Hvad hedder det her???
Fra : Ukendt

Dato : 07-07-02 21:35

Hej

Hvad hedder sådan noget musik som de bruger på
http://www.benettonpaints.com/#

Jeg ved godt det hedder underlægningsmusik, men er det house r&b, det er
det jeg spørge om, kan ikke lige finde ud af hvad det er for en genre,
nogen der kan hjælpe?

René Madsen --- reneZZXQ@schultzconsult.com remove ZZXQ
Schultz Consult --- http://www.schultzconsult.com
Din IT Leverandør --- tlf. 64 73 35 45

Fra : / / dentro / /

Dato : 07-07-02 22:39

"Schultz Consult - [René Madsen]" <rene@schultzconsult.com> skrev i en
meddelelse news:3D28A5FB.7020006@schultzconsult.com...

Jeg ville kalde det "chill-out funk" ... nogen der er enige?

PS. Det er der vist ikke nogen officiel genre der hedder, så måske
nytter det ikke noget at søge efter det.

/ / dentro / /

Fra : Ukendt

Dato : 07-07-02 22:42

/ / dentro / / wrote:
> Jeg ville kalde det "chill-out funk" ... nogen der er enige?
>
> PS. Det er der vist ikke nogen officiel genre der hedder, så måske
> nytter det ikke noget at søge efter det.

Damm... for det er ellers noget okay afslappende musik...

Fra : Martin Petersen

Dato : 08-07-02 00:39

> [...]
>
> Jeg ved godt det hedder underlægningsmusik, men er det house r&b, det er
> det jeg spørge om, kan ikke lige finde ud af hvad det er for en genre,

Prøv at lytte til lidt ambient/dub....

- Martin

Fra : Kasper Aae

Dato : 08-07-02 01:03

On Sun, 07 Jul 2002 22:35:07 +0200, "Schultz Consult - [René Madsen]"
<rene@schultzconsult.com> wrote:

>Jeg ved godt det hedder underlægningsmusik, men er det house r&b, det er
>det jeg spørge om, kan ikke lige finde ud af hvad det er for en genre,
>nogen der kan hjælpe?

Well, kært barn har mange navne, og især indenfor den elektroniske
musik er det svært at opdele tingene i præcise genrer.

Umiddelbart ville man nok kunne bruge stilbetegnelser som Dub,
Downbeat, Ambient Breakbeat og Trip-Hop.

Du kunne evt. prøve at lytte til grupper som Thievery Corporation,
Fila Brazilia og Nightmares On Wax.

--
Kasper Aae

E-mail: rbb at rocketmail.com

Fra : Ukendt

Dato : 08-07-02 01:11

Kasper Aae wrote:
> [...]
> Downbeat, Ambient Breakbeat og Trip-Hop.
>
> Du kunne evt. prøve at lytte til grupper som Thievery Corporation,

Tror faktisk jeg har noget on wax liggende på en skive et eller andet
sted... damm det var dax wax... har fundet skiven nu... jeps det er
den stil... så må jeg i HM i morgen...

Og siger tak til alle som har kommet med nogle bud.

Fra : Jacob

Dato : 08-07-02 12:51

> Du kunne evt. prøve at lytte til grupper som Thievery Corporation,
> Fila Brazilia og Nightmares On Wax.

Jeg vil også anbefale Kruder & Dorfmeister, Jazzanova og sågar også danske
Future 3. Ellers prøv nogle af de her pladeselskaber.
Compost (http://www.compost-records.com/)
Mille Plateaux (http://www.mille-plateaux.net/)

der er selvfølgelig mange andre...men de to her har i hvert fald et meget
højt kvalitets-niveau.

---Jacob---

Fra : Sune Mika Salminen

Dato : 09-07-02 00:12

Schultz Consult - [René Madsen] wrote:
> [...]
>
> Jeg ved godt det hedder underlægningsmusik, men er det house r&b, det
> er det jeg spørge om, kan ikke lige finde ud af hvad det er for en

I nogle butikker kunne den slags muligvis findes under Acid Jazz..(?)
Men der er også lidt dub over det.

-Sune