apropos pizza..
Fra : Karsten Hammer Hanse~

Dato : 08-07-02 16:32

Hvad er folk mening om hvilken restaurant i Københavnsområdet som serverer
de mest "autentiske" italienske pizza?.. Og hvad er folks mening om hvad en
"autentisk" pizzas fyld består af?

Jeg husker at der lå et ekstremt godt pizzeria på vesterbrogade, max. 50m
fra krydset ved enghavevej (kommende fra byen) og så nede i kælderen. Er der
nogen som ved hvad der skete med forretningen? Lukkede den, flyttede den?...

Ja, det er vel bare det.. jeg rider for tiden på årets pizzabølge i
køkkenet..

mvh.

Fra : Hans Pedersen

Dato : 08-07-02 16:57

On Mon, 8 Jul 2002 17:31:36 +0200, "Karsten Hammer Hansen"
<elektrosport@hotmail.com> wrote:

>Og hvad er folks mening om hvad en
>"autentisk" pizzas fyld består af?

Så lidt som muligt, set i forhold til de muslimerpizza'er man normalt
kan komme i nærheden af i DK. Lidt, men godt!

--
Hans Pedersen, Esbjerg.
http://h2ns.dk | ICQ: 9178476

Fra : mc

Dato : 08-07-02 17:00

"Hans Pedersen" <h2ns@nospam.dk> wrote in message

> Så lidt som muligt, set i forhold til de muslimerpizza'er man normalt
> kan komme i nærheden af i DK. Lidt, men godt!

Jeg foretrækker "muslimerpizza".

mvh mc

Fra : Karsten Hammer Hanse~

Dato : 08-07-02 17:36

Ja, det er nu meget godt.. :)

Men nu snakker jeg fyld som f.eks denne. Kun tomatsauce (ingen ost), når den
er bagt køles den, tilsættes en håndfuld ruccola, tunfisk, sorte oliven og
olivenolie.
Altså opskrifter på italiensk-style pizza som ikke lige falder een ind, når
man tænker ordet pizza, men som smager af Italien.

K.

Fra : vagn torup

Dato : 08-07-02 20:17

Hej Karsten
Den bedste er klart en lille butik på Sdr. Boulevard (Kbh. V), der hedder
Itzi Bitzi. De er italienere, eller nogle af dem er i hvert fald. De laver
hamrende gode pizzaer og pastaretter.
MVH Rikke

Fra : Brian Grøngaard Kris~

Dato : 08-07-02 23:37

> [...]
den?...

> Ja, det er vel bare det.. jeg rider for tiden på årets pizzabølge i

Helt klart "Piccola Italia" på Amagerbrogade lige før Elbagade på højre
hånd.... "ægte" italiensk pizza.

Mvh.
Brian Kristensen

Fra : gelovina

Dato : 09-07-02 08:28

Karsten Hammer Hansen wrote:
> [...]
> Lukkede den, flyttede den?...
>
> Ja, det er vel bare det.. jeg rider for tiden på årets pizzabølge i

Jeg tilslutter mig helt klart Itzi Bitzi...Mums!!!

Rikke

Fra : [2900] Jesper Haaber~

Dato : 09-07-02 09:39

> [...]

> nogen som ved hvad der skete med forretningen? Lukkede den, flyttede den?...
>
> Ja, det er vel bare det.. jeg rider for tiden på årets pizzabølge i

Costa Esmeralda i Skovshoved på Skovhoved Strandvej - ikke på Kystvejen.
Han er fra Sardinia og laver mange gode ting fra Italien.

Der er også en afdeling i Gentoftegade, men den har jeg ikke prøvet.

--
Med venlig hilsen Jesper )
http://www.gylling.net/

Fra : Jens Fallesen

Dato : 09-07-02 20:00

Karsten Hammer Hansen wrote:

> Hvad er folk mening om hvilken restaurant i Københavnsområdet som serverer
> de mest "autentiske" italienske pizza?..

La Vecchia Signora skuffer aldrig!

Se evt. http://madguiden.avic.dk/showres.pl?restaurant=vecchiasignora

Var der sidst for et par måneder siden, og det er den dag i dag lige så
godt, som da jeg skrev ovenstående for fire år siden.

--
Jens Fallesen <jens@fallesen.dk> O-
Hedegaardsvej 41 st th, 2300 Copenhagen S, Denmark

Fra : Mrs Krabappel

Dato : 09-07-02 21:35

"Jens Fallesen" <jens@fallesen.dk> wrote in message

> La Vecchia Signora skuffer aldrig!

E' quello che dico anch'io!

Deres datterselskab på Frederiksberg er også god - La Voce, Allegade 12
(tror jeg nok)

Som "take away" er der en ved siden af 4-fontane butikken (på hjørnet) på
Falkoner Alle', også med en ægte ovn og "moderne" italienske pizza - dem med
rucola, bøffelmozzarella (modern???) og sådan noget. Kan ikke huske navnet,
men det er til at finde.

Sandra

Fra : Schubert

Dato : 10-07-02 00:19

> [...]
med
> rucola, bøffelmozzarella (modern???) og sådan noget. Kan ikke huske

Denne sublime pizzabager, som iøvrigt hader danskere der skal have ananas på
deres pizza - hvilket man jo godt kan forstå - hedder Forno di Legna.

Der er ca. 50 pizzaer alt vælge imellem - 30 af dem - har du aldrig set
udenfor Italiens grænser. Men de er gode.

Jeg køre dagligt i kbh området, og spiser frokost hver dag på enkelte men
udsøgte steder. Vejen kan gosdt være lang - men hvis jeg skal have stillet
min pizzalyst, sker det her - også selvom jeg passere 25 pizzasteder på
vejen der ud.

Schubert

Fra : Karsten Hammer Hanse~

Dato : 10-07-02 07:01

ok,

Det lyder som et sted jeg måske burde prøve en pizza og tage en menu med
hjem.

Det er ihvertfald til at respektere at der er nogle som forstår hvilken
ondskab der ligger i en pizza hawai!

K.

Fra : Annika Pedersen

Dato : 10-07-02 08:18

> [...]
> men udsøgte steder. Vejen kan gosdt være lang - men hvis jeg skal have
> stillet min pizzalyst, sker det her - også selvom jeg passere 25

Søges:
Bolig i området af København - helst nær steder med god mad.
Alternativt: kæreste i samme område
;)

Jeg HADER at være her i Herning når I taler om diverse lækre spisesteder
(og de er sikkert også alle mere eller mindre til at betale for).
Var i Ikast i søndags, men her er der vist mindre alternativer - især når
det skal være udenfor det spises (havde hunden med)

--
Annika Pedersen & Chili
http://annika.dk

Fra : Hans Pedersen

Dato : 10-07-02 15:52

On Wed, 10 Jul 2002 07:18:13 +0000 (UTC), Annika Pedersen
<newsgroup@annika.dk> wrote:

>Jeg HADER at være her i Herning når I taler om diverse lækre spisesteder

Du kan jo bare "nøjes" med at tage her til Esbjerg, hvor vi har en
toscansk restaurant, der laver herregode pizzaer, som mama lavede dem.

--
Hans Pedersen, Esbjerg.
http://h2ns.dk | ICQ: 9178476

Fra : Kåre Nejmann

Dato : 10-07-02 20:23

Hans Pedersen <h2ns@nospam.dk> wrote:

>Du kan jo bare "nøjes" med at tage her til Esbjerg, hvor vi har en
>toscansk restaurant, der laver herregode pizzaer, som mama lavede dem.

Og navnet er..?

--
Kåre, nu og da på arbejde i Esbjerg

Fra : Mrs Krabappel

Dato : 22-07-02 16:32

"Annika Pedersen" <newsgroup@annika.dk> wrote in message
> [...]
> Var i Ikast i søndags, men her er der vist mindre alternativer - især når
> det skal være udenfor det spises (havde hunden med)

Vi kan arrangere en mad-workshop når jeg kommer forbi næste gang )

Der er en restaurant på hovedvejen i Ikast (næsten overfor Kvikly), men den
ser ud til at være en "drik en masse rødvin med noget der liiiiigner fransk
mad", kopi af brasserie... er det den?

Ellers forstår jeg dig godt, da jeg ofte er i Herning og hver gang er
skuffet over de ringe tilbud i "provinsen" - selveste den opreklamerede
Marco Polo "ægte italiensk" (????) laver den meste elendige pizza med
mozzarellaost-erstatning. Og hvad gjorde mig virkelig pissed off er at de
svarer på "dansk" når jeg taler italiensk til dem. Må jeg være fri...

Jeg var positiv overrasket over "frokost pasta" (fettuccine ai frutti di
mare? skaldyr...) i den nye brasserie i Herning (den overfor bageren, få
meter fra Strøget) de er sikker tyrker og kok er dansker, pasta er ikke
"rigtig italiensk", men varene og tilberedning kan kun roses - og prisene
tilmed... fin lokale indretning også, lidt "firsene", men flot.

Sandra

Fra : Klaus Alexander Seis~

Dato : 22-07-02 18:02

Mrs Krabappel skrev:

> Og hvad gjorde mig virkelig pissed off er at de svarer på
> "dansk" når jeg taler italiensk til dem. Må jeg være fri...

LOL! Sandra, må jeg ikke være flue på væggen næste gang du
skal ud at spise?

// Klaus

Fra : Annika Pedersen

Dato : 22-07-02 19:23

> [...]
der
> liiiiigner fransk mad", kopi af brasserie... er det den?
Øhhh ved jeg ikke helt, men vi tjekkede da de få steder der var
ud, og
endte med en ok pizza (man bliver desværre vænnet til kvaliteten
med
tiden)
> [...]
> elendige pizza med mozzarellaost-erstatning. Og hvad gjorde mig
> virkelig pissed off er at de svarer på "dansk" når jeg taler
Fået derfra 1 gang da dem vi skulle spise med roste det åhhh så
meget -
nej hvor var jeg skuffet Jeg vil også godt se med når du får
"danske"
svar ;)

> [...]
kun
> roses - og prisene tilmed... fin lokale indretning også, lidt

Tænke over hvor og opgive ;)

Nej, må glæde mig til når manden er færdig med sin uddannelse her,
og
satse på at komme "ud" ;) --
Annika Pedersen & Chili
http://annika.dk
http://minihunden.dk

Fra : Mrs Krabappel

Dato : 25-07-02 10:53

> [...]
> meget -
> nej hvor var jeg skuffet Jeg vil også godt se med når du får

Det er ikke fordi jeg ikke taler dansk... det er DEM, der ikke gør
(talte dårligt)!
De var italienere, derfor min forundring. Men nemlig fordi de var
(syd)italienere kunne jeg slet ikke forstå at de brugte smelteost istedet
for mozzarella (bl. andre ting). Jeg har dog set typen før (i andet berømt
sted: Quattro Fontane, suk): "ah, danskere kender ikke forskel (!), de
forstår ikke osv." - oh dear. Derfor min absolut negativ vurdering, og jeg
gider ikke "teste" dem mere...

> frutti
>
> Tænke over hvor og opgive ;)

....fundet:

Brasseriet
Skolegade 4, 7400 Herning
Tlf. 9722 2644
http://www.krak.dk/SCRIPTS/kortvisningsside.asp?sort=495634&KK=910530805&Kal
dFra=

Jeg syntes godt om deres frokost... "la prima impressione e' quella che
conta", første indtryk gælder!
PS espresso kaffe er ikke ophidsende (for meget vand, uden skum osv.), men
de serverer den med småkage, og rørsukker )

Sandra

Fra : Mich. Ottosen

Dato : 25-07-02 21:42

Mrs Krabappel <sandra@nospam.dk> wrote:

> [...]
> sted: Quattro Fontane, suk): "ah, danskere kender ikke forskel (!), de
> forstår ikke osv." - oh dear. Derfor min absolut negativ vurdering, og jeg

Syditalienere? Så er det sgu' da underligt, at de ikke holder
traditionen i hævd med af servere Mozarella lavet af bøffel-mælk.

At danskerne ikke kan smage forskel er nok lige en tand for meget. For
mig er der tydelig forskel, men igen: jeg er da heller ikke 'alle'
danskere.

Prøven med Bøffelmælksmozarella og god skinke (som vist er sydlig
tradition?) er god, eller tomater og mozarella med tilhørende
krydderier. Der tydelig forskel i smag og struktur.

Men at bruge smelteost i stedet for er sikkert et spørgsmål om pris og
profit. Er de der sydlige folk fra Ndraghettan eller Camorraen? stort

--
venlig hilsen, Mich. Ottosen

Fra : Mich. Ottosen

Dato : 23-07-02 23:07

Mrs Krabappel <sandra@nospam.dk> wrote:

> Vi kan arrangere en mad-workshop når jeg kommer forbi næste gang )

Må jeg godt lige komme med et indspark (ikke ét ord om danske
lliniedommere her!) til dig og Annika?

Nå, det kommer så på forventet efterbevilling:
Jeg kan anbefale en italiensk restaurant i Esbjerg med navnet Maremma.
Kongensgade ca. nr. 7 (gågaden).

Har ikke på nogen måde økonomiske interesser i foretagendet. Men den er
et besøg værd, når/hvis man nu er på de kanter.

Flere menuer, flere hjemmelavede pasta (retter) .... dét er lækkert ...
og et ret fint udvalg i pizze (hedder det vel i flertal?), hvis den side
vender til. Det er ikke lige mig, for jeg vil hellere lave dem selv, men
min svigerfar har rost dem til skyerne. Og ham stoler jeg på.

Et godt sted at besøge. De vil også kunne svare dig på italiensk,
Sandra! Hele personalet (= det meste af familien).

--
venlig hilsen, Mich. Ottosen

Fra : Peter Sepstrup

Dato : 24-07-02 08:21

Prøv evt. Coocks i Holstebro, det er dælme god pizza!!

Fra : Jens Fallesen

Dato : 11-07-02 19:26

Mrs Krabappel wrote:

> bøffelmozzarella (modern???)

Jeg ved ikke, om det er moderne, men det er den ægte form for mozarella.

Hvis du ikke har smagt bøffelmozarella, kan det ikke gå hurtigt nok med
at prøve det. Herefter kunne du ikke drømme om nogen sinde mere at spise
det, som danske mejerier prøver at prakke folk på under påstand af at
være mozarella. Og selv en frisk mozarella lavet på komælk, smager af
nærmest intet i forhold til en bøffelmozarella.