Rygnings skadelige virkning på det ufødte ~
Fra : Sanne Bülow

Dato : 09-07-02 15:49

Tidligere postet i dk.videnskab.sundhed, men der kom ikke rigtig noget
respons, derfor prøver jeg lige her, håber det er iorden

Hej Gruppe

Ingen er vel i tvivl om, at gravide bør holde op med at ryge. Men hvad er
det helt præcist fosteret udsættes for, jeg har kun hørt at rygning giver
mindre børn, men der er jo flere, men præcist hvad?? Gerne med en
begrundelse for hvorfor og hvad det er der sker.

Sanne Bülow
Dragons aren't extinct;
they just learned to hide in books.

Fra : Kat

Dato : 09-07-02 16:08

"Sanne Bülow" skrev:

> [...]
> mindre børn, men der er jo flere, men præcist hvad?? Gerne med en
> begrundelse for hvorfor og hvad det er der sker.

Her er nogle links til artikler om emnet:

http://community.netdoktor.com/ccs/dk/pregnancy/facts/preg/article.jsp
?articleIdent=dk.pregnancy.facts.preg.dk_pregnancy_xmlarticle_000305

http://www.cancer.dk/forebyggelse/rygning/gravid.html

http://www.sundby.kk.dk/sundikbh/pegasus.nsf/all/57451E7E9AB43A4FC1256
B4B004EB0BD?OpenDocument

--