Q: Vedr VEGA bærbar - er den ok
Fra : Dennis B

Dato : 09-07-02 08:58

Hejsa..

Jeg kigger lidt på bærbare putere, og faldt kraftigt over denne:
http://www.computersalg.dk/produkt.html?varenummer=059088

Den er jo faktisk p.... billig, og lyder meget meget god...
Jeg vil bare gerne høre fra en eller flere som har prøvet eller har en sådan
fætter....

Mvh Dennis B

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 09-07-02 09:23

"Dennis B" <Dennis@bilinfo.dk> skrev:
> Jeg kigger lidt på bærbare putere, og faldt kraftigt over
> denne:
> <http://www.computersalg.dk/produkt.html?varenummer=059088>

Den ser jo fin ud, jeg kender dog ikke mærket.
Bare sørg for det er en Mobile processor der sidder i.

/Mikael

Fra : Dennis B

Dato : 09-07-02 09:34

> Den ser jo fin ud, jeg kender dog ikke mærket.
> Bare sørg for det er en Mobile processor der sidder i.

Mht strømforbrug ??

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 09-07-02 09:38

> Mht strømforbrug ?

Ja og varme mv.

/Mikael

Fra : Martin K

Dato : 09-07-02 09:43

Mikael Nørrelund Andersen wrote:

> Ja og varme mv.

Dvs. støj...

--
Martin K

Fra : Dennis B

Dato : 09-07-02 10:07

> Dvs. støj...

ok ok.. jeg er med

Hvordan ser jeg det.. jeg kan ikke finde det på siden

Mvh Dennis

Fra : Martin K

Dato : 09-07-02 10:10

Dennis B wrote:
> ok ok.. jeg er med

Godt så...

> Hvordan ser jeg det.. jeg kan ikke finde det på siden

Jeg kan heller ikke finde det. Så må man nok antage at der sidder en
almindelig desktop P4 i. Ellers ville det være virkelig fremhævet...

--
Martin K

Fra : Peter Farsinsen

Dato : 09-07-02 12:26

> [...]

> Den er jo faktisk p.... billig, og lyder meget meget god...
> Jeg vil bare gerne høre fra en eller flere som har prøvet eller har en

Hey Dennis...

En kammerat har haft en VEGA bærbær, såeh jeg har ik' følt smerten på egen
krop men ... Den vega han havde var i hvert fald ikke med mobile processor,
det betyder at blæseren nærmest kører hele tiden samt at den malker
batteriet noget hurtigere end andre bb ... såeh hvis du skal rejse med IC
tog eller noget lign hvor der er masser af strøm er det bestemt ik' et
dårlig køb, men ellers synes jeg nok at du skal overveje noget andet!

mvh

Peter Farsinsen

Fra : Martin K

Dato : 09-07-02 12:33

Peter Farsinsen wrote:
> [...]
> skal rejse med IC tog eller noget lign hvor der er masser af strøm er
> det bestemt ik' et dårlig køb, men ellers synes jeg nok at du skal

Enig. Heller en mindre processor (MHz-mæssigt) og så at den er en Mobile. Se
evt. hos Dell, HP eller Toshiba. De har alle nogle enormt lækre bærbare!

--
Martin K

Fra : Michael Hansen

Dato : 09-07-02 16:20

Dell kører stadig tilbud på deres 4100 til d. 12 julig, priserne starter fra
13 kkr. med mobile processor. Jeg synes lige du skal tage et smut forbi, har
selv lige købt en!
Michael

Martin K <kirschmeyer@REMOVETHIShotmail.com> skrev i en
nyhedsmeddelelse:agehkq$11se$1@news.cybercity.dk...

Fra : Dennis B

Dato : 09-07-02 13:35

> [...]
> tog eller noget lign hvor der er masser af strøm er det bestemt ik' et
> dårlig køb, men ellers synes jeg nok at du skal overveje noget andet!

Joee.. men så er det jo vi vælter rundt omkring 18-20kkr... og grænsen er
15kkr..

Hvis den fortrinsvis skal bruges hjemme og på uddannelsesstedet, hvor der
begge steder er 230V, så er der ikke noget desideret negativt at sige om
puteren ??
Så længe det kun er standby tiden og måske lidt mere blæserstøj så gør det
mig bekendt ikke så meget...

Hvilke alternativer ville I ellers foreslå i omegnen 15kkr.. Han har ingen
hjemmePC så den skal gøre det ud for begge dele..

Mvh Dennis

Fra : Kasper Mejlgaard

Dato : 09-07-02 16:04

It seems Dennis B wrote:
> Hvilke alternativer ville I ellers foreslå i omegnen 15kkr.. Han har ingen
> hjemmePC så den skal gøre det ud for begge dele..

Jeg har selv købt sådan en Thinkpad X20 her:

http://www.laptops.dk/?page=nye.x20p3

Den er med en Mobile Pentium III og har en ret fantastisk batterilevetid.
Vær dog opmærksom på at floppy- og cdromdrev er extra udstyr, tilgengæld er
prisen kun 9000 kr.

Da jeg købte min var der et par forskellige modeller - nogle med en
opløsning på 800x600 og andre med 1024x768, jeg ved ikke hvad den på linket
er for en af dem, men jeg ville ikke selv kunne leve med 800x600

--
Kasper Mejlgaard

Fra : Martin K

Dato : 09-07-02 16:48

Kasper Mejlgaard wrote:
> [...]
> opløsning på 800x600 og andre med 1024x768, jeg ved ikke hvad den på
> linket er for en af dem, men jeg ville ikke selv kunne leve med

Ifølge edbpriser er det billigste sted her:
http://www.edbpriser.dk/computere/notebook-top10.asp?ID=1464657998

1024*768 på skærmen til 10 af de lange...

--
Martin K

Fra : max

Dato : 09-07-02 17:22

> Hvilke alternativer ville I ellers foreslå i omegnen 15kkr.. Han har ingen
> hjemmePC så den skal gøre det ud for begge dele..
>
> Mvh Dennis

Hva bruger du så din trådløse mus til..? mvh max

Fra : DeBoss

Dato : 09-07-02 22:24

> Hva bruger du så din trådløse mus til..? mvh max

Øhhh trådløse mus ????
Hvad snakker du om?

Mvh Dennis

Fra : Tinky Winky

Dato : 09-07-02 14:10

> [...]
>
> Den er jo faktisk p.... billig, og lyder meget meget god...
> Jeg vil bare gerne høre fra en eller flere som har prøvet eller har en

Så ville jeg hellere have en Compaq. Se på edbpriser. De kan fås til under
15kkr. med Duron eller Athlon mobile CPU. duron/athlon yder desuden mere pr.
mhz.

Fra : max

Dato : 09-07-02 16:01

"Tinky Winky" <lksjdflkjzsdhflkajshrlkjaeshr@ksjdhskjdhfkshdfkshdf.com> wrote in message

> [...]
> 15kkr. med Duron eller Athlon mobile CPU. duron/athlon yder desuden mere pr.

Kender flere der græder over deres Compaq notebooks, men det kan
jo være bad luck.. Jeg kan forestille mig man får meget mere bang for
pengene ved at vælge et mærke der ikke bruger milliarder...millioner
på markedsføring. de penge skal jo betales af nogen..
Hvis du ikke har en hjemme PC eller et andet sted du kan lave
backup, er det en hammer go ide at finde en med CD brænder,
du skrev noget om uddannelse.. Backup er et must til de der
livsvigtige opgaver..
Lan og modem bør der sku osse være indbygget. Og et
tastatur der passer til dit temperement.. Men alt det bør
du osse kunne finde i en notebook til langt under 15kg..
Sorry hvis det ikke er svar på dit spørgsmål, håber du
alligevel kan bruge det til nogte..
max

Fra : Tinky Winky

Dato : 09-07-02 16:13

> Kender flere der græder over deres Compaq notebooks, men det kan
> jo være bad luck.. Jeg kan forestille mig man får meget mere bang for

Jeg ville også hellere have andre mærker, men hellere end sCumpaq med mobile
CPU end en noname med en langsom strømslugende P4.

> pengene ved at vælge et mærke der ikke bruger milliarder...millioner
> på markedsføring. de penge skal jo betales af nogen..

Markedsføring kan ofte betale sig for både forbruger og producent, hvis man
kan få solgt mange. Hvis man fx slet ikke markedsfører et produkt og kun kan
sælge 5, er der få til at dække de faste omkostninger, fx udvikling.

> Hvis du ikke har en hjemme PC eller et andet sted du kan lave
> backup, er det en hammer go ide at finde en med CD brænder,
> du skrev noget om uddannelse.. Backup er et must til de der
> livsvigtige opgaver..

Hvis man har en stationær er det dog billigere at købe en stationær brænder.
Ellers kan de købes som eksterne.

> Lan og modem bør der sku osse være indbygget. Og et

Ja, LAN skal i hvertflad helst være indbygget. Næsten alle har modem.

Appropos 15kg, så tjek også vægten.

Fra : max

Dato : 09-07-02 16:49

> [...]
> kan få solgt mange. Hvis man fx slet ikke markedsfører et produkt og kun kan
> sælge 5, er der få til at dække de faste omkostninger, fx udvikling.

Ja det er et argument med meget sandhed, men du kan ikke komme
udenom at en noname computer kan købes for meget meget mindre
end en med et smart logo - Det er min erfaring at reklame kampanger
ikke medfører lavere priser for forbrugeren, men rettere højere afkast
til aktionærer og direktører, og det er de sikkert meget glade for.
Hvis jeg skal tage et par exempler der ligger lige for.. Øl.. Cola..Tøj..

> Hvis man har en stationær er det dog billigere at købe en stationær brænder.
> Ellers kan de købes som eksterne.

Heldigvis kommer mange notebooks med indbygget brænder, har selv
slæbt rundt på en extern i årevis, puha - mere vægt flere ledninger osv.
De er osse relativt kostbare, så jeg ville kigge efter en med indbygget
CD brænder, også selvom man har en stationær til backup..

> Appropos 15kg, så tjek også vægten.

Exactly...max

Fra : jaes@mail.dk

Dato : 09-07-02 17:32

skrev i en meddelelse news:agenau$88b$1@sunsite.dk...

> [...]
> 15kkr. med Duron eller Athlon mobile CPU. duron/athlon yder desuden mere

Presario 1500 og 2800, er der manger der har problemer med i øjeblikket.
Det er primært susen fra højttalerne der er problemet (også når der er
skruet ned for lyden).

Mvh.
Jannik

Fra : Tinky Winky

Dato : 09-07-02 19:14

> Presario 1500 og 2800, er der manger der har problemer med i øjeblikket.
> Det er primært susen fra højttalerne der er problemet (også når der er
> skruet ned for lyden).

Skruer man ned for lyder på scumpaq måden, med at det er software eller
"digtitale knapper" eller er der et rigtig skrueknap/potmeter?

Det ville være værre at have en desktop CPU. Sådan en vil æde batteritid og
kræve larmende udluftning. En mobile CPU behøver kun at have blæseren
kørende nogle gange, hvis overhovedet.

IBM, Toshiba, Fujitsu, Dell og HP er gode mærker.

Fra : jaes@mail.dk

Dato : 09-07-02 19:56

skrev i en meddelelse news:agf94c$cf9$1@sunsite.dk...

> Skruer man ned for lyder på scumpaq måden, med at det er software eller
> "digtitale knapper" eller er der et rigtig skrueknap/potmeter?

Mener det er software.

Mvh.
Jannik

Fra : Jes Vestervang

Dato : 10-07-02 19:52

Dennis B wrote:

> Hejsa..
>
> Jeg kigger lidt på bærbare putere, og faldt kraftigt over denne:
> http://www.computersalg.dk/produkt.html?varenummer=059088
>
> Den er jo faktisk p.... billig, og lyder meget meget god...

Jeg har kun hørt skidt om 'billige' mærkers holdbarhed og kvalitet

> Jeg vil bare gerne høre fra en eller flere som har prøvet eller har en
> sådan fætter....

Jeg har ikke, men overvej følgende:

Dell Inspiron 4100 1130XT (41007i3a)0,
DVD, lyd, floppy, Mobile P3 1133MHz, 256MB RAM, 20GB ATA/100 HD, 32MB
GeForce2GO 4xAGP, Indbygget modem + 10/100 ethernet, XP Home dansk eller
engelsk, MS Works 6.0. 133MHz BUS, TV-ud, max 1GB RAM. Kan anvende 2
batterier hvis du skal rejse langt. Både trackpad og stick.

14,1" skærm - 1600x1200 (husk at vælg det, det koster ikke ekstra)
Pris 12700 kr inkl. moms og forsendelse (husk at vælg onlinje bestilling).

Sådan en har jeg netop selv bestilt. Tilbuddet skulle egentlig stoppe den
7., men de har åbenbart forlænget det. Sælgeren jeg snakkede med påstod
endda at de tabte penge på det

Den for stort set kun pæne ord med på vejen og _al_ hardwaren fungerer
under linux Det eneste problem med den skulle være en lidt svag
lukkemekanisme, men hvis det er det eneste, såå går det nok

Den har godt nok ikke så meget ram, men den har til gengæld en pokkers god
skærm, er sandsynligvis af væsentligt bedre kvalitet og så er det jo
mærkevare
Læs evt. tråden "Erfaringer med Dell Inspiron 4½100 søges "-tråden fra
3/7 startet af undertegnede.

--
mvh Jes Vestervang
FZS600

Fra : Dennis B

Dato : 11-07-02 07:01

> 14,1" skærm - 1600x1200 (husk at vælg det, det koster ikke ekstra)
> Pris 12700 kr inkl. moms og forsendelse (husk at vælg onlinje bestilling).

Jo det var sku billigt... Jeg har sendt forslaget videre...

takker
Mvh Dennis