Hosting
Fra : Kasper Dupont

Dato : 09-07-02 11:09

Er her nogen, der kender et sted, hvor man kan leje en
virtuel server, og selv sætte mailserver, webserver etc.
efter eget valg op?

For sending spam use mailto:razor-report@daimi.au.dk

Fra : Andreas Plesner Jaco~

Dato : 09-07-02 11:25

In article <3d2ab630$0$13941$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>, Kasper Dupont wrote:
> Er her nogen, der kender et sted, hvor man kan leje en
> virtuel server, og selv sætte mailserver, webserver etc.
> efter eget valg op?

pil.dk har et vserver produkt, baseret på FreeBSD:
http://www.pil.dk/produkter/vserver/

--
Andreas Plesner Jacobsen | "Inquiry is fatal to certainty."

Fra : Kasper Dupont

Dato : 09-07-02 13:02

Andreas Plesner Jacobsen wrote:

> pil.dk har et vserver produkt, baseret på FreeBSD:
> http://www.pil.dk/produkter/vserver/

Tak, det lyder som en udmærket mulighed. Det er godt nok
ikke helt, hvad jeg havde tænkt mig, men det kan sikkert
dække mine behov. Er her nogen, der har erfaringer med
produktet?

For sending spam use mailto:razor-report@daimi.au.dk

Fra : Jesper Skriver

Dato : 09-07-02 14:49

On Tue, 09 Jul 2002 14:01:57 +0200, Kasper Dupont wrote:

> Tak, det lyder som en udmærket mulighed. Det er godt nok
> ikke helt, hvad jeg havde tænkt mig, men det kan sikkert
> dække mine behov. Er her nogen, der har erfaringer med
> produktet?

Ja, for mig virker det perfekt.

--
Jesper Skriver, CCIE #5456
FreeBSD committer

Fra : Palle Svendsen \(Web~

Dato : 09-07-02 12:54

"Kasper Dupont" <ttzmcjttqmcnvfgtxyvervyswemtndtttvtl@skrammel.yaboo.dk>
skrev

> Er her nogen, der kender et sted, hvor man kan leje en
> virtuel server, og selv sætte mailserver, webserver etc.
> efter eget valg op?

www.find-webhotel.dk Der er en meget fin liste med en masse udbydere der
tilbyder serverhosting.

--
/Palle Svendsen

Få din server GRATIS placeret i vores serverum, i en periode på 30 dage.
Kontakt os på salg@web-sale.dk.

Fra : Kasper Dupont

Dato : 09-07-02 14:27

Palle Svendsen (Web-Sale.dk) wrote:

> "Kasper Dupont" <ttzmcjttqmcnvfgtxyvervyswemtndtttvtl@skrammel.yaboo.dk>
> skrev

> www.find-webhotel.dk Der er en meget fin liste med en masse udbydere der
> tilbyder serverhosting.

Tak for oplysningen, men det var nu altså blot en virtuel server,
jeg var på udkig efter. Det andet er vist et nummer for dyrt til
mine behov.

For sending spam use mailto:razor-report@daimi.au.dk

Fra : Flemming Joensson

Dato : 09-07-02 17:06

Kasper Dupont
<ttzmcjttqmcnvfgtxyvervyswemtndtttvtl@skrammel.yaboo.dk> wrote in

> Tak for oplysningen, men det var nu altså blot en virtuel server,
> jeg var på udkig efter. Det andet er vist et nummer for dyrt til
> mine behov.

Prøv at se på www.cliche.dk - de starter fra 1 kr./md. så hvis du selv
vil køre mail/web o.a. er strømregningen for din server (hvis du har
tænkt dig at den skal køre 24/7) noget dyrere end deres dyreste hotel
(uden diverse ekstrating på hotellet).

Flemming

Fra : Gustaf Serve

Dato : 09-07-02 17:34

Flemming Joensson <joensson@fjerndette.blob.dk> wrote:

>Prøv at se på www.cliche.dk - de starter fra 1 kr./md.

Iflg. netname på deres netblock har de med jay.net at gøre. Jay.net
har været en tur i møllen hos SPEWS <URL:http://www.spews.org/>

Jeg ville holde mig langt væk.

<URL:http://groups.google.com/groups?hl=en&lr=lang_en&ie=UTF-8&oe=UTF-8&q=jay.net+spews+group%3Anews.admin.net-abuse.email&btnG=Google+Search>

FUT: dk.admin.netmisbrug

--
Gustaf Serve

Fra : Kasper Dupont

Dato : 10-07-02 17:15

Gustaf Serve wrote:

> Iflg. netname på deres netblock har de med jay.net at gøre. Jay.net
> har været en tur i møllen hos SPEWS <URL:http://www.spews.org/>
>
> Jeg ville holde mig langt væk.

Interesant, jeg kan se, at for en uge siden fik
cliche masser af ros her i gruppen:

> FUT: dk.admin.netmisbrug

Denne posting ville være off-topic der.

For sending spam use mailto:razor-report@daimi.au.dk

Fra : Gustaf Serve

Dato : 10-07-02 18:51

wrote:

>Interesant, jeg kan se, at for en uge siden fik
>cliche masser af ros her i gruppen:

Det var ikke så meget produktet, firmaet eller priserne jeg hentydede
til.

Jeg mener blot, at det vil være ærgeligt en dag at være ude af stand
til at kommunikere med netværk som blokerer SPEWS listede net.

Dele af Jay.net's IP allokeringer har været listet før, og det gik
altså også ud over IP allokeringerne til jay.net's kunder.

--
Gustaf Serve

Fra : Kasper Dupont

Dato : 10-07-02 17:02

Flemming Joensson wrote:

> [...]
> vil køre mail/web o.a. er strømregningen for din server (hvis du har
> tænkt dig at den skal køre 24/7) noget dyrere end deres dyreste hotel

Jeg har kigget på det, men deres mailhotel kører tilsyneladende
på Windows 2000, det kan jeg altså ikke have siddende på mig.
Desuden dækker et mailhotel vist ikke helt mine behov.

For sending spam use mailto:razor-report@daimi.au.dk

Fra : Palle Svendsen \(Web~

Dato : 09-07-02 19:01

> [...]

> Tak for oplysningen, men det var nu altså blot en virtuel server,
> jeg var på udkig efter. Det andet er vist et nummer for dyrt til

Kommer naturligvis an på dine behov, men hvis du eks. har egen server kan du
få det billigt mange steder.

Fra : Michael

Dato : 10-07-02 07:44

> Er her nogen, der kender et sted, hvor man kan leje en
> virtuel server, og selv sætte mailserver, webserver etc.
> efter eget valg op?

Se www.telemetro.dk de har PREMIUM IX HOSTING som er direkte på DIX'en eller
1 hop fra Dixen.

MVH. MICH.