Switch - to PC'ere, een skærm
Fra : Lars Thomsen Nielsen

Dato : 08-07-02 09:29

Jeg har hørt, at der findes en switch, så man kan skifte mellem to PC'ere
hvis man kun har een skærm. Kender nogen til en sådan? Hvor kan jeg få fat i
en og hvad koster den (cirka).'

mvh

Lars

Fra : Kim Jensen

Dato : 08-07-02 09:49

On Mon, 8 Jul 2002 09:29:20 +0100, "Lars Thomsen Nielsen" <LTN@CarlBro.dk> wrote:

>Jeg har hørt, at der findes en switch, så man kan skifte mellem to PC'ere
>hvis man kun har een skærm. Kender nogen til en sådan? Hvor kan jeg få fat i
>en og hvad koster den (cirka).'

Kig evt. på www.edbpriser.dk under hardware / switchbox.

Mvh,

Kim Jensen
Hammargren Data
www.hd.dk

Fra : T. Damskov

Dato : 08-07-02 09:55

"Lars Thomsen Nielsen" <LTN@CarlBro.dk> wrote in message
> Jeg har hørt, at der findes en switch, så man kan skifte mellem to PC'ere
> hvis man kun har een skærm. Kender nogen til en sådan? Hvor kan jeg få fat
> en og hvad koster den (cirka).'

Måske ikke det du lige kigger efter, men alternativt kan man bruge den
indbyggede USB hub, som findes i mange større skærme. Det fungerer sådan, at
skærmens software både skifter input på skærmen og mus/tastatur i samme hug.
Ganske nifty.

Samsungs 1200 NF fungerer f.eks. på denne måde.

Mvh.
Tommy

Fra : Brian Hansen

Dato : 08-07-02 13:44

> [...]
hug.
> Ganske nifty.
>
> Samsungs 1200 NF fungerer f.eks. på denne måde.

Hentede lige manualen til 1200NF.

Skal man "hele vejen" ind i menuen og vælge input for både vga/bnc og usb
for at skifte mellem to computere eller er der en genvej ?

Ved du hvordan er køre i praksis. Jeg kunne godt blive lidt træt af at
skulle se windows poppe op med et vindue at den har fjernet/fundet nyt
hardware hver gang man skifter computer.

Brian

Fra : T. Damskov

Dato : 09-07-02 10:06

> [...]
> skulle se windows poppe op med et vindue at den har fjernet/fundet nyt
> hardware hver gang man skifter computer.

På 1200NF'eren skal man desværre igennem menu helvededet for at skifte
skærm, og jeg har ikke fundet en genvej. Et øjeblik tænkte jeg, at de måske
havde været smarte og skrevet en software driver dims til hurtigt skift med
hotkey, men nej.

Når det så er sagt, så er der ingen vinduer som popper op når man skifter.
Hvis man kun skal skifte maskine et par gange om dagen kan man sagtens leve
med, at det kræver en tur gennem menuen. (og så er det en superskærm til
prisen ;)

Mvh.
Tommy

Fra : N/A

Dato : 08-07-02 19:55

Fra : Brian Hansen

Dato : 08-07-02 19:55

Kig lige på www.trendnet.dk, der kan man får en elektronisk til 590,- med
kabler.

Brian

Fra : Lars Thomsen Nielsen

Dato : 09-07-02 21:31

"Brian Hansen" <blh@e-mail.dk> skrev i en meddelelse news:agcn0s$16aa$1@news.cybercity.dk...
> Kig lige på www.trendnet.dk, der kan man får en elektronisk til 590,- med
> kabler.

Den ser meget interessant ud og så er prisen endda inkl. moms

Tak for tippet og for svaret i det hel taget (gælder også alle de andre svarere)

Lars