Hvilket codecs til hvilken fil
Fra : Carsten Milling

Dato : 09-07-02 08:16

Jeg er muligvis off topic her, men kunne ikke finde bedre gruppe at poste i.

Er der en måde, hvorpå man på en enkelt måde kan se hvilket codecs en film /
et videoklip skal bruge? Specielt når man downloader divx-film, kommer man
tit ud for film, hvor der enten ikke er billede eller lyd, fordi det rette
codecs ikke er installeret. Med Nimo codecs pakken kan man installere en
gudsvelsignelse af forskellige codecs til alt muligt. Men jeg går ud fra, at
jo flere af disse, man beder om at installere - jo langsommere bliver
maskinen.

- Er det korrekt?

Kan man ved at kigge på en konkret avi- eller mpg-fil i f.eks. en editor se,
hvilket codecs den forlanger?

Håber, I kan hjælpe.

mvh

Carsten

Fra : Jens-Peter Vraa Jens~

Dato : 09-07-02 08:21

Maskinen bliver ikke langsommere. Der vil måske gå et par ms mere, før
filmen starter fordi der skal vælges mellem flere codecs, men så snart det
kører er der ingen forskel..

JP

Fra : Mogens

Dato : 09-07-02 08:50

On Tue, 9 Jul 2002 09:15:53 +0200, "Carsten Milling" <cmi@milnet.dk>
wrote:

>Kan man ved at kigge på en konkret avi- eller mpg-fil i f.eks. en editor se,
>hvilket codecs den forlanger?

Det findes en lille utility som kan vise en masse oplysninger
om AVI filer. Det hedder AVInfo og kan hentes her :
http://www.divx.com/products/product_list.php?typeid=7

mvh Mogens

Fra : Jimme

Dato : 10-07-02 11:13

hvis du går ind under egenskaber for filmen kan hu også få en del
oplysninger