ATI support/online hjælp
Fra : Peter Holm

Dato : 08-07-02 13:52

Hejsa,
jeg har nu kontaktet ATI support www.ati.com/online/euroform 10 gange pga.
problemer med lyden på mit ATI All-in-wonder RADEON kort. Hver gang har jeg
blot fået et standard svar tilbage, som overhovedet ikke svarer til mit
spørgsmål.
Er der nogen, der nogensinde har prøvet at få et kunde-tilpasset svar fra
ATI - et svar der tyder på, at de har læst spørgsmålet?
Jeg er på randen til at smide kortet væk.

Kender du måske problemet med "overload" på lyden når man ser en monokanal ?

Mvh
Peter Holm
phc@mail1.stofanet.dk

Good Luck - Big Fortune - Long Life

Fra : Martin Møller

Dato : 08-07-02 14:08

"Peter Holm" <phc@mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Jeg er på randen til at smide kortet væk.
>
> Kender du måske problemet med "overload" på lyden når man ser en monokanal

Bortset fra at man slet ikke kan komme i kontakt med ATIs hjemmeside så
kender jeg ikke dit problem. Jeg har til gengæld looping problemer med mit
Radeon 8500. Tror det er de nye Catalyst drivere der er problemet. Har du
opdateret til Catalyst? Hvis du har så prøv ar afinstallere dem og
installere en tidligere driver.

Martin

Fra : Peter Holm

Dato : 08-07-02 20:28

"Martin Møller" <martin.moeller@tiscali.dk> wrote in message

> [...]
> Radeon 8500. Tror det er de nye Catalyst drivere der er problemet. Har du
> opdateret til Catalyst? Hvis du har så prøv ar afinstallere dem og

Hejsa,
jeg havde problemet både før og efter jeg installerede Catalyst driver, så
jeg tror ikke det er der hunden er begravet.

Hvis det ikke er ATI, der svarer på mine mails - hvem er det så ?

Peter

Fra : kfc

Dato : 08-07-02 15:52

> Kender du måske problemet med "overload" på lyden når man ser en monokanal
?

hey peter

har selv et hercules 8500dv kort som osse havede det problem der.. men de
har lavet pach til det så igen " oveerload her " så du kan jo kikke på
det/den !!!

http://europe.hercules.com/supportf.php?pa=drv&mq=3&id_prd=39&ft=4 / læs
info

kfc :)

Fra : Peter Holm

Dato : 08-07-02 20:26

"kfc" <kfc@ofir.dk-fjerndertte> wrote in message

> [...]
>
> har selv et hercules 8500dv kort som osse havede det problem der.. men de
> har lavet pach til det så igen " oveerload her " så du kan jo kikke på

Ja, jeg kender patchen fra Hercules - desværre afhjælper den ikke problemet
på mit ATI kort.
Irriterende, at ATI ikke vil erkende det samme problem på deres kort, og få
lavet en patch der retter det.
Peter

Fra : Dennis Schafroth

Dato : 10-07-02 00:16

"Peter Holm" <phc@mail1.stofanet.dk> wrote in message
> Hejsa,
> jeg har nu kontaktet ATI support www.ati.com/online/euroform 10 gange pga.
> problemer med lyden på mit ATI All-in-wonder RADEON kort.

Jeg har opgivet (kanske vist efter meget lidt tid) da kortet både gav ujævnt
lydniveau og dårlig billlede (tunning) på nogle kanaler (DR1) og er gået
over til WinTV PVR i stedet.
Kortet sad i en Celeron 1.2 GHz.

cheers
Dennis Schafroth

Fra : Peter Holm

Dato : 13-07-02 00:48

> [...]
ujævnt
> lydniveau og dårlig billlede (tunning) på nogle kanaler (DR1) og er gået

Lyder PRÆCIST som de samme problemer som mine - er du meget bedre tilfreds
med WinTV PVR? Jeg har hørt/læst en del om blocking-problemer med det?
Optager med den medfølgende software, eller bruger du evt VirtualDub og
efterfølgende kodning til mpeg ? (skulle give bedste kvallitet)

Peter

Fra : Dennis Schafroth

Dato : 14-07-02 12:59

> ujævnt
> >

> Lyder PRÆCIST som de samme problemer som mine - er du meget bedre tilfreds
> med WinTV PVR?

Jo mere tilfreds, men det er ikke perfekt! Dels er der store lyd udsving når
man skifter imellem vindue til full skærm TV. Lyden kommer selvom er på
mute. XP er blevet mere ustabil siden jeg installerede driverne. Kan dog
ikke udlukke at det er andet der er skyld i dette.

> Jeg har hørt/læst en del om blocking-problemer med det?
Blocking problemer? mpeg macro-blokke i indkodningen? Jeg har ikke optaget
ret meget, men har ikke set dette endnu.

> Optager med den medfølgende software, eller bruger du evt VirtualDub og
> efterfølgende kodning til mpeg ? (skulle give bedste kvallitet)

Jeg optager med hardware encoderen indtil videre. Vil gerne give en
tilbagemelding når jeg får prøvet det andet.

> Peter

Dennis