Hvilken switch?
Fra : Herold³

Dato : 09-07-02 15:04

Hej gruppe.

Jeg overvejer at investere i en switch, der skal bruges til at dele
netværket mellem mine 2 maskiner, samt af og til bruges til noget små-LAN
med vennerne.

Hvilken switch kan I anbefale? Jeg leder efter noget forholdsvis billigt med
5-8 porte, men intet er sat fast. Større og dyrere kan også sagtens være en
mulighed, men så skal der også gives noget for pengene.

/Jacob

Fra : Tinky Winky

Dato : 09-07-02 15:09

> [...]
en
> mulighed, men så skal der også gives noget for pengene.

Surecom og Rubytech har jeg bl.a. erfaring med. Har forbindelse gennem en
surecom 8 ports til nettet lige nu. De er udmærkede. Andre mærker er sikkert
også gode nok.

Giv ikke for meget over 400 kr. for en med 8 porte.

Fra : Michael Lund Sørense~

Dato : 09-07-02 15:17

Herold³ <jacob@spammerswillbeshotboomtown.net> skrev:

:: Hej gruppe.
::
[...]

Så skulle du have været i Aldi i sidste uge

Jeg bruger en RubyTech 8 port og den er fin.

Bedre råd kan du få i dk.edb.netvaerk !

--
Hilsen
Michael Lund Sørensen

Fra : ea

Dato : 09-07-02 15:30

Det er stort set ligemeget når den kun er til hjemmebrug, bare det er
en switch. Den eneste markante forskel der kan være et hvor stor
backplane båndbredden er.

Fra : Kim Jensen

Dato : 09-07-02 16:18

> Det er stort set ligemeget når den kun er til hjemmebrug, bare det er
> en switch. Den eneste markante forskel der kan være et hvor stor
> backplane båndbredden er.

Eh? Er der nogle af de små billige switche der IKKE har et backplane på
(antal porte x 100 x 2) mbit/s?

mvh
Kim Jensen

Fra : ea

Dato : 10-07-02 11:08

>med
>en
>
>Eh? Er der nogle af de små billige switche der IKKE har et backplane på
>(antal porte x 100 x 2) mbit/s?

måske, men de billige skriver ikke noget om det, derfor har man ikke
mulighed for at finde ud af det. De lidt dyrere gør derimod. To andre
ting der kan variere er, hvor meget cache de har indebygget hvis der
skal sendes pakker igen, samt hvor mange MAC adresser de understøtter.
Sidstnævnte har dog kun betydning hvis du er koblet op på et stort
netværk der kører på mange hubs. Jeg vil tro du fint kan klare dig med
den billigste switch du kan finde.