Grafikkort
Fijala 2911
phg1 1758
GF4 Ti4200 til P3 800EB ?
Fra : Kim Hansen

Dato : 07-07-02 21:20

Hej!

Jeg har i dag et GF2/GTS kort i men vil gerne opgadere computeren lidt og
gerne billigst muligt og har derfor tænkt på et GF4 Ti4200 kort til ca.
1800,- fremfor at skulle købe nyt bundkort,CPU og ram (pris ca. 4000,-) og
så fortsætte med mit GF2 kort lidt endnu.

Men er lidt i tvivl om det er en løsning der "holder" ?

Hvilket af GF4 Ti4200 kortene bør man købe hvis den løsning bliver anbefalet
?

Mvh. Kim Hansen

Fra : Kim Lehmann Poulsen

Dato : 07-07-02 21:25

> Hvilket af GF4 Ti4200 kortene bør man købe hvis den løsning bliver
anbefalet
Jeg ville vælge den billigste GF4 Ti4200
har selv købt et palit GF 4 Ti4200 for et par dage siden, er godt tilfreds,
bortset fra jeg ikke kan få tv-out til at virke, men det er jo nok bare mig.
kortet kører nu 310/530 og kører bare fint
vh Kim Lehmann Poulsen
ps. kortet kan fås til knap 1400 kr diverse steder

Fra : Kim Hansen

Dato : 08-07-02 08:34

Hej igen!

Jeg tænker mest på om der er noget at hente ved at smide et GF4 i en
P3/800EB eller om CPU'n simpelthen er for lille til at det kan køre ordenlig
?

Jeg vil gerne spare pengene til ny bundkort,CPU og ram så hvis et GF4 kort
kan "forlænge livet" for min P3/800 vil det være fedt.

Hvor meget hurtigere skal jeg regne med at et GF4 Ti4200 er på en P3/800 i
forhold til mit GF2/gts ?

Mvh. Kim

Fra : Rasmus S

Dato : 08-07-02 09:57

"Kim Hansen" <kim@translator-lykke.dk> wrote.

> Jeg tænker mest på om der er noget at hente ved at smide et GF4 i en
> P3/800EB eller om CPU'n simpelthen er for lille til at det kan køre
ordenlig
> ?

Jeg mener at det kræver en 300W strømforsyning at køre med sådan et kort.
Har du det?

Mvh

Rasmus

Fra : DWM

Dato : 08-07-02 11:21

"Kim Hansen" <kim@translator-lykke.dk> skrev i en meddelelse
> Hej igen!
>
> Jeg tænker mest på om der er noget at hente ved at smide et GF4 i en
> P3/800EB eller om CPU'n simpelthen er for lille til at det kan køre ordenlig

Jeg ved ikke om P3´en kan køre kortet ud til sit max men kan da sige
at det ved jeg at det kan med et geforce 2 GTS Deluxe.
Jeg havde praktisk talt ikke nogen højere score i 3Dmark2001SE
da jeg skiftede min P3 800E ud med en P4 2.0A
Så jeg har ingen tvivl om at en P3 800EB sammen med et ti4200 vil
bliver hurtigere. Spørgsmålet er så om et Geforce 3 er nok.

> Hvor meget hurtigere skal jeg regne med at et GF4 Ti4200 er på en P3/800 i
> forhold til mit GF2/gts ?

3dmark2001SE score med P-III E 921mhz og Asus Geforce 2 GTS:
3472 (min score forøvrigt)

med P-III 850mhz og Geforce 3:
6187

med P-III 799mhz og Geforce 4 ti4200:
6723

Det er selvfølgelig i 1024x768x32 men umuligt og se om de
har OC´d deres grafikkort men ellers kan man da se at man
får højere score med ti4200 selvom det dog er begrænset.
Jeg har ikke kigget på driverversion på de omtalte tests.
Det kan jo også gøre lidt.

/Kenneth Iversen

Fra : Martin K

Dato : 08-07-02 09:59

Kim Hansen wrote:
> [...]
> (pris ca. 4000,-) og så fortsætte med mit GF2 kort lidt endnu.
>
> Men er lidt i tvivl om det er en løsning der "holder" ?

Hvilken anden hardware har du som GF4'eren skal spille sammen med?

--
Martin K

Fra : Kim Hansen

Dato : 08-07-02 10:34

"Martin K" <kirschmeyer@REMOVETHIShotmail.com> skrev i en meddelelse

> Hvilken anden hardware har du som GF4'eren skal spille sammen med?

P3/800EB i Asus P3V4x bundkort med 512Mb ram
(60Gb+30Gb harddiske og et Plextor 12/10/32A CD-r drev + et 5 x Speed DVD
drev
+ et netkort)

Er ikke sikker på PSU'ns størrelse (sikkert en 250W)

Kim