Synes ikke lige jeg kunne finde noget
relevant...

> Mener emnet har været oppe før!

Mener jeg ville kunne huske det, hvis det havde. :)

Måske har du misforstået mig lidt?

Mvh.

Niels Andersen

Fra : Johan

Dato : 12-02-01 11:53

> [...]
> program til noget... Måske mangler jeg bare fantasi... :)
>
> Men hvad hulen skulle jeg søge efter? Synes ikke lige jeg kunne finde

Hmmm, så vidt jeg har forstået, skal du lave en applikation, hvor du kan
rette enkle ting! Det kunne f.eks. være at indsætte en ny artikel/nyhed
eller ligende, eller redigere i de nuværende?! Der kan du vel også få ideer
fra eksisterende? Eller forklar lidt mere....

> Mener jeg ville kunne huske det, hvis det havde. :)
>
> Måske har du misforstået mig lidt?

Hmmm, har tidligere selv lavet det som jeg snakker om, så ved ikke?!

mvh

Johan

Fra : Niels Andersen

Dato : 12-02-01 18:46

> [...]
ideer
> fra eksisterende? Eller forklar lidt mere....

Tjah, det kan vel egentlig koges ned til, hvordan man bedst laver databasen.
Selv om det helt kommer an på hvordan sitet er bygget op, så er der jo nogle
ting der er ens ved så godt som alle sites. Fx er nærmest alle sites bygget
op over en træ-struktur. Hvor laver man bedst databasen, så menupunkter,
sidetitler og sidernes indhold passer sammen?

Når først databasen er lavet kommer resten vel nærmest af sig selv.

Mvh.

Niels Andersen