Rejse til Florida
Fra : Kenneth Nielsen

Dato : 08-07-02 10:02

Hej alle!

Vi har planer om at rejse til Florida til forår 2003, men desværre har mange
af rejseselskaber (bl.a. Tjæreborg) slet ikke rejser til USA mere, det
eneste store selskab vi kan finde er Star Tour som tilbyder rejser i 2003
(Gateelleven har, men er kostbart).. Er der andre gode bud på hvordan vi kan
planlægge rejsen, sidst rejste vi med Tjæreborg i 1993 som var et meget
vellykket arrangement, og denne gang vil vi overnatte i Miami/Fort
Lauderdale i 6 dage, hvorefter vi kører til Key West og overnatter der en
nat, og derfra kører vi direkte til Orlando hvor vi er der i 7 dage, dvs.
ialt 14 dage.. Og der skal lejes bil under hele ferien..
Er der steder man kan bestille sådanne type rejser, da jeg vil helst ikke
rejse derned og finde hotel, jeg vil have det hele på plads hjemmefra.. Er
det muligt?

Med venlig hilsen
Kenneth Nielsen

Fra : Jens Bjargum

Dato : 08-07-02 10:13

FDM Travel kan klare det.

Jens

Fra : Christian Lyng

Dato : 08-07-02 11:45

> [...]
> rejse derned og finde hotel, jeg vil have det hele på plads hjemmefra.. Er

Arrangere hotel hjemmefra...det bliver dyrt...jeg fandt mine gennem

www.exitguide.com
www.exitinfo.com

man kan finde begge 'guides' på tankstationer, resturanter etc. og så er det
bare at klippe, du kan evt printe nogle ud og tage dem med...

--

Christian Lyng

'Lighed for alle,ingen er født til at lede et land,-længe leve republikken
Danmark.'

Fra : Pernille og Kennet

Dato : 08-07-02 12:07

> [...]
> rejse derned og finde hotel, jeg vil have det hele på plads hjemmefra.. Er

Hej,

det er et spørgsmål der dukker op ret ofte. Du kan evt. søge på google.com
under grupper. Her kan du finde en lang række svar.

Jeg har selv været i USA to gange. Første gang skulle vi have været med
Calypso, men de gik konkurs 3 måneder før vores rejse. Vi måtte derefter
arrangere det selv. Det var sidste gang, vi arrangerede en større rejse med
et charterselskab. Det er meget bedre, sjovere og til dels billigere at
arrangere det selv. Der er mange der arrangerer rejser til USA. Du skal være
opmærskom på, at mange henvender sig til det dyre segment, bla. FDM. Prøv et
af dine lokale bureuaer. Vi har brugt Jysk Rejsebureau (
http://www.jysk-rejsebureau.dk/) og været meget tilfredse. Det billigste
vedr. hoteller opnår du ved selv at bestille (det gælder nok ikke de dyrere
hoteller). Det allerbilligste opnår du ved bare at møde op. Lej bil
hjemmefra ved Jysk og så finde et motel som ser godt ud. Så kan du også
benytte diverse kuponer. Hvis man ikke har prøvet det før, lyder det
frygteligt besværligt, men det er det slet ikke! Alle skilter med prisen ved
vejen, så det er nemt at finde ud af.

Vedr. priser ser det ud til, at prisen til Florida nu er 4.125,- og billejeg
til ca. 1.600,- pr. uge. Taget i betragtning, at I rejser om foråret, kan I
nok få flybilletten lidt billigere.

Jeg tænker også på, at i Florida betaler man ikke envejsleje. Kunne man
forestille sig, at man fløj til Key West, og så kørte nord på? Det ville
gøre køreturen noget kortere.

Kennet

Fra : Gard Karlsen

Dato : 08-07-02 12:55

Hei

Jeg var på tur til Florida ifjor med min kone. Vi reiste med vanlig rutefly
(KLM/Northwest) og vi booket leiebil på forhånd. Moteller/hoteller fant vi
underveis der bort. Vi var noen dager i Miami og deretter dro vi til
Orlando, Tampa, Naples, Everglades og tilbake til Miami. Jeg har lagt ut et
reisebrev på min hjemmeside sammen med en del bilder fra turen. Adressen til
siden er: http://donar.netpower.no/~ghk/

Håper at dere får en fin tur.

Regards
Gard

Fra : bingo

Dato : 08-07-02 20:36

On Mon, 8 Jul 2002 11:01:54 +0200, "Kenneth Nielsen"
<bamsen17@hotmail.com> wrote:

>Hej alle!
>
>Vi har planer om at rejse til Florida til forår 2003, men desværre har mange
>af rejseselskaber (bl.a. Tjæreborg) slet ikke rejser til USA mere, det

Kik her :
http://www.myplanet.com/

Det er her venskabsforeningen mellem Skandinavien og USA/CANADA holder
til. De kan arrangere alt for jer - billet/lejebil/hotel og så
fungerer det de laver. Har selv brugt dem + mine venner er også blevet
overbevist - den forening ved alt om ture overthere. Det koster 75.-
kr om året at være medlem 100.- for en hustand, men bestiller man
flyvebillet igennem dem får man en rabat på 200.- kr pr. billet og så
er det kontigent betalt Ring til dem og se havd de kan tilbyde.

Go´ tur fra Mogens

Fra : Søren

Dato : 10-07-02 12:37

Hej, vi har lige bestilt en rejse via Checkpoint travel (de er medlem af
rejsegarantifonden), de kunne skaffe flybilletter til 3700,- + overnatning i
Miami på et godt hotel incl. pool til 195,- pr. person pr. nat.
Vi har brugt gate 11 de andre år men de er blevet for dyre

kig evt. på www.checkpointtravel.dk

Fra : Martin Toulstrup

Dato : 15-07-02 15:45

Hejsa, prøv at kigge på http://www.florida-usa.dk

Her kan du finde en masse oplysninger som du forhåbentlig kan bruge inden
din tur "over-there".

Rigtig god tur.

Martin

Fra : Kenneth Nielsen

Dato : 01-10-02 08:13

Hej

Det er nu på plads.. Vi rejser til Florida i Marts 2003, hvor vi bliver
derude i 16 dage igennem rejsebureau som har skræddeskyet rejsen sammen med
os
Vi flyver med KLM til Miami og holder ferie der i 5 dage, hvorefter kører vi
ned til Key West og bliver der i 2 dage og til sidst køre op til Orlando og
bliver der 9 dage og flyver hjem med KLM derfra.

Har I gode råd/bud på hvad vi skal besøge/se..

Af planer har vi bestemt at være lidt doven i Miami for at samle kræfter til
Orlando og en enkelt dag skal vi besøge Everglades, og på vej til Key West
skal vi ud og svømme med delfin og så videre til the end og bo på Duval
Street og male byen rød samt nyde dagen efter med de forskellige små museer
osv.
Og så kører vi direkte til orlando hvor vi skal besøge Universal Studios,
Disney World, JFK Spacecenter samt SeaWorld.

I forbindelse med DisneyWorld er det bestemt at vi skal besøge Magic
kingdom, EPOCT og MGM, men Animalpark ved vi ikke rigtig om den er værd at
besøge?

I ferien lever vi en bil som naturligvis ikke kan undværes i Florida..

Med venlig hilsen
Kenneth

Fra : Cool

Dato : 02-10-02 07:40

Gå ikke glib af sumpene "the Everglades" med aligatorer og mulighed for en
tur i en "ventilatorbåd" så'n en med en stor flypropel.... de hurtigtste er
oppe på 70km/t... det giver luft i håret

Fra : Martin Toulstrup

Dato : 02-10-02 18:07

Cool <clemme44@hotmail.com> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3d9a9457$0$69017$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> [...]
er
> oppe på 70km/t... det giver luft i håret

KLIP

Hejsa:

Tag et kig på min hjemmeside, der er mange forslag mv.
Jeg kunne sagtens skrive en masse til dig, men det er vist lettere at du
selv surfer løs på mine sider.
Hvis der er noget du vil have uddybet så bare send en mail.

www.florida-usa.dk

-Martin

Fra : Kenneth Nielsen

Dato : 02-10-02 20:42

Hej

Jeps, det har jeg allerede men mange af de ting der står i, ved jeg allerede
i forvejen, da jeg selv har været der 1993 og bruger erfaringer derfra (Hvad
skal undgås osv).

Men synes iøvrig det er utrolig godt hjemmeside..

Med venlig hilsen
kenneth

Fra : Anders

Dato : 06-10-02 13:22

Hej

Jeg syntes at snorkling ved korelrevet ved Key Largo var en stor oplevelse.

Anders