Andet multimedie
bentjuul 3670
PS7 og jpg
Fra : Skovgaard

Dato : 07-07-02 22:03

Har PS7 installeret på Win98. Jeg har problemer med at gemme fotos som JPG.
QuarkXPress genkender filerne som PICT, ligesom der er problemer med at læse
dem i PS6. Ingen problemer hvis jeg gemmer som EPS eller TIFF.

Gode svar?

Hilsen Richardt

Fra : Michael Lund Sørense~

Dato : 07-07-02 22:09

Skovgaard <rs@holka.dk> skrev:

> [...]
> som JPG. QuarkXPress genkender filerne som PICT, ligesom der er
> problemer med at læse dem i PS6. Ingen problemer hvis jeg gemmer som

Bruger du Export til JPG eller Sace As ?

Første: Virker uden problemer.
Andet: Du skal vælge formatet før du gemmer - det er ikke nok at skrive
MinKat.JPG
Du skal vælge JPG og gemme som MinKat

--
Hilsen
Michael Lund Sørensen

Fra : Preben Bødker Nielse~

Dato : 07-07-02 22:16

Skovgaard <rs@holka.dk> wrote:

> Har PS7 installeret på Win98. Jeg har problemer med at gemme fotos som JPG.
> QuarkXPress genkender filerne som PICT,

Har du "JPEG Import" installeret!

>ligesom der er problemer med at læse
> dem i PS6. Ingen problemer hvis jeg gemmer som EPS eller TIFF.

Ja, så er det jo ikke Quark der er problemet eller!

/Preben

Fra : Thomas

Dato : 08-07-02 12:05

"Skovgaard" <rs@holka.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
læse
> dem i PS6. Ingen problemer hvis jeg gemmer som EPS eller TIFF.

Hvorfor vil du bruge jpg i Quark ...?!? Eps eller tiff er alt andet lige et
bedre format, og siden Quark nu ikke har problemer med dem, så synes valget
jo oplagt, medmindre du selv har en god grund til at bruge jpg.

--
MVH

Thomas
http://www.jogt.com - ny version!
http://users.cybercity.dk/~bkb3175/ - en dansk Flash tutorial
http://www.fastfreeway.dk/?ref=11242 - får du trafik nok på din hjemmeside?

Fra : i.b.

Dato : 08-07-02 12:13

Prøv File/Export/JPEG Optimizer
Ingerlise

Fra : Skovgaard

Dato : 09-07-02 20:27

Tak for svarene.
Det er helt sikker PS7, der har et problem med JPG's, idet InDesign har de
samme problemer med filerne. Jeg behandler også filerne på den rigtige måde
(samme, som jeg altid har gjort i tidligere versioner, "save as..." osv.).
På job bruger jeg naturligvis EPS og TIFF i forbindelse med Quark (her på
mac), men hjemme bruger jeg gerne JPG's, idet Quark er afsindig dårlig til
at vise både EPS og TIFF pænt på skærmen.

Hilsen Richardt